Cossus cossus

especie d'inseutu

La caparina de parafusa colorada o cósido del sauce[1], (Cossus cossus), ye una especie de lepidópteros ditrisios perteneciente a la familia Cossidae. Ta considerada como plaga.[2][3]

Cossus cossus
Estáu de caltenimientu
Non evaluáu
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Arthropoda
Clas: Insecta
Orde: Lepidoptera
Suborde: Glossata
Infraorde: Heteroneura
(ensin clasif.): Ditrysia
Superfamilia: Cossoidea
Familia: Cossidae
Subfamilia: Cossinae
Xéneru: Cossus
Especie: C. cossus
Linnaeus, 1758
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Descripción editar

Caparina coles ales anteriores de 32 a 44 mm de llargor, cósido de gran tamañu y bono de reconocer, en posición de descansu dispón les ales en forma de tejadillo. Les femes son mayores y más robustes que los machos cola trompa chupadora atrofiada, de manera que los imagos nun pueden alimentase.

Distribución editar

Especie distribuyida por toa Europa, tamién nel norte d'África y nes rexones templaes d'Asia, nel área de distribución de los sauces. Nos sistemes montascosos ibéricos pueden superar los 1.500 msnm.

Hábitat editar

Les caparines adultes pueden atopase en cualquier llugar onde esistan exemplares de sauces: regueros, praos, ríos, en parques, y anque más raramente en montes mistos. Anque yera más frecuente antaño, puede reparáse-y regularmente nos ambientes húmedos que-y son aparentes.

Fase larvaria editar

De finales de branu a finales de la primavera siguiente, de cutiu envernando, alimentándose los guxanos so la corteza onde viven, efectuando delles mudes.

Les caparines vuelen dende finales de la primavera a mediaos de branu. Dempués de la fecundación les femes depositen grandes cantidaes de güevos so la corteza de los árboles.

Referencies editar

Enllaces esternos editar

Plagas y enfermedades en cultivos y frutales