Los montes Drakensberg ("Montes del Dragón" n'afrikaans) son los montes más altos de Sudáfrica, alzándose en Thabana Ntlenyana hasta los 3482 m d'altor. N'isiZulu, l'idioma de los zulús, llámense uKhahlamba, la "barrera de les llances". En Lesothu conózse-yos como Maloti.

Parque Maloti-Drakensberg
Patrimoniu de la HumanidáUNESCO
Los Drakensberg.
Llugar Bandera de Sudáfrica Sudáfrica
Bandera de Lesothu Lesothu
Criterios Mixto: i, iii, viii, x
Referencia 985
Inscripción 2000 (XXIV Sesión)
Estensiones 2013
Área África
Cambiar los datos en Wikidata

Tán asitiaes na parte oriental de Sudáfrica, corriendo aproximao por 1000 quilómetros xeneralmente del suroeste escontra'l nordeste, con una curva nel noroeste que forma la frontera nordeste de Lesothu con Sudáfrica. Del cordal surden al oeste'l ríu Orange y el ríu Vaal, y nel este y sur varios ríos más pequeños, el ríu Tugela sería'l más grande. El cordal dixebra la provincia KwaZulu-Natal de la provincia del Estáu Llibre, asomando sobre la cercana mariña de Natal.

El picu más altu ye'l Thabana Ntlenyana de 3482 m. Ye tamién el picu más altu de Lesotho. Otros picos bultables son Mafadi de 3450 m, Makoaneng de 3416 m, Njesuthi de 3408 m (el picu más altu de Sudáfrica), Champagne Castle de 3377 m, Giant's Castle de 3315 m y Ben Macdhui de 3001 m. Toos atópase na zona estremera con Lesotho; al norte de Lesotho el cordal gradualmente se más baxa y menos serrapatosa hasta la entrada en Mpumalanga onde los montes de cuarcita de los Drakensberg del Transvaal son más sedaes, desafiando tanto a los escaladores como a los escursionistes.

Xeolóxicamente, los Drakensberg son un remanente del pandu africanu orixinal. Los montes tán coronaes por una capa de basaltu d'hasta 1.500 m d'espesura, cola piedra arenisca más embaxo, resultando una combinación de fasteres serrapatoses y visos empinaos. Les cueves son frecuentes na piedra arenisca y munches tienen pintures rupestres de los bosquimanos.

La nieve cai con regularidá pel hibiernu, ente que les agües y les borrines asoceder mientres tol añu.

Munchos de los picos de los Drakensberg ufierten desafíos pal alpinismu. Mientres los cumes principales fueron toes conquistaes, dellos visos menores tienen entá que ser algamaes. L'escursionismu a cuerpu ye tamién una actividá popular. El percorríu en llargues escursiones ye de cutiu ayudáu polos receptores GPS, y polos mapes corrientemente distribuyíos pol KZN Fauna (KwaZulu-Natal Wildlife) qu'usa Cape Datum como referencia xeodésica.

El turismu nos Drakensberg ta en desenvolvimientu, con una variedá d'hoteles y centros turísticos que surden nes cuestes. La mayoría de les partes más altes del cordal sudafricana fueron designaes como árees de proteición de la fauna o cotos de caza. El uKhahlamba o Parque Nacional Drakensberg, alcontráu en KwaZulu-Natal cerca de la frontera con Lesotho, foi puestu pola Unesco en 2000 na llista como sitiu de Patrimoniu de la Humanidá, toma una área de 242 813 ha. El parque ta tamién na Llista de Banzaos d'Importancia Internacional (conforme a la Convención Ramsar).

El parque nacional más conocíu nos Drakensberg ye'l Parque Nacional Natal Real. Esti parque tien la fonte del ríu Tugela ya inclúi el saltu del Tugela de 947 m d'altu, la segunda cascada más alta na tierra. Pero son los Drakensberg centrales los qu'ufierten a los turistes el meyor accesu pal arte rupestre bosquimano en Kamberg y la variedá más grande de dos tales d'escursión.

Panorama nel Giant's Castle.

Referencies editar

Enllaces esternos editar