Cuerpu humanu

estructura completa d'un organismu humanu

El cuerpu humanu ye la estructura física y material del ser humanu.

Cuerpu humanu

Cuerpu humanu.
Llatín [TA]: corpus humanum
TA A01.0.00.000
[editar datos en Wikidata]
Partes del cuerpu humanu

Los componentes del cuerpu humanu editar

El cuerpu humanu componer de cabeza, tueru, estremidá y los brazos son les estremidaes cimeres y les piernes les inferiores. El tueru estremar en tórax y abdome, articulando a les estremidaes cimeres, inferiores y a la cabeza.

Unu de los sistemes de clasificación del cuerpu humanu, al respective de los sos componentes constituyentes, ye la establecida por Wang y col. en 1992:

El cuerpu humanu tien distintos niveles xerarquizaos. Asina, ta compuestu d'aparatos; estos integrar sistemes, que de la mesma tán compuestos por órganos conformaos por texíos, que tán formaos por célules compuestes por molécules.

El cuerpu humanu tien más de cincuenta billones de célules. Estes arrexuntar en texíos, que entámense n'órganos, y éstos n'ocho aparato o sistemes: locomotor (muscular y oseu), respiratoriu, dixestivu, excretor, circulatoriu, endocrín, nerviosu y reproductor.

Nivel atómicu y molecular editar

Los sos elementos constitutivos son l'hidróxenu (H), osíxenu (O), carbonu (C) y nitróxenu (N), presentándose otros munchos elementos en proporciones más baxes. Estos átomos xunir ente sigo pa formar molécules, yá sían inorgániques como l'agua (el constituyente más abondosu del nuesu organismu, 60 %) o orgániques como los glúcidos, lípidos, proteínes, que converten al ser humanu nuna estraordinaria máquina complexa, analizable dende cualquier nivel: bioquímicu, citolóxicu, histolóxicu, anatómicu...

Proporción de los principales elementos químicos del cuerpu humanu:[1]

Nivel celular editar

La citoloxía ye la caña de les ciencies biolóxiques qu'estudia les célules. La célula ye la mínima unidá de la vida. Toles célules humanes son célules eucariotes, como les célules de tolos animales y plantes. Toles célules comparten unos elementos esenciales, como son la membrana envolvente, la citoplasma, ricu en orgánulos nes célules eucariotes y un nucleu claramente estremáu nesti tipu de célules, con una envoltura nuclear qu'envolubra al material xenético. El nucleu, ye'l "celebru" organizador de la célula, y sigue un "programa" o plan xeneral coordináu, escritu, na especie humana, en 100 000 xenes, ordenaos en 23 pares de cromosomes. Cuando'l ser humanu algama la edá adulta, el cuerpu componer de cerca de cien billones de célules.

Nivel anatómicu editar

La Histoloxía ocupar del estudiu de los texíos biolóxicos. Esisten solo unos pocos texíos básicos, que son l'epitelial, el conxuntivu, el muscular y el nerviosu, colos que l'organismu rellaciónase, protéxese, secreta sustancies, caltién la so forma, muévese, coordina les sos funciones y rellaciones col mediu.

Un adultu tien 206 güesos, ente que la cadarma d'un naciellu ta formáu per cerca de 303 güesos yá que dalgunos, sobremanera los de la cabeza, van fundiéndose mientres la etapa de crecedera.

Nivel cuerpu íntegru editar

La piel del cuerpu humanu tien una superficie averada de 2 m², y la so espesura varia ente los 0,5 mm nos párpagos a los 4 mm nos talones. La densidá media del cuerpu humanu ye d'unos 933 kg/m³. L'altor mediu d'un adultu humanu ye aproximao de 1,7 m. (un pocu menos pa muyeres y un pocu más pa homes)

L'agua del cuerpu humanu editar

L'agua ye'l principal componente del cuerpu humanu, que tien 75 % d'agua al nacer[ensin referencies] y cerca del 60 % na edá adulta.[2] Aproximao'l 65 % de dicha agua atopar nel interior de les célules y el restu circula nel sangre y baña los texíos. Ye imprescindible pa la esistencia del ser humanu, que nun puede tar ensin beber agua más de cinco o seis díes ensin poner en riesgu la so vida.

El cuerpu pierde agua per mediu de los escrementos, la trespiración y el tafaríu del vapor d'agua del nuesu aliendu, en función del grau d'actividá, temperatura, mugor o otros factores. Parte de l'agua que s'atopa nel nuesu cuerpu ye espulsada pola orina o al traviés de la cuspia, sudu o llárimes.

El microbioma humanu editar

Nel nuesu cuerpu habiten microbios benignos que cumplen una amplia variedá de funciones indispensables para nuesa salú y sobrevivencia. En cada centímetru cuadráu de la superficie de la piel hai unes 10 000 bacteries. Envalórase qu'allugamos unos 100 billones (millones de millones) de microorganismos. Suponen del 1 % al 3 % de la nuesa masa corporal: de mediu a dos kilogramos de bacteries.[3]

Estudiu del cuerpu humanu editar

 
Modelu con fines didácticos nel muséu de San Martín, Santiago de Compostela, España.
  • L'anatomía humana ye la ciencia dedicada al estudiu de les estructures macroscópicas del cuerpu humanu.
  • La fisioloxía humana estudia les funciones del cuerpu humanu.
  • L'antropometría ye'l tratáu de les midíes y proporciones del cuerpu humanu.

Variaciones anatómiques editar

N'anatomía humana, el términu variación anatómica referir a una estructura anatómica non patolóxica que ye distinta del diseñu normal. Les posibles variaciones anatómiques en cada órganu y el so suministru arterial y venoso tienen de ser conocíos polos médicu, tales como los ciruxanos o radiólogos, col fin d'identificalos. A diferencia de les anomalíes conxénites, les variaciones anatómiques son típicamente intrescendente y nun constitúin un trestornu. Por casu, los músculos accesorios son doblaos anatómicos raros de los músculu que puede asoceder y solo riquen de tratamientu onde s'alteria la función. El músculu sóleo accesoriu nel todíu ye una de tales variaciones y unu que nun precisa ser rectificáu.[4][5] Otra variación más común que s'atopa n'alredor del diez per cientu de la población ye'l bazu accesoriu.[6]

Sistemes editar

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar