Una estrella fuxitiva (runaway star n'inglés) ye una estrella que se mueve al traviés del espaciu con una velocidá inusitadamente alta en comparanza con otres estrelles de la so redolada. La velocidá ye supersónica con rellación al mediu interestelar circundante.

Cuatro estrelles fuxitives derrompiendo zones del trupu gas interestelar, creando ondes d'arcu brillosos y coles de gas incandescente.

Dos posibles mecanismos pueden dar llugar a una estrella fuxitiva:

  • Un alcuentru bien próximu ente dos sistemes binarios, que puede resultar na destrucción de dambos sistemes y l'espulsión de delles de les estrelles a gran velocidá.
  • Una esplosión d'una supernova nun sistema estelar puede causar que los componentes restantes salgan despidíos.

Anque dambos mecanismos son posibles, los astrónomos suelen ser más partidarios de la hipótesis de la supernova, por ser na práutica más probable.

Un exemplu d'estrelles fuxitives rellacionaes son AE Aurigae, 53 Arietis y μ Columbae, caúna d'elles moviéndose lloñe de les demás a velocidaes de más de 100 km/s. Buscando'l puntu d'orixe, ésti atópase cerca de la Nebulosa de Orión, nuna esplosión que pudo producise fai dos millones d'años. La nebulosa d'emisión Sh 2-276 (el Llazu de Barnard) piénsase que ye'l remanente d'aquella supernova qu'espulsó a les mentaes estrelles.

Otru exemplu ye la estrella ζ Ophiuchi, que s'alloñar a gran velocidá d'una estrella de neutrones (PSR J1932+1059), a raigañu probablemente de la esplosión de la supernova que-y dio orixe fai un millón d'años.

Referencies editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar