Els Verds de Menorca

Els Verds de Menorca (Los Verdes de Menorca) ye un partíu políticu español de calter ecoloxista que'l so ámbitu d'actuación ye la islla de Menorca. Crear en 2001. Formaba parte de la Confederación de Los Verdes hasta la so integración en Equo.

Els Verds de Menorca
Acrónimu Verds Menorca
Fundación 2001
Disolución [[2011]]
Sede Maó
Estáu  España
Ideoloxía política Ecoloxismu, esquierda, federalismu, catalanismu
Páxina web www.elsverdsdemenorca.org
Cambiar los datos en Wikidata

Historia y evolución editar

La so política de pactos llevólu en diverses ocasiones a dellos conceyos de la isla. Na actualidá, y tres les eleiciones llocales, autonómiques y a los conseyos insulares de 2007, nes qu'allegó en coalición col Partit Socialista de Menorca, Els Verds de Menorca formen parte del equipu de gobiernu del Conseyu Insular de Menorca y del Gobiernu d'Islles Baleares.

Les primeres eleiciones a les qu'allegó Els Verds de Menorca fueron les llocales y autonómiques de 2003. Llograron un conceyal en Villacarlos y 1.081 votos nes autonómiques (3% na circunscripción menorquina). Nes xenerales de 2004, formaron parte de la coalición Progressistes per les Illes Balears, qu'arrexuntaba a diversos partíos asitiaos a la izquierda del PSOE: Esquerra Unida, Els Verds de Mallorca, PSM - Entesa Nacionalista y Esquerra Republicana de Catalunya y buscaben consiguir un escañu que rompiera col bipartidismu PP-PSOE na circunscripción balear, ensin ésitu. Nes llocales, insulares y autonómiques de 2007 allegaron de nuevu en coalición, esta vegada col Partit Socialista de Menorca (caña menorquina de PSM - Entesa Nacionalista), na coalición PSM-Verds.[1] La coalición llogró 5 conceyales na isla, pero nengunu d'ellos pertenecía a Els Verds. Sicasí, sí consiguió un conceyal en Mercadal na llista liderada pol PSM.[2] Nes eleiciones al Conseyu Insular la coalición llogró un diputáu, tamién del PSM (el coordinador xeneral de Els Verds diba de número dos), pero entró a formar parte del pactu de gobiernu col PSOE, polo que miembros de Els Verds formen parte del Conseyu Insular. Nes autonómiques, PSM-Verds llogró tamién un diputáu, del PSM, pero al formar parte del pactu de gobiernu balear, tamién militantes de Els Verds formen parte de dichu gobierno. Finalmente, nes xenerales de 2008 formaron parte de la coalición Unitat per les Illes, una coalición similar a Progressistes, pero que daba entrada a Unió Mallorquina de la que prescindía de Esquerra Unida y Els Verds de Mallorca. Una candidata de Els Verds, Glòria Domínguez, ocupaba'l númberu seis de la candidatura.[3] Tampoco llogró representación.

Els Verds de Menorca tien como coordinador xeneral y voceru a José Francisco Suárez Roa (dende 2005).[4]

Participación nel Proyeutu Equo editar

El 4 de xunu de 2011, viéspora del Día Mundial del Mediu Ambiente, tuvo llugar un alcuentru entamáu por Equo nel que participaron Los Verdes de Menorca xunto a otres más de 30 organizaciones polítiques verdes y progresistes de tol país coles mires de confluyir pa la puesta en marcha d'un proyeutu políticu estatal qu'allegue a les próximes eleiciones xenerales.[5]

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar