L'Enduro ye una modalidá del motociclismu que se practica en campu abierto y tamién cubiertu. Tamién esiste la modalidá de Enduro en bicicleta. Trátase d'una carrera tipu rallie, na cual realícense percorríos por rutes (o etapes) establecíes pola organización en tiempos establecíos. Ente les etapes pueden atopase pruebes curties cronometraes que riquen d'habilidá, maña y velocidá sobre la moto.

Un motociclista practicando enduro mientres una competición

El términu enduro provién del inglés endurance (resistencia). El ganador d'una carrera de enduro va ser el pilotu que cumpla colos tiempos d'etapes establecíos pola organización y que realice les meyores pruebes cronometraes nel menor tiempu posible. La velocidá permediu puede bazcuyar ente los 45 y 55 km/h.

La motocicleta de Enduro editar

Les motocicletes de Enduro son paecíes a les motos de motocrós anque con delles diferencies significatives. De primeres, cunten con suspensiones más blandes, pos nun precisen faer saltos tan altos; a diferencia de les de motocrós, les motos de enduro son vehículos matriculaos y cumplen coles normes pa circular por vias públiques una y bones munchos de los tramos d'enllaz tán abiertos a la circulación; tienen depósitos de combustible de mayor capacidá; los motores trabayen a menos revoluciones y tán daqué menos estruyíos, yá que se precisa daqué más de fiabilidá. Tou ello fai que sían de xacíu daqué más pesaes, etc. Un exemplu claro ye'l casu de Yamaha, cola so clásica wr250f (enduro), y la yz250f (cross), anque cuasi toles marques cunten con dambos modelos.

Marques reconocíes nesta disciplina nel mundu de la competencia son: Honda, KTM, Gas Gas, Kawasaki, Suzuki, Husaberg, Husqvarna, Beta, Aprilia, etc.

Categoríes editar

Anguaño esisten distintes categoríes d'alcuerdu a la cilindrada de la moto:

  • Enduro 1: motos 2 tiempos hasta 125 cc y motos 4 tiempos hasta 250 cc;
  • Enduro 2: motos 2 tiempos hasta 250 cc y 4 tiempos hasta 450 cc;
  • Enduro 3: motos 2 tiempos de más de 250 cc y 4 tiempos de más de 450 cc.

Les categoríes por esperiencia y habilidá (espertos, preexpertos y novatos) tán en desusu.

Carauterístiques editar

El enduro ye practicáu por neños dende los 7 años, hasta adultos mayores de 60 años. La duración de la competencia depende de la categoría, pero xeneralmente son pruebes de más de 4 hores de competencia. A nivel internacional, el máximu eventu de enduro ye'l WEC ( World Enduro Championship) respondíu por pola FIM (Federación Internacional de Motociclismu, según tamién el "International Six Days Enduro" (ISDE), les olimpiaes del enduro efectúense una vegada al añu en distintes sedes d'Europa o América, onde se dan cita esponentes d'esti deporte de tolos países.

Seguridá editar

El pilotu tien de tener cascu obligatoriamente, amás de colderes, rodilleras, pantalones, botes proteutores, y pecheras que son opcionales. Magar les proteiciones reglamentaries, el enduro ye un deporte d'altu riesgu, por cuenta de les velocidaes qu'algamen les motocicletes y en dellos casos l'alloñanza de los sitios poblaos. Amás, dexa la convivencia familiar y tamién da a los pilotos la posibilidá d'esfrutar de paisaxes mientres los percorríos por llugares que nun son del tou accesibles más qu'en dos ruedes, siempres respetando'l monte y a les persones que por ella transiten.

Carreres editar

 
Hans Vogels mientres el Campeonatu Mundial de Enduro 2012 en San Juan, Arxentina

Cada vez empiecen a ser más populares les pruebes de enduro estremu, carreres d'unos 100 km de duración qu'escurren per zones de máxima dificultá, en dellos casos llomaes de "imposibles". La so creciente aceptación provocó la recién creación del Campeonatu del Mundu de Enduro Estremu (WXEC) que na so primer edición, en 2011, inclúi les siguientes carreres:

  • The Tough One
  • Hell's Gate
  • Erzbergrodeo
  • Red Bull Romaniacs
  • The Roof of Africa

Campeonatu Mundial de Enduro editar

El Campeonatu Mundial de Enduro (WEC, poles sos sigles n'inglés) empecipió en 1990, en sustitución del Campeonatu Européu de Enduro, que se realizara dende 1968. El campeonatu ye respondíu por pola FIM y xeneralmente consiste n'aprosimao ocho o nueve Grandes Premios que s'estienden en tol mundu. Estos eventos estremar en dos díes (y en dos carreres distintos), dambes son premiaes y otorguen el campeonatu mundial. Cada ronda inclúi una prueba de motocrós y una "prueba estrema", amás de la prueba de enduro.

Na temporada del añu 2008, Mika Ahola d'Honda ganó la clase Enduro 1, Johnny Aubert de Yamaha tomó la clase Enduro 2, y de KTM, Samuli Aru ganó'l so quintu títulu na clase Enduro 3.

L'Internacional de Seis Díes de Enduro editar

L'Internacional de Seis Díes de Enduro (ISDE, poles sos sigles n'inglés) ye celebráu dende 1913, y ye l'eventu más antiguu realizáu off-road nel calendariu de la FIM. L'eventu axunta a los meyores pilotos pa representar al so equipu nacional, y ye meyor conocíu como la "Copa del Mundu de Enduro" o les "Olimpiaes de Motociclismu".

Reglamentu y material necesario editar

La Federación Internacional de Motociclismu reglamenta a nivel internacional les competencies de enduro, y los países que practiquen el deporte afaen el reglamentu a los sos casos particulares nes sos propies federaciones nacionales. La Unión Llatinoamericana de Motociclismu ye l'organismu qu'entama campeonatos en Llatinoamérica de les distintes modalidaes.

Pa prauticar enduro empléguense motocicletes touterrén, de cuatro y dos tiempos distinto de la comodidá del pilotu.

Popularidá editar

La popularidá del enduro varia llargamente por continente, país, rexón, ya inclusive pol tipu d'eventu. Dellos eventos populares tán vagamente categorizados como "enduro", anque en realidá pertenecen a una categoría de carreres off-road o fora de circuitu, y a esti tipu de carreres conócesse-yos como carreres de "Rally" o "Rally Raid".

Variaciones editar

Amás de "Rally" y "Rally Raid", hai otres carreres off-road que son bien similares al enduro, pero varien yá que nun son necesariamente eventos de cronometraxe, amás de que de cutiu son sancionaos por otros organismos en llugar de los organismos reguladores primarios de enduro.

Un exemplu nos EE.XX. ye'l Grand National Cross Country, que tien un estilu más llibre y aseméyase más al Erzberg Rodiu Austriacu en llugar del Enduro. Nesti casu'l corredores percuerren un circuitu más curtiu de seique un par de quilómetros de llongura que se repite mientres delles vueltes.

Endurocross o enduro indoor ye una variación de enduro llevada a cabu n'espacios zarraos (interiores). Los corredores tienen de completar lo más rápido posible un circuitu con torgues similares a los de enduro.

Piloto editar

  • Xavi Galindo:

Xavier Galindo y Arbonés , más conocíu como Xavi Galindo (Masalcorreig, Lleida, 29 d'ochobre de 1981) ye un pilotu profesional de enduro español, cuatro veces Campeón d'España de enduro y dos de Cross Country . A lo llargo de la so carrera prauticó tamién otres disciplines, habiendo ganáu cuatro Campeonatos de Catalunya de trial y cinco de motocrós.

  • David Knight:

(Nacíu'l 31 de mayu de 1978) ye un trés vegaes campeón del mundu de enduro pilotu de la Islla de Man.

  • Mika Ahola:

Mika Ahola (13 dic 1974 a 15 ene 2012) foi un finlandés de enduro motociclista y un campeón del mundu en cinco causes. Tamién foi un siete vegaes ganador del International Six Days Enduro Troféu (ISDE) col Equipu Mundial de Finlandia, y foi'l más rápidu polo xeneral na competición en 1999, 2001 y 2002. Finó'l 16 de xineru de 2012 a los 37 años d'edá de resultes d'una cayida en moto de enduro.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar