Ernesto Tisdel Lefevre

políticu panamiegu

Ernesto Tisdel Lefevre (1876Panamá – 19 d'abril de 1922) foi presidente de Panamá ente'l 30 de xineru de 1920 y el 1 d'ochobre de 1920.

Ernesto Tisdel Lefevre
Vida
Nacimientu Panamá1876[1]
Nacionalidá Bandera de Panamá Panamá
Muerte 19 d'abril de 1922[2] (45/46 años)
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu políticu
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Un gran negociante, Lefevre foi'l clásicu terrateniente urbanu, y unu de los primeros panameños que fizo enforma dineru. De fechu Lefevre llegó a tener una de les mayores fortunes privaes de Panamá.

Torna a Panamá d'EE. XX. en 1899. Dempués de la Independencia, Lefevre foi direutor xeneral de Correos y Telégrafos, presidente del conseyu municipal de Panamá y delles vegaes secretariu de Rellaciones Esteriores. A nivel priváu trabayó en seguros, en bienes raíz en Santa Elena, una facienda de la so propiedá. Foi unu de los fundadores de la Compañía Internacional de Seguros.

Na so condición de Tercer Designáu foi Presidente por cuenta de la separación del Primer Designáu, (Belisario Porras, quien se llanzó como candidatu presidencial nes eleiciones de 1920. Foi presidente por 8 meses. Conservador per tradición, foi fiel a los principios del partíu lliberal de l'Alministración de Porras.

Ye'l so curtiu gobiernu creó la escuela de Farmacia, Agrimensura y Agricultura. Vetó, col fin de caltener los dineros del Estáu, una llei expedida pola Asamblea Nacional que buscaba sueldos permanentes pa los diputaos. Correspondió-y xestionar la desocupación final del exércitu estauxunidense de la provincia de Chiriqui, onde s'atopaben instalaos dende diba dos años. Tamién anunció que'l país nun concedería nin una pulgada más de suelu patriu, por cuenta de la esixencia d'Estaos Xuníos por que se dexara la isla de Taboga pa fines de defensa.

Mientres esti periodu empecipió la construcción del penal de Coiba, realizáronse obres d'ampliación nel hospital Santu Tomás, reorganizóse l'asilu Bolívar, creóse la Xunta Central de Caminos, empecipiáronse les obres de la Plaza de Francia y realizóse un censu Nacional.

Retirar a la vida privada y a los sos negocios.

Bibliografía editar

  • Ministeriu de la Presidencia. Los presidentes de Panamá. Estudiu Cronolóxicu y analís estadísticu.
  • Castillero, Ernesto J. Galería de Presidentes de Panamá. Panamá, 1935
  • Caxa d'Aforros. Forxadores de La nuesa Nación.1999
  • Plasmu Lara, J.A.Galería de Gobernantes de Panamá(1821-1971) Imprenta Litho Garzo S.A. Payares de 1971.
  • Zentner, Federico Jr.Nomes y apellíos de forxadores de la patria. Panamá, 1984.


Predecesor:
Belisario Porras Barahona
Presidente de Panamá
1920
Socesor:
Belisario Porras Barahona

Referencies editar

  1. Afirmao en: SNAC. Identificador SNAC Ark: w6k370wf. Apaez como: Ernesto Tisdel Lefevre. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. URL de la referencia: https://www.laestrella.com.pa/nacional/110820/t-ossa-ernesto-lefevre.

Enllaces esternos editar