La Consorte Ban (48 de edCShuocheng District (en) Traducir – xunu de edC) llamada en chinu Ban Jieyu (chinu: 班婕妤, pinyin: Bān JiéyúWade-Giles: Pan¹ Chieh²yü2, Chiehyü / Jieyu yera'l títulu pa les concubines, el so nome desconozse) foi una escritora y alta erudita china de la dinastía Han capaz de recitar versos del Shi Jing.

Consorte Ban
Vida
Nacimientu Shuocheng District (en) Traducir48 de edC
Nacionalidá Dinastía Han
Residencia Shuocheng District (en) Traducir
Llingua materna chinu
Muerte xunu de edC (41/42 años)
Familia
Padre Bān Kuàng
Casada con Liu Yao
Hermanos/es
Estudios
Llingües falaes chinu
Oficiu poetaescritora
Cambiar los datos en Wikidata

Yera la concubina del Emperador Cheng con quien tuvo dos fíos que morrieron siendo neños, y como nin ella, nin la Emperatriz Xu dáben-y un herederu al emperador, la Emperatriz Viuda Wang Zhengjun animar a tener más concubinas. Pel añu 19 e.C., l'emperador fixo concubinas a la baillarina Zhao Feiyan y a la so hermana Zhao Hede, a quien favoreció percima de la Emperatriz Xu y la Consorte Ban, que nel añu 18 e.C. fueron acusaes de bruxería. La Emperatriz Xu foi condergada a arrestu domiciliariu, pero la Consorte Ban recurrió esta sentencia y pudo quedase na Corte, esta vegada a la espera de ser dama de la Emperatriz Viuda, en cuenta de consorte.

La Consorte Ban salvó la vida del so hermanu Ban Zhi acusáu de traición. Ban Zhi sería depués el padre de Ban Biao, autor del Llibru d'Haber, que finiquitarían el so fíu Ban Gu y la so fía Ban Zhao.

Referencies editar

Enllaces esternos editar