Conseyu de la Federación

El Conseyu de la Federación (en rusu: Совет Федерации), conocíu extraoficialmente como'l Senáu (Сенат),[1][2] ye la cámara alta del parllamentu de la Federación Rusa, l'Asamblea Federal. Xunto cola Duma Estatal (cámara baxa), exerz les funciones llexislativa, presupuestaria y de control, y exerz el derechu d'iniciativa llexislativa. Ta integrada por 170 representantes de les entidaes territoriales del estáu rusu, los llamaos suxetos federales: unu escoyíu pol órganu llexislativu y otru pol órganu executivu de cada unu d'ellos. Coles mesmes, pueden ser removíos de los sos cargos pol mesmu procedimientu. Los representantes o delegaos del Conseyu tienen de ser mayores de 30 años. Los miembros del Conseyu de la Federación son inviolables nel exerciciu de les sos funciones.

Conseyu de la Federación
Datos xenerales
Tipu Cámara alta
Estáu Bandera de Rusia Rusia
Sede Federation Council Building (en) Traducir
Parte de Asamblea Federal de Rusia
Formáu por miembro del Consejo de la Federación Rusa (es) Traducir
Composición
Númberu d'escaños 200 (dende 2020)
Más información
council.gov.ru
Cambiar los datos en Wikidata

Organización editar

El Conseyu de la Federación axúntase siquier dos veces al mes en plenu, en Moscú, siempres xebradamente de la Duma, salvu n'ocasiones solemnes como'l discursu a la nación del Presidente de la Federación, comparecencies del Tribunal Constitucional, visites de xefes d'Estáu estranxeros, etc. El Conseyu funciona tamién en comités temporales y en comisiones parllamentaries permanentes, que pueden ser reorganizaes en cualquier momentu, y en que'l so senu desenvolver les ponencies llexislatives y faise el siguimientu de l'axenda política. El funcionamientu, procedimientos y organización del Conseyu Federal rexir por un reglamentu internu aprobáu pola Cámara.

Competencies editar

Les funciones y prerrogativas del Conseyu de la Federación tán recoyíes na Constitución rusa de 1993, el testu que creó esta forma de bicameralismo en Rusia. Magar ye la función llexislativa la qu'ensin dulda caracteriza l'allugamientu constitucional y razón de ser política de la institución, esisten tamién otres funciones, fundamentalmente les de control políticu (especialmente al poder executivu), que resulten tamién relevantes na política rusa.

Función llexislativa editar

Otres competencies editar

Amás del exerciciu del poder llexislativu de la Federación, qu'exerz conxuntamente cola Duma del Estáu, el Conseyu Federal tien atribuyíu'l desempeñu d'otres varies potestaes y facultaes constitucionales de relevancia. Fundamentalmente trátase de:

  • aprobar cualquier cambéu fronterizu internu (ente los suxetos federales);
  • aprobar los decretos del Presidente de la Federación que declaren l'estáu d'emerxencia o la llei marcial;
  • autorizar les misiones esteriores de les fuercies armaes, los sos oxetivos y cualquier desplazamientu internacional;
  • convocar a eleiciones presidenciales;
  • recusar al Presidente de la Federación por aciu la moción de censura;
  • nomar a los xueces y maxistraos del Tribunal Constitucional, el Tribunal Supremu y l'Altu Tribunal d'Arbitraxe de la Federación Rusa;
  • nomar y cesar al Fiscal Xeneral de la Federación Rusa;
  • nomar y cesar al presidente del tribunal federal de cuentes y a la metá de los sos miembros.

Ver tamién editar

Referencies editar