Fórmula 2 ye un tipu d'automóvil de carreres creáu en 1948 pola Federación Internacional del Automóvil pa reemplazar a les voiturettes como la segunda categoría de monoplaces del mundu, per debaxo de Fórmula 1. Entamáronse campeonatos europeos, británicos, xaponeses, mexicanos, australianos, ente otros de Fórmula 2.

Fórmula 2
serie de competición de automovilismo (es) Traducir y campeonato mundial (es) Traducir
formula racing (en) Traducir
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Campeonatos más importantes editar

Européu de Fórmula Dos (1967-1984) editar

 
Jochen Rindt pilotando un Lotus de Fórmula 2 Europea en 1970.

Nos sos entamos, les Fórmula 2 teníen un motor atmosféricu de 2.0 llitros de cilindrada, muncho más económicos de construyir y caltener que les Fórmula 1. Esto llevó a que s'usaren principalmente bólidos de F2 nes temporaes 1952 y 1953 de la F1.

Los F1 y F2 pasaron a tener una cilindrada llindada a 2.5 y 1.5 llitros en 1954 y 1957 respeutivamente. Mientres esta era, la Fórmula 2 foi apoderada polos Cooper de motor traseru, polo xeneral forníos con un motor Coventry Climax de cuatro cilindros.

En 1959 creóse la Fórmula Junior, un intentu d'unificar la Fórmula 2 y la Fórmula 3. L'esperimentu nun funcionar por cuenta de la gran cantidá de participantes, polo cual les dos categoríes orixinales retornaron en 1964. Dambes teníen motores de 1.0 llitru de cilindrada, cola salvedá de que na F3 apenes se dexaben cambeos con respectu al motor de serie. Los motores más usaos mientres esta dómina fueron Ford-Cosworth y Honda.

Dada la diferencia de prestaciones ente la F1 y la F2 a fines de la década de 1960, nesta postrera aumentó la cilindrada de los motores a 1.6 llitros pa la temporada 1967. El motor Cosworth FVA amosóse como'l más esitosu nestos años. Coles mesmes, creóse'l Campeonatu Européu de F2. Mientres los cinco años siguientes, Brabham y Lotus enfrentaron los sos automóviles na categoría.

Pa 1972, dexóse l'usu de motores de producción d'hasta 2.0 llitros de cilindrada. El Cosworth BD y BMW apoderaron los primeros años, col segundu pasando a apoderar la categoría al poco tiempu. Depués dexóse l'usu de motores diseñaos puramente pa competición, polo cual entraron más fabricantes, ente ellos Renault, Hart, Ferrari y Honda. De la mesma, March, Ralt, Martini y Maurer sumar a la guerra de los xasis.

Al amontase l'usu de motores turboalimentados na Fórmula 1, l'enorme parque de motores Cosworth DFV (V8 atmosféricos de 3.0 llitros de cilindrada) perdió competitividá. La FIA decidió incorporalos a les Fórmula 2 pa la temporada 1985, y renombrar la categoría a Fórmula 3000.

FIA Fórmula Dos (2009-2012) editar

 
Henry Surtees pilotu fináu nel circuitu de Brands Hatch en 2009.

En xunu de 2008, la FIA anunció la torna pa 2009 de la Fórmula 2 con unos costos muncho más baxos que los d'otres monomarcas de monoplaces tales como la GP2 Series. El xasis ye fabricáu por Williams F1, en cuantes que'l motor ye un 1.8 llitros turboalimentado provistu por Audi que suministra una potencia máxima de 400 CV, asemeyáu a la d'un World Series by Renault. El premiu pal ganador, aparte del económicu, ye un test col equipu WilliamsF1.

Na so primer temporada, cinco feches sirvieron como telonera del Campeonatu Mundial de Turismos, dos del Open Internacional de GT, y la fecha de Donington Park foi esclusiva pa la Fórmula 2. Les siguientes trés temporaes, compartió les sos feches col Campeonatu Mundial de Turismos. Dada la escasa producción de pilotos profesionales, la temporada 2012 foi la postrera d'esta categoría.[1]

Campeones
Añu Pilotu
2009   Andy Soucek
2010   Dean Stoneman
2011   Mirko Bortolotti
2012   Luciano Bacheta

FIA Fórmula 2 (2017-) editar

A partir de 2017 de FIA dexaría d'entamar la GP2 Series (que s'apostaba dende 2005), pa crear el campeonatu FIA Fórmula 2.[2]

Otres categoríes editar

América del Sur editar

Arxentina editar

Australia editar

Brasil editar

Reinu Xuníu editar

Xapón editar

Méxicu editar

Referencies editar

Ver tamién editar

Enllaces esternos editar