Dodge ye una marca d'automóviles d'Estaos Xuníos, llamada orixinalmente Dodge Brothers Motor Vehicle Company (1914-1927). Chrysler adquirió la compañía Dodge en 1928 de la que sigue formando parte del FCA US LLC.[1]

Dodge
productor d'automóviles, división (es) Traducir, marca, empresa de capital abiertu y marca de automóviles (es) Traducir
Llocalización
Sede Auburn Hills (es) Traducir
Direición Estaos Xuníos
Forma xurídica división (es) Traducir
Historia
Fundación1900
Disolución 1928
Fundador John Francis Dodge
Horace Elgin Dodge (es) Traducir
Orixe del nome John Francis Dodge
Horace Elgin Dodge (es) Traducir
Organigrama
Dueñu Stellantis
Sector
Industria industria del automóvil
Productos destacaos automóvil
Participación empresarial
Organización matriz FCA US
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

 
Turismu de 1917 de Dodge Brothers.
 
Sedán 4 puertes de Dodge Brothers, d'un artículu publicitariu d'una revista de 1920.

En 1901, John Francis Dodge y Horace Elgin Dodge treslladaron la so fábrica Brothers Bicycle & Machine Factory a Detroit (Michigan, Estaos Xuníos) dende Windsor (Ontario, Canadá), onde construyíen pieces p'automóviles. Los sos rodamientos y otres pieces taben en demanda cola temprana industria automovilístico y ayudaron nel diseñu de partes del motor pa los primeros autos Oldsmobile.

En 1902, los Hermanos Dodge xunir a Henry Ford, quien buscaba ayuda pa financiar la so propia compañía automovilística. Ellos ayudaron al empiezu de la Ford Motor Company según na fabricación de pieces pa los primeres Ford, consiguiendo un beneficiu mutuu tanto Ford como los Hermanos Dodge. Yá nel 1913, cuasi toles pieces de Ford (xasis, suspensión, frenos, motores, tresmisiones, etc.) fueron construyíos por Dodge.

En 1914, los Hermanos Dodge entamaron la so propia compañía d'autos, a la que dieron el nome de Dodge Brothers Motor Vehicle Company, escoyendo a 50 distribuidores en principiu pa cientos de les sos aplicaciones, dalgunos de los cualos siguen güei. Nesi primer añu, Dodge introdució'l "Old Betsy", un coche construyíu pa ser confiable y de llarga duración. Nesi añu, Dodge construyó un total de 249 coches nuevos. En 1917, los Hermanos Dodge empezaron a construyir tamién motores pa camiones, en principiu pa usu del Exércitu de los Estaos Xuníos mientres la Primer Guerra Mundial, y a la fin de la guerra de manera comercial.

En 1925, la Dodge Brothers Company foi adquirida por Dillon, Read & Company por unos 148 millones de dólares d'Estaos Xuníos, que, según dizse, foi la transaición n'efeutivu más grande de la hestoria hasta esi tiempu. Dillon Read, de la mesma, vendió Dodge a la Compañía Chrysler el 31 de xunetu de 1928. Dodge tamién cobró muncha importancia de los años 80 d'equí p'arriba con una serie d'estratexes comerciales y mecániques que fixeron aumentar la calidá de los sos modelos tanto como en versatilidad como na so seguridá. Chrysler adoptó munchos modelos, como'l Voyager, el Neon...

Dodge n'Europa editar

Dempués de que Chrysler tomara posesión del grupu inglés Rootes, del Simca de Francia, de Barreiros n'España, y del establecimientu resultante de Chrysler n'Europa a finales de los años sesenta, la marca Dodge foi utilizada en vehículos comerciales llixeros, la mayor parte nos llamaos primeramente Commer o Karrier (subsidiarios de Rootes), na versión del Simca 1100, nel Dodge Dart español, y en vehículos pesaos construyíos n'España. Lo más conocío fueron les series Dodge 50, bien utilizaes por empreses de serviciu públicu y militares, pero raramente consideráu fuera del Reinu Xuníu, y les construcciones españoles pesaes de les series 300 disponibles como los touterrén 4x2, 6x4, 8x2, y 8x4, según los camiones semi-trailer. Toos ellos tamién fueron vendíos en mercaos d'esportación como Fargo o De Sotu.

En 1977 Chrysler Europa sufre un colapsu, y la venta de los sos activos a les fábriques Peugeot, la Dodge inglesa y española, onde rápido pasaron a la Industria de Vehículos Renault, que recalificó gradualmente a Renault la gama de furgonetes y camiones nos años 80, cayendo la producción habitual en xunto y usando les instalaciones pa producir los motores nel Reinu Xuníu y dellos modelos de camiones Renault españoles. Dodge nun volvería al Reinu Xuníu hasta la introducción del Dodge Neon SRT-4, llamáu Chrysler Neon, a mediaos del 2000. Siguió cola apaición del Caliber y empezaron a vender más modelos como'l Dodge Nitro o'l Avenger.

Sicasí, dende tomar de control de Fiat S.p.A. sobre Chrysler Group LLC, la marca Dodge abandona'l mercáu européu, siendo dende 2011 comercializaos dalgunos de los sos automóviles so la marca Fiat. El primer modelu d'esta nueva estratexa comercial ye'l Fiat Freemont, hermanu del Dodge Journey, dambos ensamblados en Méxicu, con un llixeru rediseño afechu al mercáu européu.

Dodge como marca de fábrica de DaimlerChrysler editar

 
Dodge Charger SRT8 sedán (2006).

Dodge foi una parte de DaimlerChrysler AG, con base en Stuttgart (Alemaña). Dende 2005, la marca Dodge foi conocida sobremanera poles sos touterréns, que componen el 78% de les ventes de la división. Dodge trata de camudar esto cola introducción del nuevu Dodge Charger y el Dodge Challenger.

La marca Dodge foi reintroducida n'Europa en 2006. Anguaño'l Dodge Viper SRT-10 (vendíu como Dodge SRT-10 en reinu Xuníu), Dodge Ram, y el Dodge Caliber son los únicos vehículos de Dodge nesi mercáu. El Dodge Nitro y Dodge Avenger empezaron a vendese a mediaos del 2007.

Dodge volvió entrar apocayá nel mercáu australianu en 2006 tres una ausencia de 30 años. Los planes de Dodge Australia son llanzar un nuevu modelu cada seis meses nos próximos trés años, planes pa captar l'interés pola marca. El primeru d'esos modelos ye'l Dodge Caliber, que foi bien recibíu nel Salón del Automóvil de Melbourne de 2006.

Los vehículos Dodge tán agora disponibles en munchos países del mundu. En 2006, Dodge vendió más de 1,3 millones de vehículos nel mercáu global. En primavera del 2007, DaimlerChrysler algamó un alcuerdu con Cerberus Capital Management L.P. pa la venta del subsidiario Chrysler Group, del cual ye parte la división Dodge.

Gracies a un alcuerdu ente Dodge y Kia Motors, Dodge comercializa dende 2001 hasta principios del 2014 trés modelos d'autos Hyundai en Méxicu: el Hyundai Accent,[2] que la so segunda xeneración ye vendíu como Verna by Dodge, la tercera como Dodge Attitude[3][4] y la cuarta como Dodge Oral; Hyundai Atos, como Atos by Dodge; y Hyundai H100, conocíu como Dodge H100. Estos modelos fueron vendíos puramente pa Méxicu por aciu el distribuidores de Dodge.

Alquisición del Grupu Chrysler LLC editar

Chrysler suspende pagos el 30 d'abril de 2009, en fracasando les negociaciones ente l'ayalga d'Estaos Xuníos y los acreedores de la empresa de automoción que nun acepten un amenorgamientu de les sos cuentes por cobrar pa poder recibir ayuda de l'ayalga. La firma de Michigan acoyer al capítulu 11 de la llei de quiebres, al nun disponer de fondos colos que financiase.

Esti procesu peracaba l'alcuerdu col grupu italianu Fiat, colo qu'empieza una nueva alianza ente dambos grupos. Espérase que la compañía reestructúrese dafechu y que retorne al terrén de les ganancies. Pero, un factor en contra para la compañía ye la recesión económica mundial, lo que supón un amenorgamientu na producción de vehículos. Ye posible que la compañía algame nuevos alcuerdos con otres compañíes del ramu, pero lo cierto ye que-y va ser bien difícil recuperar la posición perdida. L'actual Presidente y CEO de la empresa ye'l presidente del grupu Fiat, Sergio Marchionne. El Grupu Fiat tuvo primeramente'l 20% de Chrysler Group LLC ampliable hasta'l 35% tantu cumplir delles condiciones contemplaes nel alcuerdu. Pero, Fiat nun va poder faese de la mayoría de Chrysler hasta que nun se saldaron dafechu les débedes derivaes de los financiamientos públicos.

Contemporáneamente, el Fondu de Prestaciones Médiques para Xubilaos de la UAW, asociación benéfica voluntaria d'ex dependientes (VEBA), recibió una participación accionaria en Chrysler Group del 55 per cientu, al netu de los efeutos alcordaos. Al Departamentu de l'Ayalga de los E.U.A. y al Gobiernu de Canadá asignóse-yos una participación accionaria del 8 per cientu y del 2 per cientu, respeutivamente, del netu de los efeutos computaos. Esos porcentaxes reflexen les cuotes de participación que van ser detentadas per caúnu de los socios hasta tanto Fiat exerza'l derechu d'aumentar la mesma participación una vegada cumplíes les condiciones fites nel alcuerdu.

La nueva Chrysler va ser xestionada por un Conseyu d'Alministración compuestu por trés direutores nomaos por Fiat, ente ellos Sergio Marchionne (anguaño'l Direutor Xeneral de Fiat S.p.A.) en calidá de Chief Executive Officer (CEO), cuatro miembros nomaos pol Departamentu de l'Ayalga norteamericana, unu pol Gobiernu de Canadá y unu pol Fondu de Prestaciones Médiques para Xubilaos de la UAW. Espérase que'l Conseyu nome a Robert Kidder como'l so Presidente. El procesu pa la seleición de los otros direutores ta anguaño en cursu y va ser comunicáu lo más rápido posible.

En xunetu de 2012 anunciábase que Fiat S.p.A. alzara la so participación en Chrysler Group LLC hasta'l 61.8%, dempués d'utilizar la so primer opción de compra sobre'l 3.3% de les aiciones del grupu d'Estaos Xuníos en manes del fondu VEBA, alministráu pol sindicatu United Autu Workers.[5][6][7][8][9][10][11]

En xunetu de 2013 Fiat S.p.A. alzaba la so participación en Chrysler Group LLC hasta'l 68.49%, dempués d'utilizar la so tercer opción de compra sobre'l 3.3% de les aiciones del grupu d'Estaos Xuníos en manes del fondu VEBA.[12][13][14][15][16][17]

Logos editar

  • Fratzog: 1962–1976
  • Pentastar: 1976–1995
  • Ram (esclusivu en camiones ente 1981 y 1996): Empiecen a apaecer nos vehículos Dodge en 1993, y en tolos vehículos Dodge dende 1996.
  • Munchos camiones Dodge teníen una cabina d'aluminiu montada; a mediaos de los años ochenta empezaron nos Mercedes-Benz.

Dellos modelos editar

 
Dodge Coronet Lancer hardtop coupé (1958).
 
Dodge Coronet 440 sedán (1967).
 
Dodge Diplomat sedán (1977).
 
Dodge Viper SRT-10 Roadster (2003).

Vehículos militares editar

T202 — ½ ton, 4x4 series truck (G-505)

  • Dodge VC-1
  • Dodge VC-2
  • Dodge VC-3
  • Dodge VC-4
  • Dodge VC-5
  • Dodge VC-6

T203 — ½ ton, 4x4 series truck

  • Dodge VF-401
  • Dodge VF-402
  • Dodge VF-40]
  • Dodge VF-404
  • Dodge VF-405
  • Dodge VF-406
  • Dodge VF-407

T207 — ½ ton, 4x4 series truck (G-505)

T211 — ½ ton, 4x4 series truck (G-505)

 
Dodge T214-WC54 (ambulancia).
 
Dodge WC-51 (tresporte d'armamentu).
 
Dodge WC-53 "Carryall".
 
Dodge WC-52 Weapon Carrier 1942 (tresporte d'armamentu).

T214 — ¾ ton, 4x4 series truck (G-502)

T215 — ½ ton, 4x4 series truck (G-505)

T223 — 1½ ton, 6x6 series truck

T236 — ¾ ton, 4x4 series truck (construcción canadiense)

M-37 — ¾ ton, 4x4 series truck (G-741)

T137 — 1 ton, 4x4 series truck

M-880 — 1¼ ton, 4x4 series truck

4x2 variants:

Modelos europeos editar

Prototipos de Dodge editar

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Mileniu (Fiat Chrysler impulsó la industria automotriz en Méxicu.)
  2. so-algame-en-10-pasos.htm Informador (El Attitude al so Algame en 10 pasos)
  3. Dineru n'Imaxe(Dodge quedar col Attitude)
  4. Informador (L'Herederu)
  5. «Fiat anuncia que la so participación en Chrysler va alzar hasta'l 61,8%». Cinco Días (3 de xunetu de 2012). Consultáu'l 17 de xunetu de 2012.
  6. «Fiat alza hasta'l 61,8% la so participación en Chrysler». Europa Press (3 de xunetu de 2012). Consultáu'l 17 de xunetu de 2012.
  7. «so-fusion-con-chrysler/ Fiat avanza na so fusión con Chrysler» (3 de xunetu de 2012). Consultáu'l 17 de xunetu de 2012.
  8. Reed, Jhon (3 de xunetu de 2012). «Fiat to boost Chrysler stake to 61.8%» (inglés). Financial Times. Consultáu'l 17 de xunetu de 2012.
  9. Za, Valentina (3 de xunetu de 2012). «Fiat moves to boost stake in Chrysler to 61.8 percent» (inglés). Reuters. Consultáu'l 17 de xunetu de 2012.
  10. Castonguay, Guilles (3 de xunetu de 2012). «Fiat to Raise Stake in Chrysler» (inglés). The Wall Street Journal. Consultáu'l 17 de xunetu de 2012.
  11. Ebhardt, Tommaso (3 de xunetu de 2012). «Fiat To Raise Chrysler Stake To 61.8% In Full Merger Push» (inglés). Bloomberg. Consultáu'l 3 de xunetu de 2012.
  12. «Fiat alza la so participación en Chrysler al 68,49%». Europa Press (8 de xunetu de 2013). Consultáu'l 9 de xunetu de 2013.
  13. Ebhardt, Tommaso (8 de xunetu de 2013). «Marchionne Pushes Fiat Buyout of Chrysler to End 4-Year Pursuit» (inglés). Businessweek. Consultáu'l 9 de xunetu de 2013.
  14. Castonguay, Guillers (8 de xunetu de 2013). «Fiat Exercises Option to Buy Another Stake in Chrysler» (inglés). The Wall Street Journal. Archiváu dende l'orixinal, el 12 d'avientu de 2013. Consultáu'l 9 de xunetu de 2013.
  15. «Fiat ups Chrysler stake to 68.49 percent» (inglés). Reuters (8 de xunetu de 2013). Consultáu'l 9 de xunetu de 2013.
  16. «Fiat exercises option to buy more Chrysler stock» (inglés). USA Today (8 de xunetu de 2013). Consultáu'l 9 de xunetu de 2013.
  17. «News Summary: Fiat exercises option, offers to buy another 3.3 percent of Chrysler for $254.7M» (inglés). The Washington Post (8 de xunetu de 2013). Archiváu dende l'orixinal, el 9 de xunetu de 2013. Consultáu'l 9 de xunetu de 2013.
  18. El Diariu NY (La NHTSA Abre una Investigación al Dodge Dart)
  19. Autos Univision (Dodge Recibió Tres Premiu J.D. Power)
  20. anu Visión Automotriz (El Dodge Dart 2014 ye reconocíu como “Autu Conectáu del Añu”)
  21. Dodge EV en YouTube

Enllaces esternos editar