Corita Viamonte

cantante española

Corita Viamonte López (1949Zaragoza) ye una cantante y cupletista española.

Corita Viamonte
Vida
Nacimientu Zaragoza1949 (74/75 años)
Nacionalidá España
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu cantantecupletista
Instrumentu musical voz
Cambiar los datos en Wikidata

Carrera musical editar

Viamonte nació nuna familia musical, siendo ella la tercer xeneración. El so padre, Juan Viamonte, tuvo dalgún ésitu nes décades de 1930 y 40, pero sobremanera la so madre, Corita López (antes Corita Conde), tuvo ésitu como tiple nes meyores compañíes de zarzuela, ente les que s'atopaba la Compañía Conde-Cámara, que compartía col gran barítonu Luis Cámara. Asina, Coritina, como se conocía a la fía, debutó como la tiple más nuevu d'España, nel Teatru Principal de Zaragoza, a los trés años d'edá cantando La tabierna del puertu. Estudió cantar y música na academia de la so madre, en Los Amigos del Arte en Zaragoza. A los cinco años empezó les clases de balé, apaeciendo nel Teatru Principal como baillarina y protagonista de cuentos infantiles. Darréu estudiaría solféu y pianu, pero en terminando la carrera, decide que prefier la batería, esaminándose con 16 años del preséu.

A los 15 años fundó la so academia de cantar y baille español, que xestionó con ayuda de la so madre. En 1969, por encargu del Conceyu de Zaragoza, fundó'l grupu de majorettes de Zaragoza. En 1971 foi per primer vegada a la Xunión Soviética cola Orquesta Maravella, a onde volvió al añu siguiente. Foi una de les primeres españoles en cantar ellí.

Ye autora de cuentos infantiles y cantares. En 1971 publicó'l so primer discu 12 hits de 1900, qu'inclúi dellos cuplés, ente ellos «La violetera». En 2006 publicó'l so últimu discu hasta la fecha (2010), A la so manera, qu'inclúi boleros como «María Dolores» y cantares como «Los nardos», «En tierra estraña», «La pulga», «La violetera», «Y sicasí te quiero», «Soi d'Aragón» y «A la mio manera».[1]

Premiu editar

  • Medaya Lenin a la meyor cantante estranxera en Rusia.
  • Medaya de Plata de la Ciudá de Zaragoza.[2]

Medaya de Dama d'Honor de los Santos Corporales de Daroca. Medaya d'Honor de los Sitios de Zaragoza. Placa d'honor na casa onde nació. Xigante concedíu en Sierra deLuna al llau del autor de dichu pasodoble Francisco del Val. Socia d'Honor de la Casa de Madrid en Zaragoza. Socia d'Honor del teatru lirico de Zaragoza. Socia d'Honor de ALDA contra la Distonia en Aragon. Homenaxada en 2012 polos Peñistas de Zaragoza dientro de les Fiestes del Pilar.

Referencies editar

  1. Roberto Miranda Zaragoza. «Corita Viamonte, 'A la so manera'» (castellanu). El Periódico de Aragón. Consultáu'l 23 d'abril de 2010.
  2. «El Conceyu de Zaragoza va imponer el vienres la Medaya de Plata de la Ciudá a Augusto García y a Corita Viamonte» (castellanu). Conceyu de Zaragoza. Consultáu'l 23 d'abril de 2010.

Enllaces esternos editar