Conseyu de los Helenos

El Conseyu de los Helenos o Parllamentu Helénicu (en griegu Βουλή των Ελλήνων, Voulí ton Ellinon, lliteralmente «Conseyu de los Helenos») ye'l parllamentu de Grecia, ta alcontráu nel Antiguu Palaciu Real, na plaza Síntagma n'Atenes y ye la institución democrática suprema que representa a los ciudadanos griegos al traviés de los 300 Miembros del Parllamentu (MP), escoyíos por sufraxu direutu, universal, secretu y obligatoriu, pa un periodu de 4 años. Hai que señalar tamién, que'l partíu más votáu nes eleiciones llogra un bonu adicional de 50 de los 300 escaños del parllamentu.

Conseyu de los Helenos
Βουλή των Ελλήνων
Voulé ton Ellenon
(17ᵘ Parllamentu)
Datos Xenerales
País Grecia
Tipu Unicameral
Lideralgu
Presidente Nikos Voutsis, Syriza
Primer Ministru Alexis Tsipras, Syriza
Líder de la Oposición Kyriakos Mitsotakis, ND
Estructura
Miembros 300
Parliament of Greece 2015–2019 (final composition).svg
Grupos representaos Gobiernu   145   SYRIZA    9    ANEL Oposición    75    ND    20    PASOK-DIMAR    16    XA    15    KKE     7     EK    6    To Potami     7     Independientes
Sedes
Greek Parliament swearing-in ceremony 2009Oct14.jpg
Antiguu Palaciu Real
Plaza Síntagma, Atenes
[editar datos en Wikidata]

Historia editar

Anque mientres la Revolución Griega celebráronse delles Asamblees Nacionales, el primer parllamentu nacional del Estáu griegu independiente foi establecíu en 1843, dempués de la Revolución del 3 de setiembre, lo qu'obligó al rei Otón I de Grecia a conceder una Constitución. En 1911, una revisión de la Constitución fortaleció los derechos humanos, l'Estáu de Derechu y la modernización de les instituciones, ente elles el Parllamentu.

Dempués de siete años de dictadura militar, el 8 d'avientu de 1974 realizóse un referendu pa decidir sobre la naturaleza de la forma de gobiernu. Por una mayoría de 69,18 %, los griegos decidieron en contra d'una monarquía constitucional y a favor d'una república parllamentaria.

Composición y organización editar

Eleición editar

El Parllamentu Helénicu tien 300 miembros, escoyíos pa un mandatu de cuatro años por aciu un sistema de representación proporcional "reforzáu": 238 escaños son axudicaos en 56 circunscripciones o distritos eleutorales (48 plurinominales y 8 uninominales) y los votantes pueden escoyer el candidatu o candidatos de la so preferencia, marcando'l so nome na boleta eleutoral del partíu; 12 escaños distribúyense tamién proporcionalmente a escala nacional, con un estragal del 3% riquíu pa llograr representación parllamentaria. Sicasí, el partíu políticu que llogra'l mayor númberu de votos recibe 50 escaños adicionales, que son asignaos a los candidatos non electos d'esi partíu nos siguientes puestos de les llistes nes circunscripciones onde llogró mayor votación. Son elegibles pa diputaos (derechu eleutoral pasivu) los ciudadanos griegos mayores de 18 años a la fecha de la eleición. Cola única esceición de los profesores universitarios, los ciudadanos que son funcionarios públicos nun tán calificaos pa presentar les sos candidatures, nun siendo qu'arrenuncien irrevocablemente al so cargu antes del so postulación.

Mayoría absoluta editar

La mayoría absoluta parllamentaria consíguese cuando un partíu políticu o coalición de partíos llogra siquier la metá más unu (151 de 300) del total d'escaños. Los votos en blancu y non válidos, según los votos emitíos pa los partíos políticos que nun algamar l'estragal del 3 %, refugar a efeutos de la asignación d'escaños. Si nenguna organización política llogra la mayoría absoluta, el partíu políticu que llogró la mayor cantidá d'escaños tien de conformar un gobiernu de coalición col sofitu de siquier 151 miembros del Parllamentu Helénicu, siguiendo'l mandatu del Presidente de la República conforme al procedimientu establecíu na Constitución.

Inmunidá parllamentaria editar

Los miembros del Parllamentu son inmunes a la persecución penal, arrestu o detención, mientres tán n'exerciciu del cargu. Tamién son inmunes a tener que dar información ante les autoridaes tocantes a les sos funciones llexislatives y deliberaciones. Sicasí, nun son inmunes a les aiciones civiles. Los presuntos delitos cometíos en condición oficial de diputáu (por casu, la malversación de fondos públicos) pueden ser procesaos solamente dempués d'un xuiciu políticu nel Parllamentu. Los ministros del gobiernu que nun son miembros del Parllamentu tán suxetos al mesmu procedimientu. El xuiciu políticu ta en manes d'un tribunal ad hoc especial. Los presuntos delitos cometíos pola capacidá personal del diputáu (por casu, homicidiu) pueden ser xulgaos namái dempués de que'l Parllamentu vote la suspensión de la inmunidá del diputáu, a pidimientu d'un fiscal y namái en rellación col presuntu delitu en particular. En tales casos, el procedimientu ye asignáu a un tribunal ordinariu. L'autorización del Parllamentu nun ye necesaria si un diputáu ye "sorprendíu en flagrancia" na comisión d'un delitu (homicidiu, por casu).

Organización editar

La xestión del Parllamentu Helénicu ta a cargu del Presidium (en griegu Προεδρείο της Βουλής), conformáu pol Presidente, cinco Vicepresidentes, tres Cuestor y seis Secretarios. Carauterizar por una composición multipartidista, lo que significa que'l presidente, trés vicepresidentes, dos cuestores y un secretariu pertenecen al partíu de gobiernu; el cuartu vicepresidente, un cuestor y un secretariu pertenecen al principal partíu d'oposición; el quintu vicepresidente y un secretariu pertenecen al segundu mayor partíu de la oposición; el sestu vicepresidente al tercer mayor partíu opositor y el séptimu vicepresidente correspuende al cuartu mayor partíu de la oposición. Un miembru del Presidium, que tien de ser un miembru del Parllamentu, nun puede ser un miembru del Gabinete. Ente que el Presidente del Parllamentu y los Vicepresidentes son escoyíos al empiezu de cada términu y pa tola duración d'esi términu, el mandatu de los cuestores y de los secretarios ye pola duración del periodu ordinariu de sesiones del Parllamentu pal que fueron escoyíos.

Edificiu sede editar

 
L'Antiguu Palaciu Real vistu dende l'aire.

L'edificiu sirvía orixinalmente como palaciu de la monarquía de Grecia, hasta 1924, cuando la monarquía foi suprimida por referendu. Mientres 2 años, sirvió como hospital y muséu. En setiembre de 1926, el gobiernu decidió'l so tresformamientu como sede del Parllamentu Helénicu.

Les meyores tán en cursu, dalgunos d'elles significatives (tales como la adición d'una estructura d'aparcamientu pa 800 vehículos), p'asegurase que l'edificiu pueda siguir funcionando con eficacia. A pesar de les renovaciones, les funciones parllamentaries superaron la capacidá del edificiu, y dellos servicios auxiliares treslladáronse a oficines de la zona alredor de la plaza Syntagma.[ensin referencies]

Composición de la XVII llexislatura editar

L'actual Conseyu de los Helenos constituyóse'l 3 d'ochobre de 2015,[1] y la so composición ye la siguiente:

Composición del Parllamentu Helénicu —17ª Llexislatura—

Partíos políticos Líder parllamentariu Escaños
(antes de les eleiciones)
Escaños
(dempués de les eleiciones)
Escaños
(composición actual)
Coalición de la Izquierda Radical (SYRIZA)
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς (ΣΥΡΙΖΑ)
Synaspismós Rizospastikís Aristerás (SYRIZA)
Alexis Tsipras
124/300
145/300
145/300
Nueva Democracia (ND)
Νέα Δημοκρατία (NΔ)
Néa Dimokratía (ND)
Kyriakos Mitsotakis
76/300
75/300
75/300
Coalición Democrática (PASOK-DIMAR)
Δημοκρατική Συμπαράταξη (ΠΑΣΟΚ—ΔΗΜΑΡ)
Dimokratikí Symparátaxi (PASOK—DIMAR)
Fofi Gennimata y
Thanasis Theocharopoulos
13/300
17/300
[nota 1]
20/300
Asociación Popular - Amanecer Doráu (XA)
Λαικος Συνδεσμος - Χρυσή Αυγή (ΛΣ-XA)
Laïkós Sýndesmos - Chrysí Avgí (LS-CA)
Nikolaos Michaloliakos
17/300
18/300
16/300
Partíu Comunista de Grecia (KKE)
Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας (ΚΚΕ)
Kommounistikó Kómma Elládas (KKE)
Dimitris Kutsumbas
15/300
15/300
15/300
Griegos Independientes—Alianza Patriótica Nacional (ANEL)
Ανεξάρτητοι Έλληνες–Εθνική Πατριωτική Συμμαχια (ΑνΈλ)
Anexártitoi Éllines–Ethnikí Patriotikí Symmachia (ANEL)
Panos Kammenos
13/300
10/300
9/300
Unión de Centristes (EK)
Ένωση Κεντρώων (ΈΚ)
Enosi Kentroon (EK)
Vassilis Leventis
0/300
9/300
7/300
El Ríu
Το Ποτάμι
To Potami
Stavros Theodorakis
17/300
11/300
6/300
Independientes -
0/300
0/300
7/300
Fonte: Conseyu de los Helenos

Notes editar

  1. De los 17 escaños, 16 correspuénden-y al PASOK y unu al DIMAR.

Referencies editar

Enllaces esternos editar

37°58′31″N 23°44′13″E / 37.97528°N 23.73694°E / 37.97528; 23.73694