Cristina Garmendia Mendizábal (21 de febreru de 1962Donostia) ye una bióloga y empresaria española. Ensin militancia política anterior, foi nomada n'abril de 2008 Ministra de Ciencia ya Innovación-del Gobiernu d'España, cargu qu'exerció mientres tola IX Llexislatura, sol gobiernu de José Luis Rodríguez Zapatero.[2] Dende 2015 preside la Fundación Cotec pa la Innovación.

Cristina Garmendia
Minister of Science and Innovation (Spain) (en) Traducir

14 abril 2008 - 22 avientu 2011
Mercedes Cabrera - Luis de Guindos
Vida
Nacimientu Donostia21 de febreru de 1962 (62 años)
Nacionalidá España
Estudios
Estudios Universidá de Sevilla llicenciatura
Universidá de Navarra maestría en administración de negocios (es) Traducir
Universidá Autónoma de Madrid doctoráu
IESE Business School
Llingües falaes castellanu
Oficiu bióloga, política, empresariaprofesora
Emplegadores Universidá Autónoma de Madrid
Premios
Creencies
Partíu políticu políticu independiente
Cambiar los datos en Wikidata

Doctora en Bioloxía pola Universidá Autónoma de Madrid, antes de la so eleición como ministra yera presidenta de la Fundación Inbiomed y de l'Asociación Española de Bioempresas. En 2000 fundó Genetrix, empresa del sector de la bioteunoloxía y en 2008 la sociedá de capital riesgu YSIOS, especializada en salú y bioteunoloxía. Yera tamién miembru de la Xunta Directiva de la Confederación Española d'Organizaciones Empresariales (CEOE). Tres la so salida del Gobiernu, Cristina Garmendia retoma la so faceta empresarial como socia de YSIOS y accionista de Genetrix, formando parte amás de conseyos asesores privaos y públicos, ente ellos del Gobiernu de Colombia.

Biografía editar

Nació en 1962 en San Sebastián (País Vascu). Con 18 años coló a estudiar la carrera de Bioloxía a la Universidá de Sevilla, onde se llicenció nesta materia cursando la especialidá de xenética.

Darréu treslladaríase a Madrid, ciudá na que ta afincada dende la década de 1980. En Madrid compaxinó los sos estudios de doctoráu nel CSIC (dientro del Centru de Bioloxía Molecular Severo Ochoa), con llabores de profesora ayudante del Departamentu de Xenética y Bioloxía Molecular de la Universidá Autónoma de Madrid. Doctoróse, so la direición de Margarita Salas, en 1989 en bioloxía molecular pola Universidá Autónoma de Madrid.

La so formación académica veríase completada en 1992 cuando realizó un Executive MBA nel IESE, centru adscritu a la Universidá de Navarra.

Llabor empresarial 1992-2008 editar

Arriendes de la realización del MBA, Cristina Garmendia venceyar a l'actividá empresarial.

A partir de 1992 asumi distintes responsabilidaes nel área de desenvolvimientu de negociu del Grupu Amasúa, dedicáu a la industria pesquero. Dientro de dichu grupu empresarial ocupó la vicepresidencia executiva y la direición financiera. En 2001 abandonó'l so cargu.

Nel añu 2000 fundó xunto con Carlos Martínez Alonso y Antonio Bernad, profesores del CSIC, la empresa Genetrix. Anguaño Genetrix dedicar al desenvolvimientu de teunoloxíes biomédiques y melecines. La so importancia anicia en que foi la primer empresa privada surdida a partir del trabayu d'investigación realizáu pol Centru Nacional de Bioteunoloxía. Investigadores del Departamentu d'Inmunoloxía y Oncoloxía (DIO) d'esti centru xunieron la so esperiencia investigadora a la iniciativa privada como forma de desenvolver los resultaos de les sos investigaciones.

Nesi campu'l llabor de Cristina Garmendia foi pionera al sentar les bases d'una industria de la bioteunoloxía n'España al treslladar el know-how de la investigación biomédica académica española al ámbitu del mundu empresarial.

Garmendia ocupó los cargos de presidenta y conseyera delegada de Genetrix. En paralelu, hai promovíu otros proyeutos empresariales como Cellerix, Biotherapix, Sensia, Imbiosis, Biobide, BioAlma y Coretherapix. Tres diverses fusiones y operaciones corporatives, la corporación Genetrix cuenta coles siguientes empreses participaes: Xpol, Biobide, Corotherapix, Axontherapix, Fenix Biotech y Tigenix. Dende 2012 X-Pol cotiza n'Alemaña tres l'alcuerdu cola empresa alemana cotizada SYGNIS.[3]

Coles mesmes, en 1997 refundó Inbiomed, fundación d'investigación qu'alluga'l primer bancu de célules madre adultes n'España, y la entidá de Capital Riesgu YSIOS Capital Partners en 2008, llevantando exitosamente un fondu de 69 millones d'euros especializáu en bioteunoloxía y salú.

En marzu de 2005 Garmendia ye escoyida presidenta de l'Asociación Española de Bioempresas (Asebio), agrupación d'empreses del sector de la bioteunoloxía y, darréu, en 2006, entra na xunta directiva de la CEOE, cargos qu'abandona cuando en 2008 ye nomada ministra de Ciencia ya Innovación.

Pol so espíritu entamador nel campu de la bioteunoloxía y la biomedicina foi gallardoniada en 2006 col premiu "Fermín de la Sierra" de la Escuela d'Organización Industrial.

Y en 2008 foi gallardoniada col Tambor d'Oru, máxima distinción de la so ciudá natal, que premia a aquellos que contribúin al llabor de promoción de la imaxe de San Sebastián. Esti premiu vieno reconocer principalmente'l llabor de Garmendia na creación d'un polu d'empreses de bioteunoloxía nel Parque Teunolóxicu de San Sebastián y el so trabayu nel ámbitu de la innovación.

Llabor políticu 2008-2011 editar

El 11 d'abril de 2008 anuncióse que'l presidente del Gobiernu español, José Luis Rodríguez Zapatero escoyera a Cristina Garmendia como titular d'un ministeriu de nuevu cuñu, el Ministeriu de Ciencia ya Innovación, que diba ser creáu mientres la IX Llexislatura[4] Un día dempués prometió'l so cargu.

 
La ministra de ciencia ya innovación, Cristina Garmendia, acompañada por Carlos Losada, direutor de ESADE, na inauguración del parque de negocios ESADE Creapolis. Sant Cugat del Valles, 11 de payares de 2009.

El Ministeriu apiguraba per primer vegada toes la capacidaes y organismos del Estáu pa la promoción de la I+D+i, incluyendo Organismos Públicos d'Investigación, l'Institutu de Salú Carlos III y el Centru pal Desarrollu Teunolóxicu Industrial (CDTI) y nacía col mandatu de convertir en potencial económicu la capacidá científica del país, que s'asitió a España como novena potencia científica mundial en 2010.[5]

Mientres los años de Cristina Garmendia como ministra llanzáronse programes ambiciosos, como la Estratexa Estatal d'Innovación.[6] o'l programa d'excelencia Severo Ochoa, dirixíu a subvencionar de forma estraordinaria a los meyores centros d'investigación españoles.[7] Aprobóse tamién, en mayu de 2011, la Llei de la Ciencies, la Teunoloxía y l'Innovación, que sustituyía a una anterior de 1986 y que, per primer vegada, alza la innovación a rangu de llei, incidiendo nos mecanismos de tresferencia de conocencia ente'l sector públicu y les empreses.[8] Magar contener reformes largamente demandaes pola comunidá científica, como la creación de l'axencia estatal d'investigación o la sustitución de beques por contratos, la llei foi recibida con crítiques por dellos científicos.[9]

En términos d'inversión pública n'I+D, los años 2008-2009 fueron de crecedera, na sienda del gran aumentu presupuestariu de la llexislatura 2004-2008, ente que los años 2010-2011 fueron d'amenorgamientu y conxelación, coles consiguientes crítiques de la comunidá científica.[10] En términos de grandes infraestructures, mientres el mandatu de Garmendia inauguráronse instalaciones como'l Gran Telescopiu de Canaries (isla de La Palma), el Centru Nacional d'Investigación sobre la Evolución Humana (Burgos), el Llaboratoriu de Lluz Sincrotón, en Cerdanyola del Vallès.

En 2011 delles empreses de la entós ministra recibieron préstamo públicos del so Ministeriu por aciu un conveniu cola Comunidá de Madrid, qu'en 2017 taben devolviendo al estáu ensin incidencies.[11]

El de la Ministra de Ciencia ya Innovación supunxo'l primer cargu políticu de Cristina Garmendia, que nun ta afiliada al PSOE, y que tornó al mundu empresarial al terminar el so mandatu.

Regresu al mundu empresarial 2012- editar

Tres les eleiciones del 20 de payares de 2011, Cristina Garmendia cesa como ministra de Ciencia ya Innovación el 21 d'avientu de 2011 y empieza a retomar la so faceta empresarial.

Mientres 2012 Garmendia retoma'l so llabor nel conseyu d'Everis, como socia y conseyera de YSIOS y accionista de Genetrix.[12] que compatibiliza con llabores d'asesoría a diverses entidaes públiques y privaes.

Ente les privaes cabo destacar que ye miembru del Conseyu Profesional d'ESADE y del Conseyu Asesor de l'Asociación Madrid Network. Ente les públiques cabo destacar al Gobiernu de Colombia, formando parte d'un conseyu asesor internacional del Gobiernu del Presidente Santos.[13]

Igualmente, Cristina Garmendia retomó'l so interés por promover la creación de nueves empreses de base teunolóxica. Asina, en mayu de 2012, xunto con Andreu Buenafuente y un grupu de business angels, pasó a ser inversora de Bananity que cerró la so primer ronda d'inversión con 400.000€ de capital.[14]

En 2014 empieza a presidir tantu la Fundación COTEC[15] como la Fundación España Constitucional,[16] integrada por 40 exministros de la democracia, en defensa de los valores constitucionales.

Distinciones y condecoraciones editar

  • Colexada d'Honor nel Colexu Oficial de Biólogos d'Andalucía -www.cobandalucia.org- (17 d'avientu de 2010)


Predecesor:
Merced Cabrera
(Educación y Ciencia)
 
Ministra de Ciencia ya Innovación d'España

2008-2011
Socesor:
Luis de Guindales
(Economía y Competitividá)

Referencies editar

  1. Identificador del Boletín Oficial del Estado: BOE-A-2011-20861.
  2. ELPAÍS.com (11 d'abril). «Carmen Chacón va ser ministra de Defensa y Cristina Garmendia, d'Innovación». Consultáu'l 11 d'abril de 2008.
  3. Expansión.com (18 de xunu). «La ex ministra Cristina Garmendia y la científica Margarita Salas merquen una cotizada n'Alemaña». Consultáu'l 18 de xunu de 2012.
  4. El País "Cristina Garmendia, nueva ministra de Ciencia, Innovación y Teunoloxía" Consultáu'l 5 de febreru de 2011
  5. La Razón (17 de xunetu). «Cristina Garmendia: «España ye yá la novena potencia científica mundial»». Consultáu'l 17 de xunetu de 2010.
  6. Cinco díes (12 de marzu). «L'Executivu preve movilizar 6.000 millones al añu en gastu empresarial». Consultáu'l 17 de xunetu de 2010.
  7. ELPAÍS.com (13 d'abril). «Ciencia llanza un programa pa subvencionar los meyores centros d'investigación». Consultáu'l 13 d'abril de 2011.
  8. ElMundo.com (12 de mayu). «El Congresu da lluz verde a la Llei de la Ciencia». Consultáu'l 12 de mayu de 2011.
  9. ELPAÍS.com (5 d'abril). «Agora que vamos adulces.., la llei de la ciencia». Consultáu'l 5 d'abril de 2011.
  10. ELPAÍS.com (13 d'ochobre). «El retayu acumuláu n'I+D afuega la meyora de la ciencia». Consultáu'l 13 d'ochobre de 2010.
  11. Ortín, Alberto (en castellanu). Empreses de Cristina Garmendia recibieron préstamos de Ciencia ya Innovación siendo ella ministra. Vozpópuli. http://www.vozpopuli.com/economia-y-finanzas/empresas/Empresa-Cristina-Garmendia-Ciencia-Innovacion_0_1029798178.html. Consultáu'l 29 de mayu de 2017. 
  12. ASCRI (28 de mayu). «La exministra Garmendia ficha pol capital riesgu». Consultáu'l 28 de mayu de 2012.
  13. Cinco Días (20 de setiembre). «Cristina Garmendia, asesora del presidente colombianu». Consultáu'l 20 de setiembre de 2012.
  14. Expansión (3 de mayu). «La exministra Garmendia y Andreu Buenafuente inverten en Bananity». Consultáu'l 3 de mayu de 2012.
  15. La Razón (ed.): «Don Juan Carlos va caltener presidencia d'honor de Cotec tres l'abdicación» (10 de xunu de 2014). Consultáu'l 10 de xunu de 2014.
  16. El País (ed.): «En defensa de los valores compartíos» (9 de xunu de 2014). Consultáu'l 10 de xunu de 2014.
  17. «Real Decretu 2095/2011, de 30 d'avientu, pol que se concede la Gran Cruz de la Real y Distinguida Orde Española de Carlos III a doña Cristina Garmendia Mendizábal.». BOE. 31 d'avientu de 2011. http://www.boe.es/aeboe/consultas/bases_datos/doc.php?id=BOE-A-2011-20861. Consultáu'l 2 de xineru de 2012. 

Enllaces esternos editar