Corvus jamaicensis

especie de páxaru
24-03-2022 00:00

Les especies d'aves con nome común en llingua asturiana márquense como NOA. En casu contrariu, conséñase'l nome científicu.

Corvus jamaicensis
Estáu de caltenimientu
Preocupación menor (LC)
Esmolición menor (IUCN)[1]
Clasificación científica
Dominiu: Eukaryota
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Passeriformes
Familia: Corvidae
Xéneru: Corvus
Especie: C. jamaicensis
Gmelin, 1788
Distribución
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Corvus jamaicensis ye una especie d'ave paseriforme de la familia Corvidae.[2] Ye relativamente pequeñu (35 a 38 cm de llargor). Comparte delles carauterístiques morfolóxiques principales con dos especies de les Antilles Mayores: el cuervu cubanu (Corvus nasicus) y el cuervu de la Española (Corvus leucognaphalus), que tán, cuasi con toa seguridá, bien estrechamente rellacionaos con él.

Descripción editar

L'apariencia xeneral d'esta especie ye la d'una ave gris tisnada, non tan resplandorienta como los sos parientes cercanos, anque tien un parche de color gris escuru similar de la piel desnudo xusto detrás del güeyu y una mancha espuesta más pequeñu na base del picu. En sí, el picu ye de color gris cayuela y abondo fondu, estrechándose a un puntu agudu. Los filamentos nasales son relativamente escasos, polo xeneral dexando los furos nasales a la vista. L'iris ye de color gris pardu, o bien coloráu marrón, dependiendo posiblemente de la so edá. Les piernes y los pies son de color negru.

Ye otru cuervu de monte por naturaleza, precisa d'alimentos que contengan una parte significativa de fruta tomao d'árboles, yá seya en pareyes o en pequeños grupos. Tamién esplora debaxo de la corteza y la foyarasca por invertebraos pequeños, etc., y sábese qu'ataca otros niales de güevos de páxaru y pichones.

El mesmu nial suel tar construyíu nun árbol altu, anque esta especie tamién puede utilizar furacos de los árboles como una posible opción de anidación, anque inda se precisa rexistrar más información alrodiu de esta especie y los sos vezos de cría.

La voz, al igual que los sos dos parientes más cercanos, ye bien distintiva y compónse de dellos parlloteos y soníos burbujeantes (d'ende'l so nome común en patois xamaicanu jabbering crow, «cuervu farfullante»), pero tamién s'incorpora un soníu similar al «craa-craa» d'un cuervu en más dalguna ocasión.

Distribución y hábitat editar

Esta especie, como'l so nome indica, alcuéntrase na islla de tamañu moderáu de Xamaica, onde habita en montes mistos con árees estenes y tamién puede atopase con frecuencia en xardinos grandes. Anque principalmente ye un páxaru montés y de viesques de monte, n'ocasiones llega a elevaciones más baxes mientres la estación seca, onde ye más probable que seya vistu.

Referencies editar

  1. BirdLife International (2012). «Corvus jamaicensis» (inglés). Llista Roxa d'especies amenazaes de la UICN 2014.2. Consultáu'l 9 de payares de 2014.
  2. Corvus jamaicensis, avibase.bsc-eoc.org/, (n'inglés)

Enllaces esternos editar