Cristina Saralegui

periodista estauxunidense

Cristina María Saralegui d'Ávila (29 de xineru de 1948L'Habana) ye una periodista, y presentadora de televisión cubana, d'ascendencia española y venceyada a la cadena Univision. Ye conocida pol so programa de variedaes El Show de Cristina, basáu n'entrevistes a artistes y deportistes, según diverses temes y problemes sociales como drogues, alcoholismu, ciencia, relixón y fechos polémicos, ente otros. El so llabor nos medios de comunicación ganó-y el nomatu de la Oprah Llatina En 1989, Cristina Saralegui debutó como presentadora y productora executiva de "El Show de Cristina" en Univision. El programa convertir nun ésitu televisivu y tuvo al aire mientres 21 años. ... Nestos últimos díes, la presentadora atopar na promoción del so llibru, “¡Pa'rriba y pa'lante.

Cristina Saralegui
Vida
Nacimientu L'Habana29 de xineru de 1948[1] (76 años)
Nacionalidá Bandera de Cuba Cuba
Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Llingua materna castellanu
Estudios
Estudios Universidá de Miami
Academy of the Assumption (en) Traducir
Llingües falaes inglés
castellanu
Oficiu presentadora de televisión, actriz, actriz de televisión, actriz de cine, productora de televisiónllocutora radiofónica
Premios
IMDb nm0005397
cristinaonline.com
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Cristina María Saralegui nació nel barriu de Miramar, L'Habana, Cuba, fía de Francisco René Saralegui y de María Cristina de les Nieves Santamarina. Ye d'ascendencia vasca per parte del so padre, el so güelu paternu Francisco Saralegui Arizubieta yera de Lizarza, Guipúzcoa y la so güela materna Amalia Álvarez Cuesta de Xixón, Asturies, el so güelos maternos yeren José Santamarina y Águeda Díaz. Ye la mayor de cinco hermanos, Vicky, Patxi, María Eugenia ya Iñaki[2]

En 1960, pocu dempués de que Fidel Castro tomó'l poder en Cuba, emigró cola so familia a Miami teniendo apenes 12 años d'edá. La familia aniciar en Key Biscayne, onde Saralegui siguió los sos estudios. Depués de graduase de l'Academy of the Assumption en 1966, empezó estudios na Universidá de Miami.

Divorciada del so primer maríu, Tony, con quien tuvo a la so fía Cristina Amalia (Titi), en 1982 casóse con Marcos Ávila, padre de Stephanie, y tuvieron de mancomún un fíu, Jon Marcos.

En 1989, Cristina Saralegui debutó como presentadora y productora executiva de "El Show de Cristina" en Univision. El programa convertir nun ésitu televisivu y tuvo al aire mientres 21 años. A Cristina Saralegui sobrevíven-y el so maríu, Marcos Ávila, miembru fundador del esitosu grupu Gloria Estefan and The Miami Sound Machine, y los sos trés fíos, quien moren en Miami.

Nestos últimos díes, la presentadora atopar na promoción del so llibru, “¡Pa’rriba y pa’lante! Los mios secretos pa trunfar na to carrera, la to rellación y la to vida”, nel que da a conocer cómo foi la so vida en siendo despidida por Univision, en 2010.

Nel llibru, Cristina tamién reveló los difíciles momentos qu'enfrentó al conocer que'l so fíu de 19 años, Jon Marcos, carecía bipolaridad. El so fíu, dixo Cristina, inclusive pensó en quitar la vida. La presentadora tamién revela qu'allegó a terapia psicolóxica a llau del so fíu.

La periodista que foi reconocida como una de los más populares ya influyentes exemplos pa les muyeres hispanes. La revista Time escoyer una de los "25 Hispanos más Influyentes nos Estaos Xuníos". El programa de televisión ‘El show de Cristina’, presentáu na cadena Univision pola conocida periodista cubana Cristina Saralegui, de 62 años, despidir en 2010 tres más de dos décades n'antena.

A la llamada ‘Oprah llatina’ atayáron-y el programa depués de 21 años de realizar dichu show televisivu.

Venti años na revista Cosmopolitan fueron el trampolín por que Saralegui diera'l saltu a la televisión, quien dende 1989 entretuvo a l'audiencia llatina d'Estaos Xuníos con un programa d'entrevistes pol que pasaron los personaxes más populares de cada momentu.

Pal últimu programa del show, Saralegui, llicenciada en Periodismu pola Universidá de Miami (UM), tuvo como convidaos especiales a Emilio y Gloria Estefan.

Por El show de Cristina’ pasaron estrelles como Don Francisco, Celia Cruz, Rocío Dúrcal, Julio Iglesias o Camilo Sesto, según Shakira, Ricky Martin, Jennifer Lopez o Enrique Iglesias.

Entamos en publicaciones editar

En 1973 recibió una beca de la revista Vanidaes. Eventualmente trabayó como editora de la revista «Cosmopolitan n'español», y foi presentadora d'esta edición n'español mientres los años 1980. Ante más de 400 executivos de la televisión, Saralegui obtuvó el primer premiu que les corporaciones Mutichannel News y Broadcasting & Cable presenten en xunto. Nel 2005, Saralegui foi la única hispana en recibir la reconocencia qu'enantes namái apurría Broadcasting & Cable, que honró a figures destacaes dientro de la radio y televisión de los Estaos Xuníos, como Barbara Walters, Walter Cronkite y Johnny Carson. “Emociónanos presentar esti honor a Cristina”, espresó Larry Dunn l'editor del grupu multicorporativo. Ganadora de 12 premios Emmy y considerada pola revista "Time" ente los 25 llatinos más influyentes, Saralegui va retornar como productora executiva y presentadora alicando lo que fizo por más de dos décades cola cadena Univision.

Cristina de nueche editar

Tuvo per dellos años un show en direuto n'inglés (traducíu al español, yá que yera producíu en Miami) col títulu "Cristina" y que depués pasaría a ser "Cristina de nueche". Grandes estrelles del espectáculu, amigos y familiares, toa una xeneración que creció viendo'l programa axúntase non pa dicir un Adiós”, sinón un “Hasta puestu” a Cristina Saralegui, la periodista, la muyer, empresaria, l'activista, la madre y amiga que por dos décades y más de 3000 hores de programes que fueron tresmitíes a más de 100 millones de llares en tol mundu, atrever a amosar al mundu tarrezas humanos, controversiales, tabú, risonderos que la llevaron a ganase'l respetu, ciñu y almiración del públicu y los sos compañeros periodista y artista. Reconocida como una de les muyeres más importantes de la televisión pola revista “Time”, pionera de los ‘talk shows’ y ganadora de 12 “Emmy”, Cristina recibió na so casa a grandes figures del mundu del entretenimientu que vinieron compartir con ella esta gran nueche celebrando 21 años d'un legáu que va quedar na hestoria. “El Show de Cristina”, el programa # 1 de la televisión de fala hispana d'Estaos Xuníos convirtióse primero nes tardes y depués los llunes a les 10:00 PM na cita obligada de la familia. Un programa qu'amosó'l mundu una visión más humana de les vides de persones comunes y de los famosos. Invitaos especiales, amigos y colegues compartieron col públicu anécdotes bien especiales de Cristina. Alcordances inolvidables y momentos compartíos a lo llargo d'estos 21 años. Llárimes, rises, allegríes y el saber que taben frente a una muyer qu'ensin dexar de ser la periodista, nunca dexó de ser una amiga y gran ser humanu.

Actuación editar

Saralegui debutó como actriz en The Taina Show. En 2001 actúa como la tía Cristina López na telenovela Pasiones. Tien la so propia estrella nel Paséu de la Fama de Hollywood, nel númberu 7060 de Hollywood Boulevard, en conmemoración de la so carrera en televisión y n'actuación.

Saralegui ta xunida en matrimoniu con Marcos Ávila, exmiembro de la conocida banda Miami Sound Machine. Saralegui permaneció so contratu con Univision hasta avientu del 2010, la presentadora enxamás volvió a la cadena.


Llabor comuñal editar

Amás de la so carrera como presentadora d'un programa d'entrevistes ganador de 12 Premios Emmy y de ser Xefa Executiva d'una marca de medios y negocios, Cristina tamién dedica parte del so tiempu a una llarga llista de causes sociales. Al pie del so maríu Marcos Ávila fundó "Enriba la Vida/Up with Life Foundation" en 1996, una fundación privada dedicada a sollertar y educar a los hispanos sobre los peligros del sida, na que tamién s'analicen otres implicaciones de dicha enfermedá nes vides de numberosos hispanos alredor del mundu.

Referencies editar

  1. Afirmao en: Encyclopædia Britannica Online. Identificador Encyclopædia Britannica Online: biography/Cristina-Saralegui. Apaez como: Cristina Saralegui. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. Cristina!: ficies d'una roxa por Cristina Saralegui