Les cruzaes báltiques fueron cruzaes entamaes mientres la Edá Media polos reis católicos de Suecia y Dinamarca y les órdenes Teutónica y Livonia contra los pueblos paganos de la Europa nororiental y la cuenca del mar Bálticu. A partir del sieglu XIX, la historiografía romántica englobaría tamién nel términu les campañes de suecos y daneses contra los cristianos orientales.

Cruzaes báltiques
Parte de Cruzaes
Llugar Países bálticos
Belixerantes
Caballeros Teutónicos
Hermanos Livonios de la Espada Caballeros Livonios
Bandera de DinamarcaReinu de Dinamarca
Bandera de SueciaReinu de Suecia
Curonios
Eslavos polabios
Estonios
Latgalianos
Livonios
Lituanos
Cles Prusianes[1]
Rugios
Samogitios
Sorabos
Selonianos
Semigalianos
República de Nóvgorod
[editar datos en Wikidata]

Antecedentes editar

El puntu de partida oficial de les cruzaes báltiques foi la llamada del papa Celestino III en 1193, pero los reinos yá cristianos d'Alemaña y Escandinavia empezaren a apoderar a los sos vecinos paganos. Los pueblos non cristianos que fueron oxetu de les campañes inclúin:

Los conflictos armaos ente los Fineses del Bálticu finlandeses del Bálticu, los pueblos bálticos y eslavos qu'habitaben nes veres del mar Bálticu y los sos vecinos saxón y danés fueren corrientes mientres dellos sieglos antes de les cruzaes. Les batalles anteriores fueren causaes, en gran parte, polos intentos de destruyir los castiellos y les rutes marítimes comerciales y llograr una ventaya económica na rexón. Les cruzaes siguieron básicamente esti patrón de conflictu, anque agora inspiraes pol Papa y realizaes polos caballeros y les órdenes militares.

Les cruzaes báltiques apurrieron una oportunidá pa la crecedera y l'espansión de la Orde Teutónica de caballeros alemanes, inspirada nos caballeros templarios que participaron nes cruzaes a Tierra Santa. La orde teutona exerció un gran control políticu sobre grandes territorios na rexón báltica.

Cruzada sorabia editar

Foi una campaña militar llevada a cabu en 1147, en forma contemporánea a la Segunda Cruzada, dirixida contra los eslavos polabios (sorabos o wendos), qu'ocupaben una zona no que güei ye l'este d'Alemaña y l'occidente de Polonia.

A empiezos del sieglu XII, los arzobispaos alemanes de Bremen y Magdeburgu buscaben la conversión de los vecinos eslavos paganos al cristianismu occidental al traviés de medios pacíficos. Sicasí, mientres la preparación de la Segunda Cruzada a Tierra Santa, publicóse una bulda papal que sofitaba una cruzada contra los eslavos. L'exércitu cristianu taba compuestu principalmente por saxones y daneses.

Cruzada livonia editar

Nel sieglu XII, los pueblos qu'habiten les tierres agora conocíes como Estonia, Letonia y Lituania formaben una cuña pagana ente los cada vez más poderosos Estaos cristianos rivales: los ortodoxos al este y los católicos al oeste. Mientres el periodu de más de 150 años que precedió a la llegada de los cruzaos alemanes na rexón, Estonia foi atacada trece veces polos principaos rusos, según por Dinamarca y Suecia. Hubo intentos pacíficos per parte de dellos católicos pa convertir a los estonios, a partir de les misiones unviaes por Adalberto, arzobispu de Bremen, ente 1045 y 1072.

Tres los pasos de los comerciantes alemanes que taben siguiendo les rutes comerciales de la dómina de los viquingos, un monxu llamáu Meinhard desembarcó na desaguada del ríu Daugava (Dvina Occidental) en 1180 y foi consagráu obispu en 1186. Pa consolidar esta posición el papa Celestino III proclamó una cruzada contra los paganos del Bálticu en 1195, que foi repitida pol papa Inocencio III. Una espedición cruzada dirixida pol socesor de Meinhard, l'obispu Berthold de Hanover, desembarcó en Livonia (parte de l'actual Letonia, qu'arrodia'l golfu de Riga) en 1198. Anque los cruzaos ganaron la so primer batalla, l'obispu Berthold foi mancáu de muerte y los cruzaos fueron refugaos.

Cruciaes contra tierres cristianu-ortodoxes editar

Les tierres cristianes ortodoxes que fueron oxetu de les campañes inclúin:

Referencies editar

Ver tamién editar