Cultura de la República Popular China

La cultura de la República Popular China ye un amiestu rico y variao d'elementos de la cultura china tradicional con otros elementos comunistes ya influencies modernes y post-modernes internacionales.

Mientres la Revolución Cultural, un gran númberu d'ayalgues culturales de inestimable valor fueron destruyíos o seriamente estropiaos y prohibióse la práutica de munches artes y oficios. Sicasí dende principios de la década de 1980 el refugu oficial a aquelles polítiques foi complementáu col esfuerciu por anovar les tradiciones culturales chines. Asina, la cultura china sigue siendo bien complexa, tomando tradiciones ancestrales y esperimentos modernos, no que dacuando paez ser un amiestu dinámico pero al empar tenue.

La cultura de la República Popular taba desenvolviéndose muncho primero de la so fundación en 1949. Gran parte de la diversidá de la cultura de la República Popular paez provenir de la diversidá de los chinos Han que formen China y de les minoríes nacionales qu'apurrieron los elementos culturales propios y contribúin al desenvolvimientu continuu de la cultura nacional. Tamién esta cultura ta en gran midida basada na historia de China que se desenvolvió principalmente en forma aisllada mientres cientos d'años. La ideoloxía del movimientu comunista y maoísta qu'empezó nel sieglu XX ye verdaderamente crucial pa entender la cultura moderna china. China caltién llazos culturales estrechos con ciertes partes del mundu, cuantimás con Asia Oriental y el Sureste Asiáticu (el denomináu mundu chinu).


Historia editar

Primeros años editar

Mientres dellos años depués de la creación de la República Popular China (RPC) en 1949, la cultura tradicional china foi tolerada en cierta midida. Los cambeos principales enfocar n'intentos d'esaniciar les diferencies sociales tradicionales, tales como'l sexismu, etnocentrismu, y servidume. Una forma de chinu mandarín denomináu Putonghua foi promovíu pol Gobiernu Central Popular en Beijing como la llingua franca y continuación del Kuo-yü de la República de China (ROC, "Taiwan"), pero los diversos dialeutos locales y los idiomes de les numberoses etnies chines siguieron siendo utilizaos.

Como por esi entós la Xunión Soviética taba aliada cola RPC, la cultura de Rusia, especialmente'l idioma rusu, yera abondo popular; pero esti enclín llegó al so fin cuando una disputa fronteriza punxo fin a l'alianza chino-soviética en 1961— la rotura chino-soviética.

Referencies editar