Conseyu Internacional de Museos

El Conseyu Internacional de Museos (n'inglés: International Council Of Museums, ICOM), creáu en 1946, ye la única organización de museos y profesionales de museos con algame mundial dedicada a la promoción y proteición del patrimoniu cultural y natural, presente y futuru, material ya inmaterial. Con aproximao 35 000 miembros en 136 países,[1] el ICOM ye una rede de profesionales de museos qu'actúen nuna amplia variedá de disciplines rellacionaes col patrimoniu y los museos.

Conseyu Internacional de Museos
organización, organización non gubernamental y ONG acreditada para el patrimonio cultural inmaterial (es) Traducir
Llocalización
Sede París
Direición Francia
Coordenaes 48°50′46″N 2°18′22″E / 48.84611°N 2.30611°E / 48.84611; 2.30611
Conseyu Internacional de Museos alcuéntrase en Francia
Conseyu Internacional de Museos
Conseyu Internacional de Museos
Conseyu Internacional de Museos (Francia)
Forma xurídica asociación según la llei francesa de 1901
Historia
Fundación1946
Eslogan Museums have no borders, they have a network (en)
Organigrama
Presidente Alberto Garlandini (en) Traducir (xunu 2020)
Participación empresarial
Formáu por ICOM Austria (en) Traducir
ICOM Germany (en) Traducir
International Confederation of Architectural Museums (en) Traducir
International Committee for University Museums and Collections (en) Traducir
ICOM membership card (en) Traducir
Varios
Premios
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Información xeneral editar

El ICOM ye una organización non gubernamental que caltién rellaciones formales cola UNESCO y tien un estatutu consultivu ante'l Conseyu Económico y Social de les Naciones Xuníes.[2] El ICOM tamién s'acomuñar con entidaes como la Organización Mundial de la Propiedá Intelectual,[3] la INTERPOL y la Organización Mundial d'Aduanes, col fin de llevar a cabu les sos misiones internacionales de servicios públicos, qu'inclúin la llucha contra'l tráficu ilícitu de bienes culturales y la promoción de la xestión de riesgos y preparación en casu d'urxencies pa protexer el patrimoniu cultural mundial en casu de desastres naturales o provocaos pol home.

El Códigu de Deontoloxía del ICOM pa los museos editar

Una fuercia líder en materia de deontoloxía, el ICOM aprobó'l so Códigu deontolóxicu del ICOM pa los Museos[4] en 1986, una ferramienta de referencia qu'establez estándares d'excelencia a la que tolos miembros de la organización tienen de xuntar. El Códigu de Deontoloxía del ICOM pa los Museos, traducíu a 36 idiomes, revisáu nel 2006, establez los valores y principios compartíos pol ICOM y la comunidá museística internacional. Estes normes d'autorregulación per parte de los museos inclúin principios básicos pa la gobernanza del muséu, l'adquisición y xestión de les coleiciones, y les regles pa la conducta profesional.

La llucha contra'l tráficu ilícitu editar

El tráficu ilícitu de bienes culturales causa daños significativos al patrimoniusobremanera nes rexones del mundu onde los oxetos culturales son más susceptibles de robos y saqueos. Una de les grandes prioridaes del ICOM ye'l sofitu a la llucha contra'l tráficu ilícitu de bienes culturales. Nesti contestu, el ICOM publica una serie de Llistes Rojas pa concenciar sobre'l contrabandu y el tráficu ilícitu de bienes culturales. Les Llistes Rojas del ICOM son ferramientes diseñaes p'ayudar a los funcionarios policiales y aduaneros, profesionales del patrimoniu y arte, y a los Anticuariu (ocupación) pa identificar los tipos d'oxetos más propensos al tráficu ilícitu.

ICOM yá publicó Llistes Rojas de distintos países y rexones:

Programa d'urxencia pa los museos editar

ICOM comprometióse n'apurrir a les instituciones culturales les ferramientes necesaries de sofitu y prevención de riesgos cuando se tean confrontados a situaciones de conflictu o desastres naturales. Al traviés del so Grupu d'Intervención pa los museos en casu de desastres (DRTF), el so Programa d'Emerxencia de los Museos (MEP) y el so papel activu nel Comité Internacional del Escudu Azul (ICBS), el ICOM sofita a los museos en tol mundu por aciu la movilización de los sos recursos de forma rápida y eficiente pa brindar sofitu tantu na prevención como nes remortines tres situaciones de desastre.

L'Institutu de Caltenimientu Getty y el ICCROM (Centru Internacional pal Estudiu y la Preservación y Restauración de la Propiedá Cultural) participaron nesti programa y ayudaron a desenvolver ferramientes de formación pal MEP. El programa d'aición del ICOM ufierta una respuesta global al llargu plazu que fortalez el dinamismu del Comité Internacional del Escudu Azul (ICBS).

Día Internacional de los Museos editar

Cada añu dende 1977, el ICOM entama'l Día Internacional de los Museos, un eventu mundial celebráu en redol al 18 de mayu. D'América y Oceanía a Europa, Asia y África, el Día Internacional de los Museos tien como oxetivu aumentar la conciencia pública sobre'l papel de los museos nel desenvolvimientu de la sociedá. L'eventu amontóse de manera constante en visibilidá y popularidá nos últimos años. La participación nel Día Internacional de los Museos promueve una mayor diversidá y diálogu intercultural na nuesa comunidá museística internacional.

Cada añu, el ICOM define una tema pal Día Internacional de los Museos:

La tema pa 2016 foi Muséu y paisaxes culturales. La tema presupon una forma de responsabilidá de los museos con respectu al paisaxe del que faen parte, al cual pueden apurrir la so contribución de conocencies y competencies propies, siendo protagonistes activos de la so xestión y bon caltenimientu. La misión principal de los museos ye velar sobre'l patrimoniu, que tea dientro o fora de los sos murios. La so vocación natural ye d'ampliar la so misión y esplegar les sos propies actividaes nel campu abierto del patrimoniu cultural y del paisaxe que los entorna y del cual pueden asumir la responsabilidá, en graos diversos. El ICOM patrocinó la Nueche Europea de los Museos, un eventu qu'anuncia'l Día Internacional de los Museos y dexa entever una selmana de museos con eventos de día y de nueche.[7]

La tema pa 2017 ye Museos y hestories revesoses: dicir lo indicible en museos. Esta tema resalta'l papel de los museos que, poniéndose al serviciu de la sociedá, pueden convertise en centros de pacificación de les rellaciones ente los pueblos. Igualmente, pon de relieve como l'aceptación d'un pasáu doliosu constitúi un primer pasu pa imaxinar un futuru común sol signu de la reconciliación.

Los Comités del ICOM editar

El compromisu del ICOM na cultura y promoción de la conocencia vese reforzada poles sos 31 Comités Internacionales dedicaos a una amplia variedá d'especialidaes del muséu, estos lleven a cabu una investigación avanzada nos sos respeutivos campos pal beneficiu de la comunidá museística. Los Comités Internacionales son los siguientes:

  • AVICOM - Nueves Teunoloxíes de la Imaxe y del Soníu
  • CAMOC - Museos de Ciudaes
  • CECA - Educación y Aición Cultural
  • CIDOC - Documentación
  • CIMAM - Arte moderno
  • CIMCIM - Preseos Musicales
  • CIMUSET - Ciencia y Téuniques
  • CIPEG - Exiptoloxía
  • COMCOL - Incentivar les Coleiciones
  • COSTUME - Traxes
  • DEMHIST - Residencies históriques-museos
  • GLASS - Vidrios
  • ICAMT - Arquiteutura y Téuniques Museográfiques
  • ICDAD - Artes decoratives y Diseñu
  • ICEE - Intercambiu d'Esposiciones
  • ICFA - Belles Artes
  • ICLM - Museos lliterarios
  • ICMAH - Arqueoloxía y Historia
  • ICME - Etnografía
  • ICMEMO - Museos en memoria de víctimes de crímenes públicos
  • ICMS - Seguridá nos museos
  • ICOFOM - Museoloxía
  • ICOM-CC - Caltenimientu
  • ICOMAM - Armes y Historia Militar
  • ICOMON - Museos monetarios y bancarios
  • ICR - Museos Rexonales
  • ICTOP - Formación del personal
  • INTERCOM - Xestión
  • NATHIST - Historia Natural
  • MPR - Marketing y Rellaciones Públiques
  • UMAC - Museos y coleiciones universitaries

ICOM inclúi tamién 117 comités nacionales qu'aseguren que los intereses de la organización xestionar nos sos respeutivos países. Los Comités Nacionales representar a los sos miembros nel ICOM, y contribúin a l'aplicación de los programes de la organización.

Conferencia Xeneral del ICOM editar

La Conferencia Xeneral del ICOM celébrase cada trés años y axunta a profesionales de museos de tol mundu. La primer xunta celebrar en París en 1948. Nos últimos años, les Conferencies Xenerales celebrar en Seúl en 2004 (la primer xunta n'Asia), en Viena en 2007, y en Shanghai, del 7 al 12 de payares de 2010. Esta Conferencia Xeneral siguió a la Esposición Universal de Shanghai de 2010. Y más apocayá, en Rio de Janeiro en 2013 y en Milán en 2016. La próxima Conferencia Xeneral va celebrar en Kioto en 2019.

La gobernanza editar

L'actual Presidente del ICOM ye Suay Aksoy, escoyíu en 2016. Hanna Pennock ye la Direutora xeneral interina dende'l 13 de mayu de 2013.

Presidentes editar

Non. Periodu !Nome !País
1 1946-1953 Chauncey Hamlin   Estaos Xuníos d'América
2 1953-1959 Georges Salles   Francia
3 1959-1965 Philip Hendy   Reinu Xuníu
4 1965-1971 Arthur van Schendel   Países Baxos
5 1971-1977 Jan Jelínek   Checoslovaquia
6 1977-1983 Hubert Landais   Francia
7 1983-1989 Geoffrey Lewis   Reinu Xuníu
8 1989-1992 Alpha Oumar Konaré   Malí
9 1992-1998 Saroj Ghose   India
10 1998-2004 Jacques Perot   Francia
11 2004-2010 Alissandra Cummins   Barbados
12 2010-2016 Hans-Martin Hinz   Alemaña
11 2016- Suay Aksoy   Turquía

Referencies editar

  1. «ICOM in brief.» Sitio web oficial del Conseyu Internacional de Museos. Consultáu'l 5 de xunetu de 2015.
  2. «Collaboración ente ICOM y UNESCO» (inglés). unesco.org. Consultáu'l 31 d'agostu de 2012.
  3. «Collaboración ente ICOM y OMPI» (inglés). wipo.int. Consultáu'l 31 d'agostu de 2012.
  4. «Códigu de deontoloxía del ICOM» (inglés). icom.museum. Consultáu'l 31 d'agostu de 2012.
  5. «Artículu sobre'l llanzamientu de la Llista Colorada p'América Llatina». elpais.com. Consultáu'l 31 d'agostu de 2012.
  6. «bienes culturales-colombianos-en-peligru-13280 Artículu sobre'l llanzamientu de la Llista Colorada pa Colombia». eluniversal.com. Consultáu'l 31 d'agostu de 2012.
  7. «Artículu sobre'l Día Internacional de los Museos 2012 n'España». abc.es. Consultáu'l 31 d'agostu de 2012.

Enllaces esternos editar