Día Mundial de la Población

El Día Mundial de la Población ye un eventu añal que se celebra'l 11 de xunetu col fin de tomar conciencia de les temátiques globales demográfiques. L'eventu foi establecíu pol Programa de les Naciones Xuníes pal Desarrollu (PNUD) en 1989, en virtú de qu'alredor d'esti día, pero dos años tras, la Tierra algamó los cinco mil millones d'habitantes.[1]

Día Mundial de la Población

Densidá de población per país (2017)
Día de celebración 11 de xunetu
[editar datos en Wikidata]

Celebración editar

La población 11 de xunetu de 2008, nel aniversariu númberu venticinco del "día de los cinco mil millones", envalorar en 6.727.551.263. En 1968, los líderes mundiales proclamaron responsablemente el númberu y l'espaciamientu de los sos fíos. Cuarenta años dempués, los métodos anticonceutivos modernos permanecen inasequibles pa cientos de millones de muyeres y homes.

El Día Mundial de la Población reafita'l derechu de la xente pa planiar les sos families, lo qu'impulsa actividaes, eventos y espardimientu d'información qu'ayuden a faer real esti derechu, principalmente p'aquellos con mayor dificultá p'aportar a la información y a los servicios necesarios pa planiar les sos families, como la población marxinal polos mozos.

Que la población pueda entamar les sos families implica que puedan entamar la so vida. Pueden programar vencer a la probeza, ameyorar la salú de les madres y fíos, llograr una mayor equidad de xéneru, entamar ganar la muerte materna y sostener a la mocedá.

Más de 1.500 millones de persones tienen ente 10 y 25 años. Esta xeneración d'adolescentes averar a la adultez nun mundu que los sos ancestros enxamás pudieron imaxinase: Globalización, SIDA, comunicación electrónica y un cambéu climáticu que modificó irrevocablemente l'ambiente.

L'escenariu ye heteroxéneu, en razón de que los mozos comparten idees, valores, música y símbolos al traviés de los medios masivos de comunicación y de la teunoloxía electrónica, lo que causó'l surdimientu d'una cultura xuvenil global. Munchos tán entamándose y comunicándose al traviés de víes formales ya informales.

Pero más de la metá de los mozos vive na probeza con menos de dos dólares diarios. La mayoría de les vegaes escarecen del accesu a les teunoloxíes y a la información. Munchos tamién enfrenten la desigualdá social, escueles deficientes, discriminación de xéneru, desemplegu y sistemes de salú desaparentes. Esta situación tien de revertise, porque invertir nos mozos ye invertir nos líderes futuros de les families, comunidaes y naciones del mundu.

El Fondu de Población de les Naciones Xuníes promueve y protexe los derechos de los mozos, visionando un mundu nel cual los neños y les neñes tengan oportunidaes óptimas pa desenvolver dafechu'l so potencial, pa espresase llibremente, por que les sos opiniones sían respetaes y superen la probeza, la discriminación y la violencia.

El Fondu trabaya al traviés de diversos sectores y con dellos socios para:

Otorgar a los adolescentes y mozos les habilidaes necesaries pa llograr los sos suaños, pa pensar críticamente y espresase con llibertá. Promover la salú, lo qu'inclúi dexa-yos l'accesu a información de conteníu sexual y reproductivu, educación, comodidaes y servicios. Facilitar a los mozos l'accesu a planes de vivienda y d'empléu. Defender los derechos de los mozos, especialmente aquellos de les adolescentes y de los grupos marxinales por que crezan segura y saludablemente y sían oxetu d'inversiones sociales. Impulsar a los lideralgos xuveniles y la so participación en decisiones que-yos conciernan, incluyendo'l desenvolvimientu de les sos sociedaes.

El Conseyu d'Alministración del Programa de les Naciones Xuníes pal Desarrollu estableció en 1989 el Día Mundial de la Población, col que pretende centrase l'atención na urxencia ya importancia de les cuestiones relatives a la población, como resultancia del interés xeneráu pel Día de los cinco mil millones, que se celebró'l 11 de xunetu de 1987. L'Asamblea Xeneral de les Naciones Xuníes, por aciu el resolución 45/216 d'avientu de 1990, decidió siguir cola iniciativa del Día Mundial de la Población p'aumentar la concienciación sobre les cuestiones rellacionaes con esti ámbitu, incluyíes les sos vinculaciones col mediu ambiente y el desenvolvimientu. El Día celebrar por primer vegada'l 11 de xunetu de 1990 en más de 90 países. De magar, delles oficines del UNFPA nos países y otres organizaciones ya instituciones conmemoren el Día Mundial de la Población n'asociación colos gobiernos y la sociedá civil.
Planificación familiar, pa empoderar a les persones y contribuyir al desenvolvimientu de los países

Temes sobre'l Día Mundial de la Población editar

Añu Tarreza
2018 “Family Planning is a Human Right” n'inglés
2017 Planificación familiar, pa empoderar a les persones y contribuyir al desenvolvimientu de los países
2016 Invertir nes adolescentes
2015 Poblaciones vulnerables en situaciones d'emerxencia n'inglés
2014 Invirtiendo na mocedá n'inglés
2013 L'embaranzu na adolescencia n'inglés
2012 Accesu universal a los servicios de salú reproductiva
2011 Somos 7 mil millones n'inglés
2010 Que lo tomen en cuenta: Diga lo que precisa n'inglés
2009 Combatir la probeza: Educar a les neñes
2008 Plan Your Family, Plan Your Future
2007 Homes trabayando
2006 Ye difícil ser nuevu
2005 La igualdá ye poder
2004 La CIPD al cabu de diez años
2003 Mil millones de mozos

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar

Sistema de la ONX

Naciones Xuníes

Fondu de Población de les Naciones Xuníes n'inglés

  • Día Mundial de la Población Estáu de la población mundial 2016