El Cursus honorum foi una institución de la República Romana (magar que nominalmente siguió existiendo a lo llargo l'imperiu), que sirvía pa esguilar puestos na xerarquía y funcionariáu romanu.

Cursus honorum
Direición Antigua Roma
Participación empresarial
Formáu por cuestor (es) Traducir
edil (es) Traducir
tribunu de la plebe
pretor (es) Traducir
Cónsul romanu
cónsul ordinario (es) Traducir
cónsul sufecto (es) Traducir
censor romano (es) Traducir
senador romanu
Gobernador romanu
Cambiar los datos en Wikidata

Configurábase en siete fases:

  • Vigintisixviri: 26 cargos menores, encargaos d'atender dalgunes funciones importantes pa la República, como la emisión de moneda o la llimpieza de la ciudá.
  • Quaestor: Ayalgueru encargáu de les finances y de pagar a los exércitos.
  • Tribunus: Tar al mandu d'un exércitu o tribunu de la plebe.
  • Aedile: Alministración municipal (alcalde).
  • Praetor: Alministración de xusticia, exercen de cónsules na so ausencia.
  • Consul: Xefes del estáu (había dos cónsules), encargaos de política esterior y de ser cabezaleros del exército na batalla.
  • Censor: Maxistraos (yeren dos) escoyíos cada cinco años d'ente los senadores que desendolcaren el consuláu, magar que sólo exercíen los primeros 18 meses, encargaos de revisar la llista de ciudadanos y senadores y de controlar les cuentes del estáu, promoviendo nuevos proyeutos d'obres públiques, como templos, acueductos o calzaes. Al finar los sos 18 meses efectivos de mandu realizaben una ceremonia pública de purificación de la Urbe, nomada lustrum.


El noble romanu que quixere destacar, debía entamar pel rangu más baxo y xubir tolos escaños hasta llegar a cónsul, y por último a censor y a princeps senatus. Too esto camudó muncho a lo llargo de los años (reforma importante llevada a cabu polos Gracos), nel imperiu pasó a ser una carrera funcionarial, yá que'l poder políticu y militar taba namás en manes del emperador. Na dómina imperial, el primer pasu foi sustituyíu pol vigintiviri y amestóse la obligación de pasar per un mando militar nuna lexón como tribunus laticlavius, demientres que la censura desapaecía.

Tamién na dómina imperial, creóse un cursus honorum pa los caballeros o miembros del ordo equester.

Referencies editar

Enllaces esternos editar