Estrechu de Georgia

(Redirixío dende Estrechu de Xeorxa)
Estrechu de Georgia
Strait of Georgia (o Georgia Strait)
Llocalización alministrativa
División  Canadá (CAN)
 Estaos Xuníos d'América (EUA)
Xeografía
Mar Océanu Pacíficu
Islla(s) Islla de Vancouver
Superficie 6 800 km²
Mapamapes

El estrechu de Georgia (n'inglés: Strait of Georgia o Georgia Strait; ente 1800-65, Gulf of Georgia,[1] en francés: Détroit de Géorgie) ye un estrechu marín de la mariña occidental d'América del Norte que dixebra la Islla de Vancouver de la parte continental. Les sos agües y riberes pertenecen principalmente a la Columbia Británica, Canadá, anque la parte más meridional pertenez al estáu de Washington, Estaos Xuníos.

Xeografía editar

Nel estrechu atopen el grupu de les islles del Golfu y la ciudá de Vancouver que ye'l puertu principal del estrechu. Tien unos 240 quilómetros de llargor y na parte meridional enánchase convirtiéndose nuna verdadera badea o golfu que termina na interseición col Puget Sound y l'estrechu de Juan de Fuca. Nel norte, l'estrechu termina nel estrechu de Johnstone y nes embocadures de los entrantes o badees de Bute (Bute Inlet) y Ablayamientu (Desolation Sound). L'anchor varia dende 18,5 km hasta los 55 km.

El conxuntu formáu pol estrechu de Georgia, l'estrechu de Juan de Fuca y el Puget Sound, ye llamáu de forma informal como'l mar de los Salish» (n'inglés, Salish Sía) como un tributu a les poblaciones indíxenes d'esa rexón.

Entrantes de mar del estrechu de Georgia editar

Los principales brazos o entrantes de mar del estrechu son los siguientes:

Islles del Estrechu de Georgia editar

Les principales islles del estrechu son los siguientes:

Historia editar

Primeres Naciones editar

 
Mapa de les poblaciones salish na rexón.

Les veres del estrechu de Georgia tuvieron habitaes dende hai miles d'años por delles poblaciones d'amerindios de Canadá que formaben parte del grupu salish de la mariña.

La llegada de los europeos editar

Los primeros europeos qu'esploraron l'estrechu yeren parte de la espedición liderada pol pilotu José María Narváez en 1791. Un oficial de la espedición, llamáu Francisco de Eliza, nomó l'estrechu como Gran Canal de La nuesa Señora del Rosario la Marinera, nome embrivíu nes cartes españoles como Canal del Rosario.

El capitán británicu George Vancouver esplorar nel regresu de la so espedición de 1792 y dio-y el nome de Gulphe of Georgia (modernizáu como'l Gulf of Georgia en 1800) n'homenaxe al rei George III. Esti nome caltener n'usu hasta 1865, cuando foi correxíu por iniciativa del capitán George Henry Richards pol d'estrechu de Georgia.[1]

Referencies editar

Enllaces esternos editar