Eminönü ye un barriu de la ciudá d'Istambul, Turquía, perteneciente al distritu de Fatih. Trátase del corazón de l'antigua ciudá cercada de Constantinopla. Eminönü ocupa'l llugar onde se llevantó la capital bizantina. La Ponte Gálata crucia'l Cuernu d'Oru dende Eminönü, onde amás s'atopen el Palaciu de Topkapı, la Mezquita Azul y Santa Sofía. Por esta razón, Eminönü ye'l principal destín turísticu d'Istambul. Ente 1928 y 2009, constituyó un distritu propiu dientro d'Istambul; sicasí, a partir de 2009, pasó a formar parte del distritu de Fatih.

Eminönü
Alministración
PaísBandera de Turquía Turquía
Provincia provincia d'Istanbul
Municipio metropolitano (es) Traducir Estambul
Distritu Fatih
Tipu d'entidá barriu
Xeografía
Coordenaes 41°01′02″N 28°58′16″E / 41.0172°N 28.9711°E / 41.0172; 28.9711
Eminönü alcuéntrase en Turquía
Eminönü
Eminönü
Eminönü (Turquía)
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

El Cuernu d'Oru yera un puertu natural, especialmente la mariña de Eminönü. Al atopase nuna península, tratar d'un llugar eminentemente defensivu. Por esta razón creóse Istambul, y a partir d'ende creció, siendo los sos barrios más antiguos los que s'asomen al Cuernu d'Oru. Mientres la dómina bizantina, el puertu taba habitáu por comerciantes xenoveses y pisanos, que adquirieron col tiempu los sos propios muelles y distritos portuarios.

Mientres la dómina bizantina, la zona conocer en griegu col nome de Neòrion. Los distritos históricos de Bizancio yeren: Acròpolis, Kynègion, Arcadianae, Hormisdoù, Amantiou, Caenòpolis, Kanikleiou, Nàrsou, Eptaskàlon, Kaesariou, Artopòleia, Argyroprateia, Chalkoprateia, Olybriou, Constantinianae, Amastrianòn, Eugeniou, Perama, Zeùgma, Staurion, Vlànga, Heptàskalon (en griegu bizantín); darréu (sieglos XI y XII) apaecieron los barrios estranxeros: barriu xenovés, barriu venecianu, barriu pisano y barriu amalfitano (sobremanera nel distritu de Perama).

El Cuernu d'Oru siguió siendo un puertu prósperu mientres el periodu otomanu, ocupáu por importadores, almacenistes, marineros y comerciantes de too tipu, centru del comerciu de la ciudá, un auténticu llaberintu de cais estreches, almacenes y mercaos que xubíen hasta'l Palaciu de Topkapı.

El nome de Eminönü reflexa la historia del distritu. La so traducción sería "frente a la xusticia", probablemente por cuenta de que los tribunales y aduanes otomanos atopar nos muelles.

La naturaleza del distritu camudó cola llegada del periodu industrial: construyóse la Ponte Gálata nel Cuernu d'Oru, llegaron los barcos de vapor, la lletricidá, el ferrocarril y la terminal d'Istambul del Espresu d'Oriente, que se emplazó na estación de Sirkeci. La muralla qu'arrodiaba la ciudá, según los accesos per tierra al puertu de Eminönü convertir na entrada de mercancíes y xente. Eminönü tuvo xuníu a Fatih hasta 1928, cuando se convirtió en distritu d'Istambul.

Amás de la inmensa estación de ferrocarril, construyéronse otros edificios de piedra mientres les últimes décades del Imperiu Otomanu, como edificios comerciales y l'oficina central de correos. Mientres los primeros años de la República, Eminönü sufrió una gran renovación: abrióse la plaza frente a la Mezquita Nueva (esaniciando los puestos de peaxe de la Ponte Gálata), restauróse'l Bazar de les Especies, treslladóse la rula de la mariña del Cuernu d'Oru y abrióse una carretera a la nueva ponte de Unkapanı.

Nos años 1950, por cuenta de los continuos atascos, construyóse la carretera de la mariña que llega hasta'l Aeropuertu Internacional Atatürk, que lliberó al distritu de gran parte del tráficu.

Eminönü na actualidá editar

A pesar de que'l gobiernu treslladar a Ankara y qu'Istambul creció rápido hasta convertise na enorme ciudá actual, Eminönü sigue llenu de vida. Entá caltién el tresporte en ferry más activu del Bósforo, cuenta nel Mar de Mármara l'únicu ferry de vehículos que crucia'l Bósforo y tien la única terminal de ferrocarril principal (dende onde puede viaxase al este de Tracia y a Europa). Amás, el sistema de tresporte comunicar por aciu barcos, autobuses y metro llixeru (dende Aksaray).

Mientres el día, la zona enllenar de comerciantes, compradores y numberosos turistes. A esto suman distintos edificios gubernamentales, ente los que s'atopa la oficina del gobernador y el campus principal de la Universidá d'Istambul. Sicasí, pela nueche ye un distritu bien sele. Esisten delles viviendes residenciales en Eminönü, pero la mayoría de los edificios son oficines, tiendes y talleres. Mientres mientres el día puede llegar a haber 2 millones de persones nel distritu, en realidá namái cunta con 30.000 habitantes.

Referencies editar

Enllaces esternos editar