Una división ye una gran formación militar formada por delles brigaes o reximientos, a los que se añadinse unidaes más pequeñes d'artillería, Estáu Mayor y otres unidaes especializaes (comunicaciones, inxenieros, etc.), xeneralmente sumando un total d'ente 10.000 y 30.000 homes.

División

La unión de delles divisiones conforma un cuerpu d'exércitu.

Na guerra moderna, la división tiende a ser la unidá más pequeña d'armes combinaes capaz de realizar operaciones de llarga duración de forma independiente; les divisiones fueron diseñaes y estructuradas pa ser unidaes independientes, ensin necesidá de sofitu de nengún tipu (por ello tienen les sos propies unidaes de sofitu, comunicaciones, sanitaries, etc.). Sicasí, en munchos escenarios de combate poques vegaes ye necesariu poner tantos soldaos xuntos sobre'l terrén, de cuenta que suelen emplegase conxuntos más pequeños de tropes llamaos grupos de batalla o fuercies operatives, procedentes d'una o más divisiones.

En delles armaes usa'l términu pa referise a departamentos alministrativos a bordu d'un buque de superficie, en mandos costeros, o subunidades de buques dientro d'una flotilla. Neses circunstancies, la división fai referencia a un conxuntu enforma menor de persones, usualmente per debaxo de 100, y ta al mandu xeneralmente d'un teniente de navío o un alférez de navío.

Carauterístiques de la división editar

Considerase a la División la mayor unidá d'un exércitu y ye mandada por un xeneral de división, que ye l'oficial de más altu rangu con esceición del comandante en xefe de cada exércitu (Tierra, Mar y Aire).

En numberoses ocasiones, y n'exércitos de gran entidá, les divisiones arrexuntense nuna unidá llamada cuerpu d'exércitu, integrada por dos o más divisiones y un cuerpu dientro d'un grupu d'exércitos, como los formaos polos alemanes pa la Operación Barbarossa, sicasí, n'otres fuercies armaes, diches unidaes solo esistieron nel papel ya inclusive la vixencia de la división ta n'entredichu frente a la brigada, más flexible y meyor preparada pa sirvir n'escenarios de guerra asimétrica.

Divisiones famoses editar

Dalgunes de les divisiones más famoses fueron:

  • La 101ª División Aerotresportada ye una de les divisiones más famoses del exércitu de los Estaos Xuníos amás de ser una de les primeres divisiones aeromóviles creaes. Foi la principal protagonista de la batalla de les Ardenas nel frente aliáu nel teatru d'operaciones européu de la Segunda Guerra Mundial.
  • La 316ª división de fusileros soviética, dempués renombrada a 8ª división de guardias 'Iván Pánfilov' tuvo un papel destacáu na defensa de Moscú, soportando'l pesu de la ofensiva alemana na batalla de la carretera de Volokolamsk, tres la cual la unidá foi reformada como división de guardias y condecorose cola Orde de la Bandera Colorada.
  • La Leibstandarte SS Adolf Hitler foi unviada en 1943 pa evitar el colapsu del frente rusu tres la derrota na Batalla de Stalingráu y poder aguantar al recuperáu Exércitu Coloráu.[1]
  • La División Leclerc foi la unidá encargada de lliberar París de los alemanes na Segunda Guerra Mundial ya integrada, ente otres, por numberosos españoles.
  • La 1ª División de Caballería de los Estaos Xuníos combatió na guerra de Vietnam como un nuevu conceutu d'unidá de caballería tresportada, estrayida y abastecida por helicópteros; poco dempués tamién artillada con helicópteros de combate.[2] Supunxo la entrada d'esta nueva arma como una de les pieces fundamentales de cualquier exércitu y l'implantación completa del conceutu de Plataforma aeromóvil.
  • La División del Norte, liderada por Pancho Villa mientres la Revolución mexicana, ye hasta la fecha la división más famosa que tuviera l'exércitu de Méxicu. Amenorgada a menos de mil homes dempués de la Batalla de Celaya, atacó'l pueblu de Columbus, Nuevu Méxicu, siendo esta la única invasión que fuercies armaes realizaren al territoriu continental de los Estaos Xuníos d'América nel sieglu XX.[3]
  • La 250. Einheit spanischer Freiwilliger de la Wehrmacht, más conocida como la División Azul foi formada por Francisco Franco y unviada a sirvir al frente del Este, mientres la Segunda Guerra Mundial, col fin de desquitar la delda franquista cola Alemaña Nazi tres la Guerra Civil Española y coles mesmes alloñar del país, per un sitiu a los elementos más germanófilos del Réxime y por otru esaniciar toa posible disidencia política col fascismu franquista. Ta considerada como la más nomada unidá de la España franquista.[4]

Referencies editar

  1. Varios, Waffen SS en la URSS, nᵘ2 de Cuerpos de Élite, Ediciones Delta, Barcelona, 1986, ISBN 84-7598-184-4
  2. Varios, 1º de Caballería: Vietnam, nᵘ9 de Cuerpos de Élite, Barcelona, Planeta de Agostini, 1986, ISBN 84-7598-185-2
  3. Paco Ignacio Taibo II, Pancho Villa.
  4. Xabier Moreno Juliá, División Azul triste regreso, nᵘ73 de La aventura de la Historia, Arlanza Ediciones, Madrid, noviembre 2004