Defense Advanced Research Projects Agency

L'Axencia de Proyeutos d'Investigación Avanzaos de Defensa, más conocida pol so acrónimu DARPA, proveniente del so nome orixinal n'inglés Defense Advanced Research Projects Agency, ye una axencia del Departamentu de Defensa d'Estaos Xuníos responsable del desenvolvimientu de nueves teunoloxíes pa usu militar. Foi creada en 1958 de resultes teunolóxica de la llamada Guerra Fría y de la que surdieron los fundamentos d'ARPANET, rede que dio orixe a Internet.

Defense Advanced Research Projects Agency
Advanced Research Projects Agency (en)
Defense Advanced Research Projects Agency (en)
Advanced Research Projects Agency (en)
Defense Advanced Research Projects Agency (en)
axencia federal de los Estaos Xuníos
Llocalización
Sede condáu d'Arlington
Direición Estaos Xuníos
Historia
Fundación1958
Participación empresarial
Organización matriz Oficina del Secretario de Defensa (es) Traducir
Departamentu de Defensa de los Estaos Xuníos
Datos económicos
Emplegaos 240
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

L'axencia, denomada nel so orixe a cencielles como ARPA, camudó la so denominación en 1972, conociéndose en delantre como DARPA, poles sos sigles n'inglés. DARPA foi responsable de dar fondos pa desenvolver munches teunoloxíes que tuvieron un gran impautu nel mundu: satélites, robots, redes d'ordenadores (empezando con ARPANET, que dempués se desenvolvió como Internet), según NLS, que foi tantu un sistema de hipertestu como un precursor de la interfaz gráfica d'usuariu contemporánea.

L'Axencia, so control del Departamentu de Defensa va entamar en forma independiente de la comunidá d'investigación y desenvolvimientu militar. La so misión mientres les próximes décades va llevar a desenvolver y aprovir aplicaciones teunolóxiques non convencionales pa la defensa d'EE.XX. ampliando la frontera teunolóxica a favor d'una organización amenorgada en númberu, pero flexible, llibre de condicionamientos y dotada de científicos d'élite. A.R.P.A. va ser la responsable d'una gran parte de la investigación n'ordenadores y comunicaciones de calter innovador n'EE.XX. mientres los próximos años.

El so nome orixinal foi a cencielles Axencia d'Investigación de Proyeutos Avanzaos pero se renombró a DARPA (por Defensa) el 23 de marzu de 1972, volvió camudase a ARPA'l 22 de febreru de 1993 y otra vegada a DARPA el 11 de marzu de 1996.

DARPA foi creáu en 1958 en respuesta al llanzamientu soviéticu del Sputnik, cola misión de caltener a la teunoloxía d'Estaos Xuníos na carrera militar per delantre de la de los sos enemigos. Ye independiente d'otres axencies más convencionales de I+D y reporta direutamente al conseyu del Departamentu de Defensa. DARPA tien alredor de 240 trabayadores, que remanen un presupuestu d'unos 3000 millones de dólares —2800 en 2012.[1] Estos datos son namái permedios, yá que DARPA ta enfocáu en proyeutos de curtiu plazu (de dos a cuatro años) llevaos a cabu por equipos pequeños y constituyíos espresamente para dichos proyeutos.

Espionaxe editar

DARPA fundó en xineru de 2002 la Oficina d'Información y Conocencia (Information Awareness Office IAO poles sos sigles n'inglés) sicasí dicha aición nun tuvo una bona acoyida alredor del mundu, yá que les sos actividaes son criticaes duramente por incluyir l'accesu y busca d'información personal de cualquier ciudadanu y ensin necesidá d'una orde xudicial. Esto llogróse por aciu la creación d'enormes bases de datos informátiques pa recoyer y almacenar la información personal de cada unu nos Estaos Xuníos, incluyendo correos electrónicos personales, redes sociales, rexistros de tarxetes de creitu, llamaes telefóniques, rexistros médicos, y numberoses otres fontes, ensin nengún requisitu pa una orde de rexistru.

Misión de DARPA editar

 
Vehículu autónomu que participa nel DARPA Grand Challenge como parte de la misión de DARPA de desenvolver nueva teunoloxía militar.

Según la so propia presentación:[2]

"DARPA ye una axencia de defensa con un papel únicu dientro del Departamentu de Defensa. DARPA nun ta venceyáu a una misión operacional específica: DARPA apurre opciones teunolóxiques pal Departamentu enteru, y ta diseñáu pa ser el motor teunolóxicu nel tresformamientu del Departamentu de Defensa".

Les necesidaes en tiempu inmediatu y los requerimientos conducen polo xeneral a que l'Exércitu, l'Armada, los Cuerpos de Marina y la Fuercia Aérea enfocar naquelles necesidaes que-yos reporten el mayor beneficiu. Arriendes d'ello, una estensa organización como'l Departamentu de Defensa precisa un llugar como DARPA que'l so únicu estatutu seya la innovación radical.

DARPA paez dir más allá de necesidaes y requerimientos que se conocen anguaño. Tal como lo notaron los historiadores militares: “el desenvolvimientu inicial de nenguna de les armes más importantes que tresformaron la guerra nel sieglu XX –l'avión, el tanque, el radar, el motor de propulsión a esquita, l'helicópteru, l'ordenador electrónicu, nin siquier la bomba atómica– puede atribuyise a un requisitu doctrinal o a pidimientu de la milicia.” Y DARPA podría añader a esta llista los sistemes ensin tripular, el Sistema d'Allugamientu Global (GPS poles sos sigles n'inglés) y teunoloxíes pa Internet.

"La propuesta de DARPA ye imaxinar qué capacidaes pudiera deseyar un comandante militar nel futuru, y acelerar estes capacidaes de forma concreta al traviés de demostraciones teunolóxiques. Esto non yá apurre opciones al comandante, sinón que tamién camuda la mentalidá alrodiu de lo que ye tecnológicamente posible anguaño."

Historia editar

DARPA foi creada como l'Axencia de Proyeutos Avanzaos d'Investigación (ARPA, n'inglés), por aciu la Llei Pública 85-325 y la direutiva del Departamentu de Defensa 5105.41, en febreru de 1958. La so creación tuvo direutamente atribuyida al llanzamientu del Sputnik y al fechu de que los EE.UU diéronse cuenta de que la Xunión Soviética desenvolviera la capacidá d'esplotar teunoloxía militar de forma rápida. Adicionalmente, les comunidaes polítiques y de defensa reconocieron la necesidá d'una organización d'altu nivel del Departamentu de Defensa que formule y execute proyeutos de I+D qu'espandieren les fronteres de la teunoloxía más allá de los requerimientos inmediatu y específicu de los servicios militares y de los sos llaboratorios. En busca d'esta misión, DARPA desenvolvió y tresfirió programes de teunoloxía que tomen una gran variedá de disciplines científiques, que tán empobinaos al espectru completu de necesidaes de seguridá nacional.

De 1958 a 1967, la énfasis d'ARPA tuvo concentráu en problemes importantes de nivel nacional, como investigación aeroespacial, defensa contra misiles balísticos, y detección de pruebes nucleares. En 1960, tolos programes espaciales de calter civil fueron tresferíos a la NASA, y aquellos de calter militar tresferir a servicios individuales. Esto dexó que DARPA concentrara los sos esfuercios nel DEFENDER (acrónimu de defensa contra misiles balísticos), el Proyeutu Vela (detección de pruebes nucleares), y los Programes AGILE (I+D anti-insurxente); y empezaren a trabayar en procesamientu computacional, ciencies del comportamientu y ciencies materiales. Los programes DEFENDER y AGILE conformaron la I+D en DARPA en campos de detección, vixilancia y enerxía empobinada; particularmente nel estudiu de radares, detección infrarroxa y de rayos X y gamma.

El diseñu de interfaces d'ordenador empezó en marzu de 1960, cuando J.C.R. Licklider publicó'l so escritu «La simbiosis home-ordenador». Lick, pos asina lu llamaben, yera un psicólogu esperimental y espertu n'acústica que aportó a un conversu y un mesíes de la informática y dirixó los primeros trabayos informáticos de l'ARPA. Nicholas Negroponte[3]

A finales de la década de 1960, cola tresferencia d'estos programes yá maduros a los Servicios, ARPA redefinió'l so papel y concentróse nun conxuntu diversu de programes d'investigación relativamente pequeños y esencialmente exploratorios. L'axencia foi renombrada en 1972 como l'Axencia de Proyeutos Avanzaos d'Investigación en Defensa (DARPA n'inglés), y a principios de los 70, se enfatizó en programes d'enerxía direuta, procesamientu d'información y teunoloxía táctica.

Nel área de procesamientu d'información, DARPA dio reblagaes, primeramente al traviés del desenvolvimientu de sistemes de tiempu compartíu (tolos sistemes operativos modernos son descendientes del sistema Multics, que foi resultáu del trabayu empecipiáu por DARPA nesta área), y darréu al traviés de la evolución de l'ARPANET (rede de telecomunicaciones precursora d'Internet), ya investigación d'intelixencia artificial en campos como reconocencia de la fala y procesamientu de señales. DARPA tamién fundó'l desenvolvimientu del sistema de computación NLS por Douglas Engelbart y del Aspen Movie Map, que foi probablemente'l primer sistema hipermedia y un importante precursor de la realidá virtual.

El discutiniu Enmienda Mansfield de 1973 llindó espresamente les asignaciones pa investigación en defensa (al traviés d'ARPA/DARPA) namái a proyeutos que tuvieren aplicación militar direuta. Dalgunos sosteníen que la enmienda dexó afarada a la ciencia estauxunidense, yá que ARPA/DARPA nesa dómina foi una importante fonte de recursos pa proyeutos de ciencia básica; la National Science Foundation nunca asumió esta falta de la forma que s'esperaba. Pero la fuga de celebros resultante foi tamién atribuyida al estímulu qu'hubo al desenvolvimientu de la naciente industria d'ordenadores personales. Munchos mozos científicos de la computación migraron de les universidaes a acabante fundar llaboratorios d'investigación quitaos como'l Xerox PARC.

De 1976 a 1981, predominaben proyeutos de teunoloxía aérea, terrestre, marítima y espacial, tales como ataque a fuercies de continuación con armes a distancia y Comandu, Control, y Comunicaciones acomuñaos; armamentu tácticu y programes anti-armamentu; detección infrarroxa pa vixilancia espacial; teunoloxía de láser d'alta enerxía pa defensa espacial antimisiles; guerra anti-submarina; misiles de cruceros avanzaos; aeronaves avanzaes; y aplicaciones de computación avanzada en defensa. Estes demostraciones de programes teunolóxicos a gran escala diben en xunto con investigación de circuitos integraos, que dio como resultáu teunoloxía electrónica d'escala ultrafina y dispositivos electrónicos qu'evolucionaron al programa VLSI y al programa de rayu de partícules, esti postreru encargáu pol congresu d'EE.XX. Munchos de los programes más esitosos fueron tresformaos a servicios, tales como les teunoloxíes de base en reconocencia automática d'oxetivu, teledetección espacial, propulsión y materiales que fueron tresferíes a la Organización d'Iniciatives Estratéxiques de Defensa (SDIO n'inglés), agora conocida como la Organización de Defensa de Misiles Balísticos (BMDO).

Mientres los años 80, l'atención de l'axencia centrar en procesamientu d'información y programes rellacionaos con desenvolvimientu d'aeroplanos, qu'inclúin el Avión Aeroespacial Nacional (NASP) o'l Programa d'Investigación Hipersónica. El Programa de Computación Estratéxica dexó a DARPA esplotar teunoloxíes avanzaes de procesamientu y de redes, y reconstruyir y fortalecer les rellaciones coles universidaes depués de la Guerra de Vietnam. Amás, DARPA empezó a buscar nuevos conceutos pa satélites pequeños y llixeros (LIGHTSAT) y dirixó nuevos programes rellacionaos con manufactura de defensa, teunoloxía de submarinos y armamentu/anti-armamentu.

Dellos rumores dicen que nos 70 el Pentágonu financió un proyeutu pa rellacionar ciertos gráficos d'ondes cerebrales con ciertos pensamientos con cuenta de fuera posible al traviés d'un equipu lleer los pensamientos d'una persona a cierta distancia esto ocuparíase con fines de defensa según los dichos de Robert Stone.

Organización actual editar

DARPA tien ocho oficines de programa, que dan informe al direutor de DARPA, Dr. Anthony J. Tether:

  1. La Oficina de Teunoloxía Avanzada (ARREYO) investiga, demuestra y desenvuelve proyeutos de gran factura n'árees de telecomunicaciones, marítima, operaciones especiales, comandu y control, aseguramientu d'información y misiones de sobrevivencia.
  2. La Oficina de Ciencies de la Defensa busca les teunoloxíes más novedoses dientro d'un ampliu espectru de comunidaes d'investigación científica y d'inxeniería, y desenvuelve estes teunoloxíes en nueves capacidaes militares importantes y radicalmente nueves.
  3. La Oficina de Teunoloxía en Procesamientu d'Información ta enfocada na invención de teunoloxíes de redes, computación y de software vitales p'asegurar les superioridá militar del Departamentu de Defensa.
  4. La Oficina d'Esplotación d'Información desenvuelve teunoloxía de detección y de sistemes d'información y sistemes con aplicación a concepción del campu de batalla, blancos, comandu y control, y l'infraestructura de sofitu riquida pa dirixir amenaces de tierra en procesos dinámicos y de ciclu zarráu.
  5. La misión de la Oficina de Teunoloxía en Microsistemas enfocar na integración heteroxénea a escala de microchip de sistemes electrónicos, fotónicos y microelectromecánicos (estos postreros tamién conocíos como MEMS). La so teunoloxía d'altu riesgu y factura ta dirixida a resolver los problemes de nivel nacional de proteición contra ataques biolóxicos, químicos y d'información, y p'apurrir dominiu operacional pa comandu y control móvil distribuyíu, guerra tripulada/non tripulada combinada, y planeación y execución militar dinámica y adaptativa.
  6. La Oficina de Proyeutos Especiales investiga, desenvuelve, demuestra y tresforma teunoloxíes enfocaes a confrontar desafíos nacionales presentes y emerxentes. Les sos inversiones tomen dende'l desenvolvimientu de teunoloxíes hasta la demostración d'estensos sistemes prototipu. La SPO desenvuelve teunoloxíes pa compensar l'amenaza d'instalaciones soterrañes usaes pa propósitos como comandu y control, almacenamientu y puesta en marcha d'armes, y manufactura d'armes de destrucción masiva. Tamién desenvuelve formes significativamente más efectives en costu pa compensar misiles múltiples de baxu costu, vehículos d'asaltu urbanu, y otres plataformes usaes pa entrega, interferencia y vixilancia d'armes. La SPO invierte en novedoses teunoloxíes espaciales a lo llargo del espectru d'aplicaciones de control espacial qu'inclúin accesu rápidu, concepción situacional d'espaciu, contra-espaciu y enfoques de detección a nivel tácticu persistente qu'inclúin abertures y estructures nel espaciu desaxeradamente grandes.
  7. La Oficina de Teunoloxía Táctica encargar d'investigación militar avanzada d'altu costu y riesgu, enfatizando l'enfoque de "sistema" y "subsistema" al desenvolvimientu de sistemes aeronáuticos, espaciales y terrestres asina tamién como de procesadores empotraos y sistemes de control.
  8. La Oficina Conxunta de Sistemes de Combate Aereu Non Tripuláu (J-UCAS) ye l'actividá en DARPA a la cual encamentóse-y l'esfuerciu del Departamentu de Defensa de desenvolver y demostrar los Sistemes de Combate Aereu Non Tripuláu.

Proyeutos DARPA editar

Los proyeutos en DARPA son bien futuristes y podemos tener dende investigar la invisibilidá de la materia, la intelixencia artificial, la robótica bien avanzada como son robots líquidos, el submarín volador o la granada nuclear, etc. Tou los nomes de los proyeutos de DARPA tán n'inglés. Dalgunos de los proyeutos reconocíos de DARPA más emblemáticos son los siguientes:

Proyeutos Activos editar

 
Vista del tresbordador X-37 preparáu pal llanzamientu en Cabu Cañaveral.
  • ACTUV - Un proyeutu pa construyir un buque de guerra antisubmarino.
  • ArcLight (Missile) - Sistema d'unviada d'armes cola capacidá d'atacar oxetivos cuasi en cualesquier parte del mundu, basáu nel misil SM-3.
  • X-37b - Tresbordador espacial robotizado ensin tripulación y de pequeñu tamañu fabricáu por Boeing, que foi puestu n'órbita n'abril de 2010 utilizando un cohete de grandes dimensiones Atles V pa realizar esperimentos científicos secretos. Nel espaciu esplega unes célules solares en xunto con unes bateríes de ion-litiu d'última xeneración y ta preparáu pa permanecer mientres 9 meses nel espaciu. Foi un proyeutu orixinal de la NASA empecipiáu en 1999 pa dempués ser pasáu a encomalo Aérea de los Estaos Xuníos y ser consideráu como secretu. Tien una masa de 5.000 kg y unes dimensiones de 8,2 metros de llargu x 4,5 metros d'anchu. Dispón d'un sistema de autodestrucción. Con una bodega p'agospiar distintes cargues, diseñáu pa volar ente 200 y 900 km d'altor y con aterrizaxe ensin tripulación y en manera automática.
  • Integrated Sensor is Structure
  • Bumerán (mobile shooter detection system) - Sistema acústicu desenvueltu por BBN Technologies pa detectar francotiradores en vehículos de combate militar.
  • CALO o "Cognitive Assistant that Learns and Organizes" - Software
  • Combat Zones That See - "Rastrexa tou lo visible" nuna ciudá con un sistema masivu de cámares y procesáu d'imaxe posterior.
  • DARPA XG
  • EATR - Un robot tácticu energéticamente autónomu.
  • FALCON
  • High Energy Liquid Laser Area Defense System
  • High Productivity Computing Systems
  • HTV-2 (Hypersonic Technology Vehicle-2) - Vehículu hipersónico pa vuelos estratosféricos ensin pilotu a velocidá 6 vegaes la del soníu (Mach 6) realizó'l primer vuelu n'abril de 2010, onde fracasó l'intentu perdiendo l'artefautu.
  • Hulc - Exoesqueleto humanu alimentáu por bateríes.
  • MAHEM - Munición caltriante
  • Northrop Grumman Switchblade - Artefautu d'alta velocidá de gran algame basáu nuna ala oblicua.
  • Persistent Close Air Support
  • Protein Design Procesaos
  • Remote-controlled insects[4]
  • DARPA Silent Talk - Un programa capaz d'identificar patrones EEG de pallabres y capaz de tresmitilos pa comunicaciones tapaes.[5]
  • System F6 - Fractionated Spacecraft
  • XOS - Exoesqueleto militar.
  • Transformer - Vehículu terrestre armáu capaz de pasar a vehículu aereu.[6]
  • WolfPack[7]
  • JUGGERNAUTS - Prototipos de traxes antibalísticos, los artificieros lleven una proteición similar a la que quier proponese pal diseñu de los traxes.

Proyeutos Pasaos editar

Discutiniu editar

 
Logotipu del Information Awareness Office.

DARPA recibió l'atención de los medios en 2002 y 2003 depués de crear proyeutos como Information Awareness Officeen: y Combat Zones That See (CTS), que fueron demandaos polos activistes de llibertaes civiles tantu d'izquierda como de derecha como inaceptablemente Orwellianos.

ARPA y DARPA na ficción editar

Na serie de videoxuegos Metal Gear Solid, méntense tanto a ARPA como a DARPA como parte del argumentu, y fai referencia a cómo ARPA finalmente se convierte en DARPA nel futuru. Nótase tamién el discutiniu propuestu d'una Bolsa d'Analís de Polítiques, qu'usa una bolsa electrónica futurista p'ayudar a efectuar el comerciu de contratos futuros basáu en posibles desarrollos políticos en dellos países d'Oriente Mediu. Nel videoxuegu Vanquish el tutorial realizar nun recintu de pruebes de DARPA.

Na película de 2015 Project Almanac Adolescentes constrúin una máquina del tiempu, con planos atopaos nel suétanu de la casa d'unu d'ellos, yá que'l so padre trabaya pa DARPA, a lo llargo de la película mentar en múltiples ocasiones esta organización

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. DARPA DODGES OBAMA BUDGET DEATH RAY, KEEPS ITS $2.8 BILLION. Wired. 14 de febreru de 2012. http://www.wired.com/2012/02/darpa-budget-death-ray/. Consultáu'l 20 de marzu de 2015. 
  2. https://web.archive.org/web/20070704001204/http://www.darpa.mil/body/pdf/BridgingTheGap_Feb_05.pdf (n'inglés)
  3. Nicholas Negroponte. Ser Digital. 1995
  4. Ewen Callaway (1 d'ochobre de 2009). «Free-flying cyborg insects steered from a distance». New Scientist. Consultáu'l 4 d'abril de 2010.
  5. Warwick, Graham (22 de mayu de 2009). «Darpa Plans Triple-Target Missile Demo». Aviation Week.
  6. Transformer (TX) darpa.mil. Retrieved: 4 August 2010.
  7. STO: WolfPack. Darpa.mil. http://www.darpa.mil/STO/strategic/wolfpack.html. Consultáu'l 4 d'abril de 2010. 
  8. A history of the Joint Strike Fighter Program, Martin-Baker. Retrieved 4 August 2010
  9. «DARPA Network Challenge». Darpa.mil. Archiváu dende l'orixinal, el 31 de xineru de 2010. Consultáu'l 4 d'abril de 2010.