Eurico Gaspar Dutra

Eurico Gaspar Dutra (18 de mayu de 1883Cuiabá (es) Traducir – 11 de xunu de 1974Rio de Janeiro) foi Presidente constitucional de Brasil dende 31 de xineru de 1946 hasta 31 de xineru de 1951.

Eurico Gaspar Dutra
Presidente de Brasil

31 xineru 1946 - 31 xineru 1951
José Linhares - Getúlio Vargas
ministro de Guerra (es) Traducir

5 avientu 1936 - 3 agostu 1945
Vida
Nacimientu Cuiabá (es) Traducir18 de mayu de 1883[1]
Nacionalidá Bandera de Brasil Brasil
Llingua materna portugués
Muerte Rio de Janeiro11 de xunu de 1974[1] (91 años)
Familia
Casáu con Carmela Dutra
Estudios
Estudios Academia Militar das Agulhas Negras (es) Traducir
Llingües falaes portugués
Oficiu políticumilitar
Llugares de trabayu Brasilia
Premios
Serviciu militar
Cuerpu militar Exércitu Brasilano
Graduación Mariscal
Lluchó en Segunda Guerra Mundial
Creencies
Partíu políticu Partido Social Democrático (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Militar, xuntar a la revolución de 1930 y tres l'ascensu al poder de Getúlio Vargas amosó inicial identificación col nuevu réxime; Dutra tamién comandó la represión de la insurrección comunista de 1935. En 1937 foi designáu ministru de guerra del gobiernu Vargas, no que sería una enllargada xestión ministerial de cuasi una década; foi partidariu de caltener bones rellaciones colos países del Exa hasta que la presión estauxunidense fixo imposible caltener esta situación. Mientres esos años Dutra llegó al puestu de mariscal.

Dutra manifestó depués el so sofitu a la democratización de Brasil y a la fin del Estado Novo rexíu por Vargas y por eso n'agostu de 1945 foi destituyíu como ministru. Tres ello Dutra participó nel movimientu que llevó al derrumbe de la dictadura de Getúlio Vargas n'ochobre del mesmu añu. Darréu dempués foi candidatu nes primeres eleiciones presidenciales dempués del derrumbe de Vargas y ganar, superando a Eduardo Gomes, el so rival pola Unión Democrática Nacional (UDN).

Presidencia constitucional de la República editar

Dutra asumió la presidencia'l día 31 de xineru de 1946 y pocu dempués averóse a los sectores conservadores, incluyendo aquellos representaos pola UDN, al traviés del llamáu Alcuerdu Interpartidário, lo que causó la marginalización de Vargas y del Partíu Trabalhista Brasileiro (PTB), qu'acabaron per romper col presidente. Una de les sos midíes más carauterístiques, influyida pola cercanía de Dutra a la Ilesia católica, foi prohibir por llei la práutica de xuegos d'azar en tol territoriu brasilanu dende'l 30 d'abril de 1946. Ello, sicasí, perxudicó a dellos empresarios y trabayadores, según a diverses ciudaes que llograben ingresos del turismu basáu nos casinos de xuegu, como Petrópolis y Poços de Caldas, ente otres.

El gobiernu de Dutra foi marcáu, amás, por una política conducida a partir de postulaos lliberales, favoreciendo la llibertá económica y esaniciando grandes traces del corporativismu económicu impuestu por Getúlio Vargas. Una midida revesoso y censurao de Dutra foi fomentar el rápidu escosamientu de les reserves de moneda estranxera espresaes en divises como dólares d'Estaos Xuníos y llibres esterlines, que fueren atropaes mientres la Segunda Guerra Mundial, según una severa política d'aforru salarial. Estremó al país del bloque socialista d'Europa Oriental, inclusive asitiando na illegalidá al Partíu Comunista Brasilanu (PCB) y rompiendo les rellaciones diplomátiques cola Xunión Soviética.

Definitivamente débese a Dutra bona parte del predominiu que los Estaos Xuníos exercieron sobre'l Brasil nes décades siguientes, en tanto'l nuevu réxime privilexó les rellaciones políticu y económicu colos EE. XX., forxando una alianza informal. Nel planu internu, ellaboró'l plan SALTE (Salú, Alimentación, Tresporte y Enerxía), de calter desarrollista, pero fracasó yá que foi abandonáu. Empecipió la conexón per carretera ente les ciudaes de Rio de Janeiro y São Paulo, al traviés de la ruta conocida güei como Rodovia Presidente Dutra, una de les más importantes del país.

Nel so gabinete destacáronse Carlos Luz (Interior y Xusticia), Pedro Luís Correia e Castro (Facienda), Pedro Calmon (Educación) y João Nieves da Fontoura (Rellaciones Esteriores).

Actuación posterior editar

Al dexar el poder, Dutra siguió activu en política y opúnxose al gobiernu de João Goulart. Tres el golpe d'estáu de 1964 intentó volver a la política activa, pero fracasó nel so enfotu pos yá fuera movíu por una nuevu xeneración de xefes militares. Morrió en 1974 en Rio de Janeiro.

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 27 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. URL de la referencia: http://www.ordens.presidencia.pt/?idc=154.

Enllaces esternos editar


Predecesor:
José Linhares
Presidente de Brasil
1946 a 1951
Socesor:
Getúlio Vargas