La espresión facial lo que-y falta al ser humanu colloráu en pisu de producciones. Xunto cola mirada nel Homo sapiens y otros animales dotaos de bultable intelixencia, unu de los medios (o media) más ricos ya importantes pa espresar emociones y estaos d'ánimu.
Al traviés de la conocencia y de la observación de les espresiones faciales (esto ye, la cara en movimientu y non como un oxetu estáticu) podemos consiguir una meyor comprensión de lo que nos comuniquen los demás.

Fotografíes del llibru Mécanisme de la Physionomie Humaine de Guillaume Duchenne, publicáu en 1862. Cola ayuda d'estímulos llétricos, Duchenne determinó cuálos yeren los músculos responsables de les diverses espresiones faciales. Charles Darwin reeditaría más tarde dalgunes d'estes fotografíes nel so propiu trabayu sobre la tema, que comparó espresiones faciales humanes coles d'otros seres del reinu animal.

Amás de manifestar les emociones, la espresión facial úsase principalmente para:

  1. Regular la interacción.
  2. Reforzar al receptor.

Tamién faemos xuicios sobre la personalidá y otres traces de la xente en función de lo que vemos nes sos cares. Por casu, a les persones con facciones curioses suélse-yos atribuyir determinaes cualidaes que pueden o nun tener en realidá.

Non tola comunicación que se tresmite al traviés de la espresión facial ye susceptible de ser percibida conscientemente pol interlocutor; sicasí, sí se sabe que les impresiones que llogramos de los otros tamién tán influyíes polos movimientos imperceptibles de la so comunicación verbal.

La cara y les primeres impresiones editar

Nun primer alcuentru ente dos persones, los primeros cinco minutos suelen ser el periodu más críticu. Les impresiones formaes nesti curtiu espaciu de tiempu van tender a persistir nel futuru, ya inclusive a ser reforzaes pol comportamientu posterior, que nun suel ser interpretáu oxetivamente, sinón d'alcuerdu a eses primeres impresiones.

Puesto que la cara ye unu de les primeres traces qu'alvertimos nuna persona, esta puede xugar claramente un papel vital nel procesu d'establecimientu de rellaciones colos demás.

Nestos escasos minutos formamos opiniones sobre'l so calter, personalidá, intelixencia, temperamentu, capacidá de trabayu, sobre los sos vezos personales, inclusive sobre la so conveniencia como amigu o amigu.

==Falando a la cara Xunto colos güeyos, la cara ye'l nuesu meyor mediu pa comunicanos ensin pallabres. Utilizar (y los xuicios de los demás van depender de los nicios que llogren) pa indicar lo prestosos que somos como persones, pa espresar el nuesu actual estáu d'ánimu, p'amosar l'atención qu'emprestamos a los demás, etcétera. Sicasí, les espresiones faciales pueden utilizase pa reforzar l'impautu de los mensaxes verbales, como por casu cuando una madre regaña al so fíu: la espresión de la so cara va demostrar si ta realmente enoxada, si tan solo un pocu…

La función principal de la cara nel llinguaxe corporal ye la espresión de les emociones; anque otres partes del cuerpu tamién contribúin al usu que faemos del llinguaxe corporal, polo que nun tenemos de creer qu'un mensaxe ye claru y puramente tresmitíu per una única parte del cuerpu.

La gama d'espresiones ye bien amplia, pero hai un númberu llindáu d'emociones que la mayoría de nós puede reconocer con cierta fiabilidá.

Paul Ekman y Wallace Tostaren, afayaron qu'hai 6 espresiones faciales principales:

Les sorrises editar

Llixeres, normales, amplies. Suélense emplegar como xestu de saludu, pa espresar diversos graos de prestar, gayola, allegría, felicidá. Inclusive los neños ciegos de nacencia sonrin cuando daqué préstalos. Carauterizar por ser llindes y allegres. Les sorrises tamién pueden utilizase p'amazcarar otres emociones:

  • Sonrir pa despintar decepción.
  • Sonrir como respuesta de sumisión.
  • Sonrir pa faer que les situaciones de tensión sían más llevaderes.
  • Sonrir p'atraer la sorrisa de los demás.
  • Sonrir pa relaxar la tensión.
  • Sonrir pa despintar mieu.

La murnia, la decepción y la depresión editar

Estremar por falta d'espresión y por traces como: enclín descendente de les comisuras de la boca, mirada baxa y escayencia xeneral de les facciones. De normal estes emociones tán acompañaes por un baxu volume de la voz o una forma de falar más lenta.

Anque na mayoría de les ocasiones nun s'estremen perbién una d'otra, hai otros factores corporales que nos dan la seguridá de conocer cual emoción ye la que se ta efeutuando como:

Murnia
  • Ceyes llixeramente inclinaes escontra les oreyes formando un semiarco.
  • Costazos regularmente ablayaos.
  • Enclín de les comisuras a un 45% del so rangu normal.
  • Manes xuntes y pámpana abaxo.
Decepción
  • Ceyes non totalmente inclinaes.
  • Mirada retraída, y escontra baxo, polo regular escontra la esquierda.
  • Costazos llixeramente cayíos y coles manes a les bandes del cuerpu.
Depresión
  • Ceyes de normal inclinaes.
  • Enclín de les comisuras llixeramente descendente.
  • Costazos totalmente cayíos.
  • Piernes y o zanques paraleles unu al otru.

Pero hai que recordar que cada emoción ye distinta conforme a cada individuu. Non toos demuestren les mesmes facciones.

L'iñerizu/el despreciu editar

Espresar con encoyimientu de los güeyos y fruncimiento de la boca. La ñariz suel tar engurriada y la cabeza vuelta de llau pa evitar tener que mirar la causa de tal reacción. Ye la única espresión facial que se da en solo una parte de la cara ye dicir na metá del mesmu . Un estremu del llabiu cimeru llevántase mientres el llau opuestu queda na so posición orixinal.

La roxura editar

Suel tar carauterizada por: mirada fixa escontra la causa de la ofiensa, boca zarrada y dientes fuertemente apertaos, güeyos y ceyes llixeramente inclinaos pa espresar enfadu. Les manes zarraes faciendo presión y conteniendo el sentimientu, tamién puede trate nuna situación de roxura.

El mieu editar

Nun tien una única forma d'espresión que revele la so presencia. Puede ponese de manifiestu al traviés d'unos güeyos bien abiertos, pela boca abierta o por un temblón xeneralizáu qu'afecta a la cara y al restu del cuerpu.

L'interés editar

De cutiu detéctase polo que se denomina ”cabeza de páxaru”, esto ye, la cabeza inclínase un determináu ángulu escontra'l suxetu d'interés. Otres traces son: güeyos más abiertos de lo normal y boca llixeramente abierta.

Otru aspeutu a tener en cuenta ye hasta que puntu intervienen los complementos nos mensaxes non verbales. Por cuenta de que los complementos camuden el nuesu aspeutu, hemos de tener en cuenta los sos efeutos sobre la perceición que los demás tienen de nós. D'esto puédese deducir que non siempres tresmitimos los mensaxes non verbales qu'intentamos unviar. Cuanto más conscientes síamos d'estes dificultaes del llinguaxe corporal, ensin pallabres, meyor vamos poder utilizalo.

Otros datos sobre la cara editar

Les espresiones faciales amás d'espresar les emociones, tamién sirven como mediu d'espresión de la personalidá, de les actitúes escontra los demás, l'atracción sexual y el curiosu, el deséu de comunicase o d'empecipiar una interacción y el grau d'espresividá mientres la comunicación.

Atopáronse diferencies na manera en que los homes y les muyeres usen les espresiones faciales pa comunicase. Les muyeres tienden a rir y sonrir con más frecuencia que los homes[ensin referencies], lo que nun tien porqué debese a una mayor sociabilidá o allegría, puede debese a qu'atopen la situación llixeramente incómoda.

La espresión de la cara ta en continuu cambéu mientres la comunicación. Ente los cambeos pueden citase les denominaes espresiones faciales “micro momentanees”, como'l so nome indica la so duración ye d'una fracción de segundu y suelen reflexar los verdaderos sentimientos d'una persona.

Ver tamién editar