Los Cristadelfianos (del griegu Christou Adelphoi: Hermanos en Cristu)[1] constitúin una denominación cristiana, non Trinitaria. De normal dizse que los Cristadelfianos tán rellacionaos colos Testigos de Xehová pero fuentes de los representantes del Cuerpu Gobernante de los Testigos de Jehová refugar según fontes de la Ilesia Cristadelfiana, en realidá los Cristadelfianos apaecieron en 1848 ente que Los Testigos de Jehová en 1870 d'alcuerdu a feches proporcionaes poles mesmes organizaciones, adicional al ser esaminaes les sos doctrines a fondura y comparar les sos práutiques estes nun son iguales.

Una sala de los cristadelfianos, en Bath, Inglaterra

Los Cristadelfianos desenvolver nel Reinu Xuníu y América del Norte nel sieglu XIX. A pesar que nun esiste un censu oficial nin se publicaron cifres, la "Columbia Encyclopedia" apurre una estimación de 50,000 cristadelfianos[2] en 120 países[3] alredor del mundu,[4] xunto con miembros aisllaos. Cuntar con delles estadístiques qu'amuesen como principales congregaciones a les esistentes en: Reinu Xuníu (18,000),[5] Australia (9,987),[6] Malaui (7,000), Mozambique (5,300), Estaos Xuníos (6,500),[7] Canadá (3,375),[8] Nueva Zelanda (1,782),[9] Kenia (1,700), India (1,300) y Tanzania (1,000).[10] Otres munches comunidaes pequeñes esisten tremaes n'Europa, Asia y n'América Llatina, onde'l grupu más numberosu atopar en Centroamérica.

Creencies editar

Los cristadelfianos afirmen basar les sos creencies dafechu na Biblia y nun acepten otros testos como inspiraos por Dios. Acrediten que Dios ye'l creador de toles coses y el Padre de los creyentes. Dios y Xesucristu nun son un solu ser, sinón dos distintos. Entienden que l'Espíritu Santu nun ye una persona, pero considerar el poder de Dios utilizáu na creación y pa dirixir a les persones a la salvación. Este foi concedíu a los creyentes pa propósitos específicos en dalgún tiempu de la historia de la ilesia, non solo nel Nuevu testamentu, sinón al traviés de tola historia de la nación d'Israel. Poro, el so remanar por aciu los "dones espirituales" cesó.

Creen que les persones dixebrar de Dios por causa de los sos pecaos, pero pueden reconciliase con Él convirtiéndose en discípulos de Cristu. Nun creen que lo que salva ye la muerte física de Cristu, sinón siguiendo'l so exemplu. Les persones nun son salvaes pol simple fechu de que Cristu morrió polos pecaos d'elles, sinón porque elles "muerren con Cristu" diariamente al pecáu dientro de la so humanidá. Creen qu'una fe ensin obres ye una fe muerta y non salva, pero tratar d'una fe basada nel razonamientu lóxicu de les Escritures. La salvación, según ellos, nun se llogra a cencielles aceptando una doctrina, sinón so la conocencia de lo que realmente Dios quier de los sos fíos.

Los cristadelfianos refuguen ciertu númberu de doctrines aceptaes por munchos otros cristianos, siendo necesariu notar:

  • La inmortalidá de l'alma
  • El trinitarismo
  • Un reinu de Dios nel cielu, yá que según ellos la Tierra va ser tresformada, onde los xustos van vivir pa siempres.
  • Un infiernu de fueu, el castigu pol pecáu pa ellos ye la muerte eterna *

La preesistencia de Xesucristu

Daqué que los fai únicos ente'l restu de grupos cristianos ye'l fechu de que nun acepten la esistencia d'un axente del mal como'l restu del Cristianismu yá que sostienen que ye l'home l'únicu responsable del pecáu y ye quien tien que dar cuenta a Dios por eso, creen que les pallabres satán y diañu son pallabres comunes usaes nos idiomes bíblicos que signifiquen adversariu y calumniador y que'l so significáu depende del contestu, yá que nunca esistió nenguna rebelión del mal nos cielos como lu cree'l restu de les denominaciones cristianes. Pa los Cristadelfianos los ánxeles, por cuenta de la so naturaleza espiritual, son perfectos y nun pueden pecar. Tamién espliquen que nel Nuevu Testamentu so estes espresiones personificar na mayor parte del testu al enclín natural a pecar dientro de cada ser humanu n'oposición a Dios. Según los Cristadelfianos, estos términos nel Antiguu Testamentu utilizar pa referise a persones, sistemes políticos o individuales específicos que la so actividá nel rellatu ta n'oposición o conflictu.

El matrimoniu y la familia son bien importantes. Les rellaciones sexuales llindar al matrimoniu heterosexual idealmente ente creyentes bautizaos dientro de la mesma denominación. Los fíos tienen d'educase de tal manera que sían persones útiles a Dios y a la sociedá. Los Cristadelfianos nun participen na policía y l'exércitu y son bien cuidadosos pa escoyer los sos emplegos, una y bones estos nun tienen de dir en contra de los sos principios. Ellos creen que la única forma de llograr la salvación ye conociendo l'evanxeliu orixinal predicáu pola Ilesia del primer sieglu y viviendo una conducta basada nesa conocencia, el so esfuerciu basar en retornar a los raigaños del evanxeliu que se predicaba sol contestu apostólicu pos creen que'l restu de Cristianismu haise deformado al traviés del tiempu y que nun representa la predicación del primer sieglu.

Tocantes a la so metodoloxía d'estudiu, los Cristadelfianos estructuran el material qu'espón la so doctrina enfocando los rellatos bíblicos na so estructura gramática, el so contestu cultural, el so xenero lliterariu y el contestu históricu nel cual estos rellatos fueron descritos.

Historia editar

Oríxenes editar

 
Christadelphian Chapel, Buffalo, New York

Les creencies carauterístiques de los Cristadelfianos aniciar a partir de la reforma radical del sieglu XVIsobremanera los socinianos, y nel antitrinitarianismo inglés del sieglu XVII, por casu, John Biddle.

Alredor del añu 1830 surdieron nos Estaos Xuníos unes persones relixoses que creíen na interpretación lliteral de les Santes Escritures, sacante onde'l contestu amuesa que se trata d'un símbolu o espresión figurada, y nel cumplimientu lliteral de les promeses revelaes nelles "les promeses feches a Abraham", "el pactu de Dios fechu con David", que formaben la base de les sos creencies, principios y convencimientos relixosos.

Ente les coses más prominentes que creíen y enseñaben tán la segunda venida de Cristu y l'establecimientu del reinu de Dios na tierra, onde van vivir tolos xustos incluyendo aquellos que morrieron antes de Cristu pero que creyeron y vivieron l'evanxeliu "de la esperanza d'Israel" encontáu nes promeses xudíes citaes enantes. Conocióse-yos como Cristadelfianos. "Cristadelfiano" ye la castellanización de dos pallabres griegues, y significa "hermanu en Cristu".

Historia temprana editar

La hestoria d'estes persones nos Estaos Xuníos empieza en 1832 col Dr. John Thomas, a quien se-y puede llamar el primer cristadelfiano que, xunto con otru grupu bien amenorgáu de persones, empecipiaron un estudiu y una revisión fonda de les creencies nesi momentu.

El doctor empezó los sos estudios de les Escritures con ahínco, y llueu entró en contautu con munchos líderes y maestros relixosos, ente los cualos taben Walter Scott (1796-1861) y Alexander Campbell. Inclusive entró nel 'campbelismo', ensin conocencia dalguna de la Verdá y ensin siquier saber lo que representaba'l campbelismo.

Los Cristadelfianos nos Estaos Xuníos, y en realidá nel mundu enteru, son la resultancia direuta o indireutu de los sos esfuercios por traer a lluz "la Verdá" y espublizar escontra otros países les bones nueves del "evanxeliu del reinu de Dios".

Anque'l nome 'cristadelfiano' namái tuvo n'usu dende la guerra civil norteamericana, Los Cristadelfianos sostienen que tou verdaderu creyente del Evanxeliu orixinal, en cada xeneración, ye consideráu un hermanu o hermana en Cristu anque él o ella vivieren primero que s'usara per primer vegada esti nome, los discípulos de Cristu nel primer sieglu, y toos de magar, ya inclusive antes d'esi tiempu, tolos qu'han "andáu na fe de Abraham" yeren "hermanos en Cristu" tanto como cualesquier fiel siguidor del Señor Xesucristu sol evanxeliu orixinal nel presente.

Antes y dempués de la Guerra Civil los Cristadelfianos perdayuri de los Estaos Xuníos empezaron a predicar les sos creencies y foi según espublizáronse dende Maine hasta California, dende'l Golfu inclusive hasta Canadá, y estableciéronse munches asamblees conocíes como 'Iglesias Cristadelfianas'.

Orixe del nome "Cristadelfiano" editar

El nome foi adoptáu cuando españó la Guerra Civil nos Estaos Xuníos en 1861. El doctor John Thomas foi llamáu a Freeport, Illinois, onde los hermanos taben bien ablayaos pol inminente reclutamiento de soldaos, yá que les sos creencies y convencimientos relixosos yeren opuestes a la participación na guerra. Pero como naquel tiempu yeren un cuerpu de creyentes que nun teníen un nome que los identificara como 'denominación', los oficiales non los eximirían como lo fadríen colos cuáqueros y otres sectes. Foi entós como en 1864 surdió'l nome "Cristadelfiano" (del griegu Cristu + Adelfos, “Hermanos en Cristu”, Col 1:1-2). D'esta miente, los creyentes aportaron a conocíos como Cristadelfianos, y tantu les fuercies Confederaes como de la Unión concediéronlos exención del serviciu militar mientres esa guerra por ser “oxetores de conciencia”, esto ye, persones que por cuenta de los sos principios relixosos nun emprestaben serviciu militar.

Los Cristadelfianos llamen a les sos congregaciones "Ekklesia" en llugar de la pallabra inglesa "church". "Ekklesia" ye un términu griegu (ek: "fora de"; kaleo: "llamar") que se tradució como 'ilesia'. La pallabra espresa la idea de "una asamblea formada por aquellos que fueron llamaos fora de ciertu llugar".

Organización editar

A pesar que tienen distintos comités en delles partes del mundu, que'l so fin ye centralizar l'ayuda y espandir les sos creencies, les ilesies Cristadelfianas nun tienen un cuartel xeneral o una sede central como'l restu d'organizaciones d'esti tipu. Cada Ilesia en cada llocalidá ye autónoma y gobiérnase por un comité de "vieyos", que los sos miembros son escoyíos polo xeneral d'ente los de más esperiencia dientro del grupu de persones bautizaes.

Nun tener "Ministros" o "pregueros", ye una comunidá llaica onde les persones qu'exercen un cargu dientro de la Ilesia nun tienen paga dalguna, yá que cada unu sobrevive del so trabayu particular. Cada congregación se costea los sos gastos y cada miembru tien un emplegu como cualesquier otra persona y que nun tien que ver nada cola organización relixosa.

Xeneralmente les congregaciones son pequeñes, polo que los llazos d'hermandá convertir nuna de les sos principales fortaleces, anque se rexistren congregaciones particularmente grandes n'Inglaterra, Australia, Africa y Norteamérica.

Por principiu nun participen en política partidista por cuenta de que ellos esperen el día en que "tolos reinos del mundu vengan ser del nuesu Señor" y que dalgún día Jesús va tornar pa establecer un Reinu eternu sobre la tierra.

Referencies y pies de páxina (Disponibles n'inglés) editar

  1. Carter, John (mayu de 1955). «Our Name». The Christadelphian 92:  páxs. 181. .
  2. 'Christadelphians', The Columbia Enclyclopedia. Available online Archiváu el 10 de febreru de 2009 na Wayback Machine.
  3. CBM Worldwide Guide 2006, Christadelphian Bible Mission (UK), 2006
  4. Ecclesias Around the World from Christadelphia World Wide
  5. UK Christian Handbook 2004, as quoted in 'Focus on Christadelphian Community', Multicultural Matters, October 2004 (London: Building Bridges, 2004). Available online
  6. Religious Affiliation - Australia: 2001 and 1996 Census
  7. 'Christadelphians', The Columbia Encyclopedia. Available online Archiváu el 10 de febreru de 2009 na Wayback Machine.,
  8. 'Christadelphians', The Canadian Encyclopedia. Available online
  9. 2006 Census figures from - New Zealand Statistics (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión).
  10. Statistics for Malawi, Mozambique, Kenia, and Tanzania from Christadelphian Bible Mission (UK); statistics for India from CBM Worldwide Guide 2007, Christadelphian Bible Mission (UK), 2007

Enllaces esternos editar