Emblema nacional de Francia

El emblema de la República Francesa (francés: Armoiries de la République française ) tien el so orixe nel sieglu XIX, anque dalgunos de los sos elementos fueron adoptaos mientres la Revolución de 1789. Como asocede n'otros países, l'emblema emplégase como unu de los símbolos del Estáu, pero nun ye consideráu un emblema oficial, yá que l'Estáu francés nun tien oficialmente emblema o escudu heráldicu. Apaez en documentos oficiales, n'uniformes policiales, na fachada de munchos edificios públicos (sían estatales o municipales), nos pasaportes o en monedes y medayes acuñaes pola República francesa, por citar dellos exemplos. El so diseñu incorpora elementos recoyíos de la tradición greco-llatina, como les fasces o fexe de lictores y les cañes de carbayu o encina y olivar (lloréu pa munchu autores).

Ficha d'escuduEmblema de la Quinta
República Francesa
Datos
Estáu Bandera de Francia República Francesa
Fecha d'adopción 1898
1995 (versión actual)
Blasón Una pelta colos sos estremos decoraos con una cabeza de lleón y otra d'águila, cargada col monograma de la República Francesa ("RF"), unes fasces y unes cañes de carbayu o encina y olivo o lloréu (non determináu).
Formáu por Fasces
Cambiar los datos en Wikidata

Magar nun cuntar con un emblema oficial, yá a finales del sieglu XIX considerar de forma xeneralizada que l'emblema francés taba compuestu poles iniciales de la República, les fasces, les cañes d'olivar y de carbayu, el collar o la banda de la Lexón d'Honor (estos elementos nun apaecíen en toles versiones) y dos banderes franceses encolaes. Esti emblema apaecía representáu en grabaos de conocíes enciclopedies, como la Larousse,[1] y en llámines y tarxetes de distintos países que reproducíen escudos de naciones de tol mundu.[2] En 1905, por cuenta de la visita d'Estáu del Rei d'España a la República Francesa, el gobiernu decidió utilizar de forma oficiosa l'emblema coles iniciales, les fasces y les cañes. Anque nun foi reguláu llegalmente, en 1913 el Ministeriu d'Asuntos Esteriores ordenó que s'usara de forma oficial n'embaxaes y consulaos franceses.

La versión utilizada na actualidá foi adoptada en 1953, cuando l'Asamblea Xeneral de les Naciones Xuníes solicitó a los países miembros de la organización una copia del so escudu o emblema nacional. Naquella ocasión, como asocediera enantes, nun s'aprobó una norma llegal que regulara l'escudu.[3]

  • Na parte central del emblema figura una pelta (placa) decorada con una pequeña cabeza de lleón y otra d'ave que contién les iniciales "RF" de la espresión "République Française" (República Francesa).
  • Les fasces tienen el so orixe nes ceremonies de la Roma Antigua: los maxistraos, dictadores, cónsules y emperadores diben precedíos d'unos lictores. Estos llevaben un fexe de vares ("fasces" en llatín) que simbolizaben el poder del Estáu y l'autoridá de los sos maxistraos. Esti símbolu foi recuperáu en 1790, mientres la Revolución francesa, pola Asamblea Nacional Constituyente cuando ordenó la so adopción "pa representar la fuercia y l'unidá de los ciudadanos franceses en defensa de la so llibertá". Darréu convirtióse nel símbolu del poder y autoridá de la República.
  • La caña de carbayu representa la permanencia de la Nación, ente que el olivo representa la gloria de la Patria y a los héroes que lu han defendíu.

Sellu de la República Francesa editar

 
Sello de la República Francesa.

El 8 de setiembre de 1848 crear por aciu decretu un sellu pa la Segunda República Francesa. Esti sellu caltúvose mientres los periodos republicanos y sigue utilizándose na actualidá. El so imprenta haise estampáu nos exemplares orixinales de Constituciones franceses y en delles lleis que modifiquen el testu constitucional, pero nun llegó a convertise nel escudu o emblema nacional francés.

El motivu central d'esti sellu, grabáu por Jean-Jacques Barré, ye una figura femenina sentada, coronada con cañes de lloréu y dellos rayos de lluz. Esta figura, que ye la personificación de la Llibertá, porta na so mano derecha unes fasces y, cola so esquierda, sostién un timón sobre'l que se sofita'l gallu galu, otru de los símbolos nacionales de Francia, cola so pata derecha asitiada sobre un orbe o mundu. Xunto al timón apaez representada una urna cargada coles lletres "EL SO", que representa'l derechu de sufraxu universal direutu que se llograra aquel añu (anque nun s'estendió a les muyeres hasta 1944). Nel sellu tamién apaecen representaos otros elementos alusivos a l'agricultura y les belles artes.

Nel anverso figura, en francés, la inscripción "República francesa democrática, una ya indivisible" y nel aviesu "En nome del pueblu francés" y "Igualdá, fraternidá, llibertá".[4]

Escudos y Emblemes Históricos editar

Escudu d'Armes de Francia !width

= "55%"|Descripción

Fecha
 
France Ancien, l'escudu d'armes real:

Un campu d'azur semáu de flores de lliriu d'oru.
  Armes de los monarques de Francia y Navarra de la dinastía Capetiana (1285-1328).

Combináronse les armes de Francia coles de Navarra, dando prefencia a les primeres nun escudu partíu y n'ocasiones cuartelado. Tamién s'emplegó un cuartelado coles armes de Francia, Navarra, Champaña y Borgoña que sumieron definitivamente en integrándose Champaña y Brie na Corona Francesa.[5]

antes de 1376
 
L'escudu d'armes real de la Francia Moderna:

Un campu d'azur trés flores de lliriu d'oru puestes dos y una.
1376-1423
 
Nuna fecha cercana a 1423, introduciéronse dos ánxeles con túniques blanques como tenantes del escudu (primeramente representárense les figures de dos evanxelistes).

En 1469 Lluis XI creó la Orde de San Miguel y, poco tiempu dempués, el collar d'esta orde empezó a representase arrodiando les armes reales franceses.

  Armes de Carlos VIII (1495-1498).

Mientres el reináu d'esti monarca, combináronse les armes de Francia coles del Reinu de Xerusalén nun escudu cuartelado, dando prefencia a les primeres al ocupar el primer y cuartu cuartel. Carlos VIII foi unu de los pretendientes al Tronu de Xerusalén como pariente de Carlos V de Maine (llinia napolitana).[6]

1423-1515
 
Dende l'añu 1515 la corona represéntase cerrada con diademes (decoraes nes versiones más modernes con perlles), forrada d'azur y rematada con una flor de lliriu.

Hasta aquella fecha, salvu contaes esceiciones como Hungría, les corones zarraes yeren utilizaes namái polos emperadores (Bizantín y Romanu Xermánicu). En 1494 el rei Carlos VIII alcordó con Andrés Paleólogu, sobrín del últimu emperador bizantín, la compra de los derechos de socesión del imperiu que sumiera en 1453 pero Carlos VIII finó en 1498, antes de realizar la transaición. A pesar d'esta circunstancia, los sos socesores empezaron a utilizar una corona zarrada, decisión que foi asonsañada por otros monarques europeos con títulos reales pa simbolizar la so independencia del poder imperial.

En 1578 Enrique III fundó la Orde del Espíritu Santu, que'l so collar tamién introducir nos adornos esteriores.

1515-1589
 
Concluyíes les Guerres de Relixón, introducir nes armes reales franceses l'escudu d'armes del Reinu de Navarra que figuró nun escudu partíu xunto al de la Francia Moderna, siendo sosteníu dacuando por dos ánxeles como soportes. Esti cambéu representó la unión personal de los dos reinos que se produció al aportar Enrique IV al tronu francés.

Col tiempu les armes navarres fueron incluyíes cada vez con menor frecuencia nel escudu real, anque ensin llegar a sumir del tou.


  Versión ellaborada de les armes franceses.

Na versión más ellaborada, l'escudu apaecía arrodiáu polos collares de les órdenes de San Miguel y del Espíritu Santu, timbrado con un yelmu y la corona real, y sosteníu por dos ánxeles con dalmátiques y estandartes cargaos coles armes franceses y navarres. Esti conxuntu taba asitiáu sol mantu real de Francia, d'azur cargáu con flores de lliriu, que taba rematáu con otra corona real. Nesta versión tamién figuraba'l lema de los monarques franceses, Montjoie Saint-Denis, escritu nuna cinta d'azur.

1589-1789
 
La Convención escoyó como insinia nacional (yá que nun puede considerase un escudu) la escarapela tricolor, que yera portada nos gorros frigios polos revolucionarios.[7][8]
  Armes del Rei (1789-1792)

Al pasar el so títulu de Rei de Francia y de Navarra a Rei de los franceses en 1789, Lluis XVI adoptó a cencielles como armes tres lis sobre un fondu de azur.[1] Estes armes caltener hasta 1792, a pesar de l'abolición de la heráldica en 1790.

1789-1804
 
Les armes del Primer Imperiu Francés baxu Napoleón I, consistieron nun campu d'azur con una águila de oru, azarienta (representada a puntu de llevantar el vuelu).

Na versión más ellaborada, l'escudu apaez arrodiáu pol collar de la Lexón d'Honor, lleva encolaos los cetros de la xusticia y la misericordia, ta timbrado con un yelmu y la corona heráldica del Imperiu francés y asitiao so un mantu de púrpura cargáu con abeyes de oru.

1804-1814
 
Les armes de la Restauración Francesa, regresu de la Casa de Borbón al tronu francés (1814-1830).

Utilizar con muncha frecuencia esta versión simplificada (ensin los tenantes nin el yelmu) colos collares de les órdenes de San Miguel y del Espíritu Santu, la corona, los cetros de la xusticia y la misericordia encolaos, y el mantu real como adornos esteriores.
  Armes afataes de la Restauración borbónica.

Recuperáronse les armes reales del Reinu de Francia que fueren utilizaes dempués de la conclusión de les Guerres de Relixón pero ensin incorporar nelles l'escudu d'armes del Reinu de Navarra.

1814-1830
 
Mientres el primer añu de la Monarquía de Xunetu usóse l'escudu d'armes de la Casa d'Orleans (les armes reales franceses estremaes con un lambel de plata de tres pies), timbrado cola corona real, arrodiáu pela banda de la Lexón d'Honor xunto a los cetros de la xusticia y la misericordia y seis banderes nacionales franceses, toos ellos encolaos. Esti conxuntu figuraba asitiáu sol mantu real qu'usaren los reis de Francia, rematáu con otra corona real. 1830-1831
 
Dende 1831, la Monarquía de Xunetu usó un escudu d'armes nel qu'apaecía representada la Carta constitucional de 1830, retirándose tamién les flores de lliriu del mantu real y de la corona que pasó a tar decorada colos carauterísticos florones. Decidió estremase les flores de lliriu del escudu por considerales símbolu del Antiguu Réxime. 1831-1848
 
Les armes del Segundu Imperiu Francés baxu Napoleón III, fueron bien similares a les del Primer Imperiu, recibiendo namái un par de cambeos. 1852-1870
La Tercer República Francesa prescindió d'un escudu d'armes puramente dichu, utilizando un emblema como representación, con unes fasces o fexe de lictores xunto a les iniciales de la espresión République Française (República Francesa) y una caña de lloréu y otra de carbayu l'esterior.

Los elementos del mentáu escudu lleven encolaes dos banderes nacionales franceses recoyíes na so parte inferior y, n'ocasiones, les sigles y el lictor atopábense arrodiaos pela banda o'l collar de la Lexón d'Honor.

1898-1953
 
Emblema de la Francia de Vichy, compuestu d'un hachu de dos fueyes, éstes colos colores de la bandera francesa, y una cinta col lema: Travail, Famille, Patrie (Trabayu, Familia, Patria). L'hachu ye una estilización de la "francisque", nome dau a una arma carauterística de los francos. El diseñador aprovechó pa dibuxar el mangu, rusti o estil del hachu esautamente como'l cayáu d'un Mariscal de Francia (forráu d'azul y semáu d'estrelles doraes), dignidá que tenía'l Mariscal Pétain, xefe del llamáu Estáu Francés. 1940-1944
 
Escudu d'armes de la Cuarta República Francesa 1905-1953
 
Escudu d'armes de la Cuarta República Francesa 1953-
Logo del gobiernu francés, incorporando'l logo de la república, los colores de la bandera y Marianne (personificación de la república). 1999-actualidá

Ver tamién editar

Otros Símbolos Nacionales de Francia:

Bandera | Marianne | Himnu nacional | Emblemes nacionales.

Fonte y referencies editar

  1. 1,0 1,1 «Heráldica.org, Heráldica Francesa» (inglés). Consultáu'l 17 d'abril de 2010.
  2. «Kraepelien & Holm : Escudos de países» (inglés). Consultáu'l 16 d'abril de 2010.
  3. «Los símbolos de la República Francesa, Palaciu del Elíseo - Presidencia de la República Francesa» (francés). Archiváu dende l'orixinal, el 1 d'abril de 2010. Consultáu'l 16 d'abril de 2010.
  4. «Sello de la República Francesa, Embaxada de Francia n'España» (castellanu). Consultáu'l 17 d'abril de 2010.
  5. «León y Castiellos escritu por Faustino Menéndez Pidal» (castellanu). Consultáu'l 19 de mayu de 2009.
  6. «Aubert de La Chesna, F.A. Dictionnaire de la noblesse (1866). Vol 8, páxs. 568, 569.» (francés). Consultáu'l 24 d'abril de 2010.
  7. Binz, Louis (1992). Regards sur la Révolution genevoise, 1792-1798 (en francés). Librairie Droz, páx. 171. ISBN 9782884420020.
  8. Guérin, Léon (1851). Histoire maritime de France...: depuis la fondation de Marseille, 600 ans avant J.-C., jusqu'à l'année 1850 5 (en francés). Dufour et Mulat, páx. 271.