DivX referir a un conxuntu de productos de software desenvueltos por DivX, Inc. pa los sistemes operativos Windows y Mac OS, el más representativu ye'l códec polo que la mayoría de les persones referir a esti cuando falen de DivX. Primeramente yera namái un códec de videu, un formatu de videu compresión de datos estruyíu, basáu nos estándares MPEG-4.

Formatu de ficheru DivX
Carauterístiques
Desendolcador DivX, Inc. (es) Traducir
Más información
Stack Exchange Etiqueta
Sitiu web https://www.divx.com/
Cambiar los datos en Wikidata

Empezó a desenvolvese como un formatu pa la tresmisión de la televisión dixital por aciu l'estándar MPEG-4, anque'l so potenciación y espansión, ver col surdimientu de los sistemes multimedia n'internet, pero llueu quedó apostráu —debíu al gran tamañu de los ficheros— por otros formatos[ensin referencies] propietarios como'l WMV de Microsoft, el QuickTime d'Apple o'l Real de RealNetworks, toos ellos de menor tamañu, ideales para videu so demanda y pol so par llibre, el códec Xvid que llogra una meyor calidá d'imaxe y que se popularizó gracies a ser un proyeutu de códigu llibre y la so gran calidá.

Orixe editar

Téunicamente, DivX ye un formatu de videu que funciona sobre los sistemes operativos Windows, MacOS y GNU/Linux actuales y que, combináu cola compresión d'audiu MP3, consigue una alta calidá d'imaxe cimera a la del VHS con un caudal inferior a 1 Mbit/s.

La so puxanza producir cola llegada de les películes en CD-ROM, que se codificaban con esti códec pal videu y otru pal audiu (xeneralmente MP3) ocupando unos 700 megabytes -el tamañu máximu que puede almacenase nun CD-ROM de 80 minutos-, una y bones el costu del CD-ROM (tantu del dispositivu como de les unidaes pa reproducilo o doblalo) yeren sensiblemente inferiores.

Historia editar

Primeros años editar

Primeramente DivX nes sos versiones 3.11 Alpha y posteriores 3.xx yera como se denominaba una versión crackeada del códec de Microsoft para MPEG-4 Versión 3 de la ferramienta Windows Media Tools 4 codecs.<0><1> El craqueo del códigu foi lleváu a cabu por un cracker francés, Jerome Rota (conocíu como Gej), y otru alemán llamáu Max Morice, que decidieron realizar inxeniería inversa dempués de que'l primeru tuviera problemes pa reproducir con Windows Media Player el currículum y portfolio qu'había codificado con él.[1]

DivX Inc editar

En 2000, Jordan Greenhall y Jerome Rota formen una compañía llamada DivXNetworks Inc. que sería renombrada en 2005 a Divx Inc. pa refaer el códec Divx ensin infringir nenguna patente nin derechos d'autor. D'esta forma surdió'l proyeutu de códigu abiertu OpenDivX desenvueltu por trabayadores de la compañía y dellos internos, anque'l proyeutu finalmente enllancóse.

A principios de 2001 un emplegáu llamáu "Sparky" escribió una nueva versión del algoritmu de codificación llamada "encore2", el códigu foi incluyíu mientres poco tiempu nel repositorio públicu pero foi de secute borráu. La compañía abandonaría esti proyeutu y basándose nesti "encore2" llanzaría DivX 4.0 como software propietariu, alegando que "la xente quería un Winamp, non un Linux". Nesti momentu surdió'l fork (división) Xvid basándose na última versión publicada de "encore2", anque yá foi borráu tol códigu de OpenDivX y el nuevu códigu lliberóse utilizando la llicencia llibre GPL.

Divx Inc. siguió trabayando nel códec y llanzó nueves versiones (la postrera foi la 7 en 2009), anque tamién ta centrada na creación de nuevos formatos, códecs futuros y otru software rellacionáu, como DivX Player, DivX Web Player, DivX Subtitles, DivX Media Format, Dr. Divx, etc.

Stage6 editar

Stage6 yera un sitiu pa buscar y compartir videos llanzáu por DivX Inc. en 2006 ya inhabilitáu el 29 de febreru de 2008 por falta de financiamientu de DivX Inc. Nunca salió de la so tao beta. Stage6 foi un sitiu de carauterístiques similares a YouTube yá que dexaba streaming de videu y la xubida de conteníu, d'hasta 2 GB, por cualesquier que se rexistrara. La carauterística principal ye que los videos de Stage6 taben estruyíos en DivX, a diferencia de la mayoría que la fai en formatu Flash Video; esto dexaba videos d'alta calidá. Un día dempués del so zarru, Stage6 suxure utilizar Veoh, una páxina similar.

Ver tamién editar

  • DivX, Inc.
  • Xvid Códec de videu de códigu llibre so Llicencia GNU/GPL, creáu como una alternativa llibre a otros códecs comerciales de videu *

MPEG-4

Referencies editar

  1. «Escaping the Napster trap - Salon.com». Archiváu dende l'orixinal, el 15 d'avientu de 2002.

Enllaces esternos editar