Corral-Rubio

conceyu de la provincia d'Albacete (España)

Corral-Rubio ye un conceyu español asitiáu al sureste de la península ibérica, na provincia d'Albacete, dientro de la comunidá autónoma de Castiella-La Mancha, allugáu na contorna de la Mancha de Montearagón. Atopar a 45 km de la capital provincial. En 2017 cuntaba con 342 habitantes, según datos del INE. Ta arrodiáu polos términos municipales de Pétrola, Chinchilla de Monte-Aragón, Montealegre del Castillo y Fuente-Álamo. Ocupa una estensión total de 94,76 km². Entiende la pedanía de La Figal.

Corral-Rubio
Alministración
País España
AutonomíaBandera de Castiella-La Mancha Castiella-La Mancha
Provincia provincia d'Albacete
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de Corral-Rubio (es) Traducir José Juan Honrubia
Nome oficial Corral-Rubio (es)[1]
Códigu postal 02693
Xeografía
Coordenaes 38°50′06″N 1°27′40″W / 38.835°N 1.4611111111111°O / 38.835; -1.4611111111111
Corral-Rubio alcuéntrase n'España
Corral-Rubio
Corral-Rubio
Corral-Rubio (España)
Superficie 94.76 km²
Altitú 873 m
Llenda con Chinchilla de Montearagón, Montealegre del Castillo, Fuente Álamo y Pétrola
Demografía
Población 302 hab. (2023)
- 174 homes (2019)

- 150 muyeres (2019)
Porcentaxe 0.08% de provincia d'Albacete
0.01% de Castiella-La Mancha
0% de España
Densidá 3,19 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
corralrubio.com
Cambiar los datos en Wikidata

Economía editar

La economía de Corral-Rubio depende básicamente de l'agricultura, onde podemos destacar la producción de ceberes, la ganadería y el cultivu de viñeos pertenecientes a la Denominación d'Orixe Almansa.

Nun esiste industria, y la mayoría d'habitantes del conceyu dedicar al campu o empresten los sos servicios n'otres llocalidaes cercanes.

Dende 2009 fabrícase una cerveza artesanal nel conceyu, Media Fanega, que recibió bien bones crítiques y adulces tase abriendo camín dientro del ámbitu nacional, ya inclusive internacional.

Patrimoniu editar

L'edificiu más destacable de la llocalidá ye'l palaciu de los Núñez, popularmente conocíu como Casa Grande, perteneciente al marquesáu de Villena y construyíu a finales del sieglu XVII, onde podemos reparar l'escudu de los Núñez, apellíu importante de Chinchilla dientro d'esti conxuntu arquiteutónicu ye tamién destacable un patiu con columnes adintelado. El so propietariu actual ye D. Tomás Almunia Gomez-Medeviela.

Tamién llama l'atención la plaza principal del conceyu, Plaza del Caudiellu, na que podemos atopar la ilesia de San Miguel de construcción Arquiteutura del barrocu barroca (sieglu XVII) y portada clasicista (sieglu XVIII), qu'ufierta una senciella portada clasicista de pirámides con boles; l'edificiu del Conceyu; y una fonte de la que los vecinos cueyen l'agua pa los sos llares, bien guapa pola escultura d'un Cristu que tien.

Merez la pena la visita del llavaderu de San Antonio, del sieglu XVIII, utilizáu inda por dellos vecinos pa llavar ciertes ropes, sobremanera pieces grandes de cama.

Otru monumentu yá desapaecíu y derruido a la fin de la Guerra Civil yera'l molín, asitiáu nel altu llamáu El Molín, asitiáu na parte oeste del conceyu.

Naturaleza editar

Les llagunes de Corral-Rubio pertenecen al complexu lagunar Corral Rubio-La Figal, nel qu'inda pueden reconocese 18 depresiones, hoyas, bancales y llagunes con distintes carauterístiques ecolóxiques. Asitiaes ente los 855 y 900 msnm dalgunes fueron llabraes y cultivaes, el so llechu alteriáu y dalgunes solo se encharcan tres nubes ocasionales. Otres pueden almacenar eventualmente un volume considerable d'agua y entós surde una abondosa vexetación acuática y marxinal.

Pero lo más carauterístico d'esta zona ye la presencia de llagunes hipersalinas que confieren a esti nucleu de güelgues un interés ecolóxicu indiscutible. Anque'l llechu de les llagunes más salines caltiénse cuasi inalteráu, los cultivos que les arrodien acuten y en dellos casos esanicien la vexetación marxinal, toyendo la socesión vexetal propia d'estes güelgues.

Fiestes editar

- Les fiestes patronales son del 24 al 30 de setiembre n'honor de San Miguel Arcánxel, que se celebra'l 29 de setiembre. destacando ente los festexos como unu de los más importantes, la "Ufrienda Foral " al patrón , que de realiza'l día 28 de Setiembre pela nueche dando pasu al empiezu de les fiestes, onde participa tol pueblu y ensame de visitantes.

- Les fiestes de "San Isidro Llabrador " (patrón de los llabradores), el día 15 de Mayu, destacando como actu más importante la romería que se realiza pa treslladar al Santu a la ermita asitiada na redoma de la finca d'Aguaza y denomada "de San Isidro".

- Otra tradición son Los Mayos, cantares na ilesia de San Miguel el 30 d'abril pela nueche.

Otros datos editar

Nel conceyu de Corrolada Rubio celebraben les Xuntes del marquesáu de Villena, posiblemente por ser un llugar neutru y de poca importancia nel que nun esistíen influencies que pudieren afectar a les importantes decisiones que se tomaben en favor de nengún de los asistentes.

Esiste un túnel soterrañu que comunica la Casa Grande cola ilesia de San Miguel, utilizáu como abellugu y vía d'escape mientres guerres y ataques.

Cada miércoles celebra un mercadín na plaza principal, abondo interesante nos meses de branu, y daqué más curtiu mientres l'iviernu.

La Figal editar

La Figal ye una pedanía de Corral-Rubio, que cuntaba con una población de 22 habitantes (INE 2016) y que ta asitiada a 8 km del conceyu.

Na redoma d'esta pedanía esiste una llaguna de la que s'estrayen sales y onde inda pueden reparase les ruines del balneariu qu'esistió en dicha zona. Esti balneariu yera conocíu pol nome de Baños de San José, llegando a gociar d'una fama (añu 1928) pola bondá y bones condición de les sos agües; éstes yeren apoderaes pal tratamientu de ciertes enfermedaes como: reumatismu, escrufulismo, enfermedaes de la piel y linfatismo.

La so base económica ye l'agricultura, destacando'l cultivu de ceberes, la producción vinícola y la ganadería.

Les fiestes de La Figal son del 17 al 19 de marzu n'honor a San Xosé.

Persones destacaes editar

Referencies editar

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.

Enllaces esternos editar