Els Verds de Mallorca

Els Verds de Mallorca (Los Verdes de Mallorca) foi un partíu políticu español de calter ecoloxista que'l so ámbitu d'actuación yera la islla de Mallorca. Crear en 1998, como parte y continuación d'Els Verds de les Illes. Formaba parte de la Confederación de Los Verdes estatal. En payares de 2010 fundir con Iniciativa d'Esquerres pa dar llugar a Iniciativa Verds.

Els Verds de Mallorca
Acrónimu Els Verds
Fundación 1998
Sede Palma
Estáu  España
Ideoloxía política Ecoloxismu, esquierda, federalismu, catalanismu
Posición nel espectru izquierda
Páxina web www.elsverds.com
Cambiar los datos en Wikidata

La so política de pactos llevólu en diverses ocasiones al Conseyu Insular de Mallorca, al Parllamentu de les Islles Baleares y a dellos conceyos de la isla. Na actualidá, y tres les eleiciones llocales, autonómiques y a los conseyos insulares de 2007, Els Verds de Mallorca formen parte del equipu de gobiernu del conceyu de Palma de Mallorca, el Conseyu Insular de Mallorca y del Gobiernu d'Islles Baleares.

Els Verds de Mallorca impulsaron la collaboración cola agrupación mallorquina d'Esquerra Unida, la federación balear d'Izquierda Xunida, cola cual tuvieron un pactu estable, como Esquerra Unida - Els Verds (EU-EV) y darréu como Alternativa EU-EV dende 1999 hasta 2009. Tamién con otros partíos d'izquierdes de Mallorca. Presentáronse a toles eleiciones xeneral y autonómicu en coalición con Esquerra Unida, salvu nes xenerales de 2000, nes qu'allegaron en coalición col restu de partíos verdes de les islles como Els Verds de les Illes Balears. EU-EV allegó en delles eleiciones en coaliciones mayores, como Progressistes per les Illes Balears, nes xenerales de 2004, o Bloc per Mallorca, nes autonómiques de 2007.

En 1999 llograron el so primer escañu nel Parllamentu de les Islles Baleares, en coalición con Esquerra Unida, para Margalida Roselló (unu de los trés llograos pola coalición). Formaron parte del Gobiernu de coalición lideráu por Francesc Antich, ente 1999 y 2003 onde Roselló foi Conseyera de Mediu Ambiente. Nes eleiciones autonómiques de 2003 Els Verds de Mallorca presentar de nuevu en coalición con Esquerra Unida. Anque la candidatura perdió votos y escaños (pasó de trés a dos), nuevamente foi escoyida diputada Margalida Rosello.

En 2007, EU-EV creó xunto con PSM-Entesa Nacionalista y Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) una coalición pa les eleiciones al Parllamentu de les Islles Baleares y al Conseyu Insular de Mallorca, el Bloc per Mallorca. Miquel Àngel Llauger foi escoyíu diputáu nel Parllamentu. Sicasí, en xunu de 2009, Els Versd de Mallorca decidieron abandonar la so alianza con Esquerra Unida, permaneciendo nel Bloc per Mallorca a títulu individual, non como integrante d'EU-EV.[1]

Els Verds de Mallorca tien como coordinador xeneral a Antoni Siguí,[1] que sustituyó en xunu de 2009 a Antoni Esteva.[2] Les sos cares más conocíes son Jordi López, Miquel Àngel Llauger (diputáu autonómicu) y Margalida Rosselló (ex diputada autonómica).

A principios d'ochobre de 2010 anuncióse la so converxencia con Iniciativa d'Esquerres pa formar un únicu partíu.[3] El 6 de payares celebró l'asamblea constituyente del nuevu partíu, Iniciativa Verds.[4]

Coordinadores xenerales editar

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar