Economía de Curaçao

Plantía:Ficha d'economía

Turismu, refinamientu de petroleu y el sistema bancariu internacional son les principales actividaes de la pequeña economía de Curaçao, que ye bien dependiente del esterior. A pesar d'una pequeña crecedera del PIB mientres la última década, la islla esfruta d'un eleváu PIB per cápita y una infraestructura bien desenvuelta, cuando comparada a otros países de la rexón.[1] Curaçao tien un escelente puertu que puede recibir grandes barcos petroleros. PDVSA, la empresa estatal de Venezuela, opera la única refinería de petroleu de la islla so réxime d'arriendu establecíu pol gobiernu llocal. La mayor parte del petroleu ye importáu de Venezuela, y los derivaos del refino son esportaos a los Estaos Xuníos.[1]

Cuasi tolos bienes de capital y de consumu son importaos, siendo los Estaos Xuníos, Brasil, Italia y Méxicu los principales fornecedores.[1] El gobiernu busca diversificar la industria y el comerciu, y robló un alcuerdu cola Xunión Europea con mires a espandir los negocios con ella. El suelu probe y la escasez d'agua torguen el desenvolvimientu de l'agricultura. Problemes presupuestarios compliquen la reforma del sistema de salú, xubilación y pensiones, pa una población cada vez más vieya.[1]

Historia editar

Anque unos pocos plantíos establecer na islla per parte de los neerlandeses, la primer industria rentable establecida en Curaçao foi la minería de sal. El mineral yera una esportación codalosa nel momentu y convirtióse n'unu de los principales factores responsables de la entrada de la islla nel comerciu internacional. Curaçao tamién se convirtió nun centru pal comerciu d'esclavos mientres los sieglos XVII y XVIII.

Nel sieglu XIX, la minería de fosfatos tamién aportó a importante. Coles mesmes, los puertos d'agües fondes de Curaçao y el so allugamientu ideal nel Caribe fueron cruciales por que se convirtiera nun importante centru de comerciu.

La refinería de petroleo empezó a construyise en 1916 pola Shell pa procesar el petroleu venezolano en territoriu neerlandés. Ye terminada en 1918 y funcionaría hasta 1985 añu en que'l gobiernu decide crear un contratu d'arrendamientu'l cual axudícase PDVSA.

Sectores de servicios, como'l turismu y la banca, son otres pilastres de la so economía, yá que dan emplegu al mayor porcentaxe de la población. El turismu recuperóse amodo dempués d'una crisis na década de 1980 y 1990, con más de 300.000 visitantes pal añu 2007.

La banca Offshore sigue siendo un importante sector dientro de la so economía, a pesar d'esperimentar una importante contraición, debida en parte a cambeos daos na política fiscal de la isla, y les Antilles Neerlandeses.

Curaçao tien unu de los más altos estándares de vida nel Caribe, con un PIB per cápita de 20.500 dólares d'EE.XX. (envaloráu en 2009) y una infraestructura bien desenvuelta. Les principales industries de la islla inclúin la Refinería Isla, el turismu y los servicios financieros. El Tresporte marítimu, comerciu internacional y otres actividaes rellacionaes col puertu de Willemstad (como la Zona Franca) contribúin a la economía. Pa llograr los oxetivos del gobiernu de faer de la so economía más diversificada, tán faciéndose importantes esfuercios p'atraer más inversiones estranxeres. Esta política llámase la política de «Open Arms" siendo una de les sos principales carauterístiques el centrase en gran midida nes empreses de teunoloxía de la información.[2][3][4] Pol so tamañu, la islla tien una economía bastante diversa que nun se basa namás que nel turismu como si ye'l casu en munches otres islles del Caribe.

Curaçao tien llazos comerciales colos Estaos Xuníos, Venezuela y la Xunión Europea. Cuenta con un Alcuerdu d'Asociación cola Xunión Europea que dexa a les compañíes que faen negocios en y per mediu de Curaçao puedan esportar munchos productos a los mercaos europeos,[5] llibre de derechos d'importación y cuotes. Tamién ye unu de los participantes na Iniciativa estauxunidense Cuenca del Caribe (US Caribbean Basin Initiative) que-y dexa tener accesu preferencial al mercáu d'EE.XX.[6]

Ver tamién editar

Referencies editar