Día Internacional pa la Prevención de la Esplotación del Mediu Ambiente na Guerra y los Conflictos Armaos

L'Asamblea Xeneral de les Naciones Xuníes declara'l 6 de payares de cada añu Día Internacional pa la Prevención de la Esplotación del Mediu Ambiente na Guerra y los Conflictos Armaos.

Día Internacional pa la Prevención de la Esplotación del Mediu Ambiente na Guerra y los Conflictos Armaos
Periodu de celebración 6 de payares
Llugar de celebración Día Internacional
[editar datos en Wikidata]

Celebración editar

El 5 de payares de 2001 l'Asamblea Xeneral de les Naciones Xuníes na Resolución 56/4 declara'l 6 de payares de cada añu Día Internacional pa la Prevención de la Esplotación del Mediu Ambiente na Guerra y los Conflictos Armaos.[1]

Anque la humanidá siempres cuntó les sos víctimes de guerra en términos de soldaos y civiles muertos y mancaos, ciudaes y medios de vida destruyíos, con frecuencia'l mediu ambiente foi la víctima escaecida. Los pozos d'agua fueron contaminaos, los cultivos quemaos, los montes valtaos, los suelos envelenaos y los animales sacrificaos pa llograr una ventaya militar.
Pa concenciar sobre esti asuntu, l'Asamblea Xeneral declaró'l Día Internacional pa la prevención de la esplotación del mediu ambiente na guerra y los conflictos armaos, que va celebrase el 6 de payares de cada añu (resolución 56/4).
Amás, el Programa de les Naciones Xuníes pal Mediu Ambiente (PNUMA) señala que nos postreros 60 años siquier el 40% de los conflictos internos tuvieron dalguna rellación cola esplotación de los recursos naturales, tantu por ser consideraos de «enforma valor», como madera, diamantes, oru, minerales o petroleu, como por ser escasos, por casu, la tierra fértil y l'agua. Cuando se trata de conflictos relativos a los recursos naturales dóblase'l riesgu de recayer nel conflictu.
Les Naciones Xuníes concede gran importancia a garantizar que l'actuación sobre'l mediu ambiente ye parte de la prevención de conflictos, del caltenimientu de la paz y de les estratexes d'afitamientu de la paz, porque nun puede haber paz duradera si los recursos naturales que sostienen los medios de subsistencia y los ecosistemes son destruyíos.

Referencies editar

Ver tamién editar

Enllaces esternos editar

Sistema de les Naciones Xuníes