Contrarreló (ciclismu)

tipu de carrera que vence'l corredor que tarde menos tiempu en completar un percorríu

La contrarreló (davezu tamién llamaes crono) ye una modalidá de ciclismu en carretera, onde ciclistes o equipos tienen de realizar un trayeutu en forma separada de los otros participantes.

Tony Martin na contrarreló de la oncena etapa del Tour de Francia 2013.

Constitúin la tercera gran familia de carreres (les otres son les clásiques y les carreres per etapes). Dende mediaos de los años 1990, esiste tamién un Campeonatu del Mundu destináu a corredores nesta especialidá.

Suelen ser ganaes por un tipu de ciclista denomináu rodador (tamién contrarrelojista o pasista), yá que físicamente son los más aptos para esti tipu de prueba.

Esisten 2 categoríes principales: contrarreló individual (C.R.I) y contrarreló por equipos (C.R.E). Tanto individuales o por equipos pueden ser en cualquier tipu de trazáu. Les más habituales son les llanes (ensin xubíes de gran dificultá), anque tamién hai cronoescalades (xubiendo a un puertu), de mediu monte o en baxada (les menos habituales).

Nes pruebes per etapes suel haber una o delles contrarreló, que'l so númberu depende de la so duración. En vueltes curties d'una selmana polo xeneral apuéstase una contrarreló, ente que nes Grandes Vueltes nos últimos años varió ente 2 o 3 ya inclusive se llegaron a facer 4 na Vuelta a España 2004. Si s'esclúin les Grandes Vueltes y el Campeonatu del Mundu, la carrera contrarreló más prestixosa yera'l Gran Premiu de les Naciones. Jacques Anquetil ye'l ciclista que más vegaes trunfó nesa prueba con 9, siguíu de Bernard Hinault con 5.

Mientres los años 1960 y 1970, esistía una modalidá de contrarreló na cual corríase detrás d'una motocicleta, que amenorgaba considerablemente la resistencia del aire y faía rodar a los ciclistes a mayores velocidaes.

Los meyores rodadores itenten dacuando'l récor de la hora, competición que se realiza en velódromu.

Mientres los años 1990, les contrarreló fueron les pruebes que más se beneficiaron de les meyores teunolóxiques, yá seya col insertamientu d'elementos especialmente diseñaos, como manillares o ruedes, o nel cambéu de les bicicletes, favoreciendo asina postures más aerodinámices.

Individual editar

Contrarreló individual editar

 
Fabian Cancellara nuna bicicleta Cervélo, con rueda lenticular trasera y delantrera de perfil altu.

A diferencia de lo qu'asocede nes clásiques o n'etapes de carreres en llinia, les carreres contrarreló son en solitariu. Los corredores parten a realizar el percorríu separaos de minutu en minutu nes distancies más curties (menos de 40 km), o de dos en dos, ya inclusive de trés en trés minutos pa distancies cimeres nos postreros corredores en salir.

Nes carreres per etapes, l'orde de partida de la contrarreló ta determináu pola clasificación xeneral del día anterior. La mesma realízase en forma inversa a esta clasificación, polo cual el postreru de la xeneral va ser el primeru en partir y el líder de la carrera, va ser el postreru.

Si un ciclista algama a quien va adelantre, ta puramente prohibíu qu'ún se coloque detrás del otru. De faelo, quién cometa la infracción ye sancionáu con una penalización de tiempu y en casos graves cola esclusión.

Amás de que realicen l'esfuerzu solitariamente, otra diferencia bultable con al respective d'una etapa común ye qu'utilicen una bicicleta distinta a la de ruta. Buscando menguar la resistencia aerodinámica qu'ufierten al aire, el ciclista y la bicicleta, estes son especialmente diseñaes con tubos del cuadru y sillín más planos y allargaos. Utilízase un manillar distintu llamáu manillar de triatlón y la diferencia d'altor ente este y el sillín ye mayor, lo que dexa al ciclista dir más baltáu sobro la bicicleta pa favorecer l'aerodinámica. Tamién s'utilicen ruedes lenticulares y de perfil altu sustituyendo a les convencionales.

Cronoescalada editar

 
Perfil de la cronoescalada del Giro d'Italia 2013.

La cronoescalada ye otra versión de contrarreló individual, onde tola ruta o una parte significativa d'ella ye cuesta arriba o xubiendo un puertu de monte. La llegada polo xeneral asítiase a la fin de la xubida, o nes sos proximidaes. Los corredores, como en toles carreres contrarreló, parten d'a unu al empar y clasifíquense según el tiempu emplegáu per caúnu.

El percorríu ye menor qu'una contrarreló plana, pudiendo tar ente 10 y 20 km aproximao dependiendo del puertu. Nun se suelen realizar contrarrelós d'esti tipu más llargues por cuenta de les grandes diferencies que pueden llograse si'l puertu ye de mayor llargor, como foi'l casu del Tour de Francia 2001 cola ascensión a Chamrousse de 32 km, na Vuelta a España 2004 cola ascensión a Sierra Nevada por Monachil de 30 km o nel Giro d'Italia 2014 cola ascensión al Visu Grappa de 26,8 km. Nelles el postreru acabó con una diferencia d'ente 16 y 22 minutos con respectu del ganador, cuando nuna contrarreló tradicional d'eses distancies la diferencia ye en redol a la metá d'esi tiempu perdíu.

La eleición de la bicicleta nesti tipu de contrarreló ye más complexa, una y bones dependiendo de si tou el percorríu ye en xubida o non y según el porcentaxe de la mesma, pue ser más conveniente utilizar la bicicleta de ruta con pequeños cambeos, como acoples nel manillar.

Según les contrarreló llanes suelen ser ganaes polos rodadores, les cronoescalades son apoderaes por escaladores.

Nes Grandes Vueltes, el Giro d'Italia realizó esti tipu de contrarreló davezu nos últimos años (2007, 2008, 2010, 2011, 2013, 2014 y 2016) ente que la Vuelta a España nun lo fai dende 2008 cuando se xubió a Navacerrada y el Tour de Francia dende 2004 cuando se xubió'l Alpe d'Huez.

Prólogu editar

Estes contrarreló son les más curties y davezu urbanes (hasta una llende de 8 km)[nota 1] que dan entamu a delles carreres. La principal diferencia anicia en que nun esiste "fora de control" pudiendo un corredor perder tol tiempu que quiera, y qu'amás en casu de cayida puede abandonase la etapa pudiendo correr a otru día; axudicando a dichu corredor el tiempu del postreru clasificáu nella, amás tampoco se tien en cuenta pa realizar la media de los quilómetros de la carrera. Estes contrarreló oficialmente nun tienen la denominación d'etapa sinón de prólogu anque'l tiempu sí se tien en cuenta pa les clasificaciones xenerales; inclusive la UCI puntuar como una etapa normal polo qu'a la de la verdá tienen la mesma importancia y considerancia que cualesquier otra etapa.[1]

Contrarreló por equipos editar

 
Contrarreló por equipos.

Otra variante de les carreres contrarreló ye la so modalidá por equipos. Cada equipu cuerre arrexuntáu, con salíes separaes por un tiempu determináu de dos o trés minutos. Dependiendo del númberu de corredores (nes Grandes Vueltes son 9 corredores per equipu y nos campeonatos mundiales son 6); el tiempu del equipu marcar el terceru, cuartu o quintu ciclista del equipu en cruciar la meta; colo que resulta importante caltener un ritmu que pueda aguantar dichu corredor que va marcar el tiempu.

Tamién puede haber contrarreló por equipos en formatu prólogu pero son les menos comunes y anque tengan menos de 8 km nun suelen tener esa considerancia.

Un contrarrelojista tien de saber cualos son los accesorios que tien de tener.

  • Cascu contrarreló
  • Una bicicleta especial
  • El so uniforme encamiéntase que seya un d'una sola pieza pa ser mas aerodinámicu
  • Zapatielles de crono

Ver tamién editar

Notes editar

  1. Al igual qu'asocede con munches normes, pidiendo permisu puede superase dichu llende, el postreru precedente d'ello foi cuando'l Tour de Francia 2010 tuvo un prólogu de 8,9 km.

Referencies editar

Enllaces esternos editar