Ducáu de Florencia

El Ducáu de Florencia (n'italianu: Ducato di Firenze) foi un estáu fundáu en 1533 col nomamientu per parte del Papa Clemente VII de "Duque de Florencia" al so fíu Alejandro de Medici. D'esta manera la República de Florencia sumió de la mano de la familia Médici.

República de Florencia
Ducáu de Florencia
(de 1532 a 1569 (Gregorianu))
Gran Ducáu de Toscana
Ducáu
Alministración
Capital Florencia
Forma de gobiernu Monarquía
Llingües oficiales toscanu
Relixón oficial Ilesia Católica
Xeografía
Coordenaes 43°47′N 11°15′E / 43.78°N 11.25°E / 43.78; 11.25
Economía
Moneda Florín
Cambiar los datos en Wikidata

En 1537, tres l'asesinatu d'Alejandro de Médici por orde de Lorenzino de Médici, primu llonxanu del duque, nenguna de les families más importantes taba en condiciones de pretender el puestu de los Médici de manera que s'opunxera al emperador Carlos V, del Sacru Imperiu Romanu Xermánicu]]. Nesi momentu, apaeció Cosme I de Médici, con namái 17 años, siguíu d'unos pocos siervos.

Apenes foi investido emitió un decretu nel qu'escluyía a Lorenzino y a los sos descendientes de cualquier derechu de socesión, desautorizó al Conseyu y asumió l'autoridá absoluta de manera tiránica, causando l'exiliu voluntariu de dellos notables de la ciudá. Estos, col sofitu de Francia, intentaron derrocalo pero fracasaron na Batalla de Montemurlo. Dempués d'esti golpe d'autoridá na rexón, Cosme foi reconocíu como Duque pol Emperador Carlos V en cuenta de la so ayuda contra los franceses.

Esti fechu dexó-y llevar a cabu la espansión de Florencia, conquistando la República de Siena, depués de la Batalla de Marcianu y controlando la mayor parte de la Toscana.

Sicasí, Cosme nun se resignaba a ser un vasallu del Emperador y buscaba mayor independencia política. D'esta manera, trenta y seis años dempués d'establecese l'estáu, en 1569, el Papa Pío V alzó a Cosme de Medici como "Gran Duque de Toscana", poniendo fin al Ducáu de Florencia, y en delantre el gran duque foi coronáu pol Papa en Roma. Por considerar que'l derechu a establecer un Gran Ducáu taba acutáu al Emperador, España y Austria negar a reconocelo, mientres Francia ya Inglaterra aguardaron pa validalo finalmente; col pasu del tiempu, tolos estaos europeos acabaron per reconocer lo. Los Medici siguieron gobernando hasta 1737.

Gobiernu y política editar

Rellaciones esteriores editar

Economía editar

Cultura editar

Lliteratura editar

En 1531 publicóse póstumamente El Príncipe en Roma, obra del florentín Nicolás Maquiavelo.

Música editar

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar