El Fórmula Ford ye un modelu de monoplaza desenvueltu pol fabricante d'automóviles d'Estaos Xuníos Ford Motor Company. Na pirámide del automovilismu en monoplaces, los campeonatos de Fórmula Ford allúguense percima del karting y per debaxo de la Fórmula Renault 2.0 y la Fórmula 3. Nos últimos años, la Fórmula BMW y la Fórmula Renault 1.6 reemplazaron a la Fórmula Ford en dellos países.

Fórmula Ford
Xeneral
Tipu de competición disciplina deportiva
Cambiar los datos en Wikidata

El primer Fórmula Ford, el Lotus 31, data de mediaos de la década de 1960. Mientres tres décades, los motores yeren Kent de dos válvules por cilindru y 1.6 llitros de cilindrada. Dende 1994, fueron reemplazaos progresivamente polos Zetec de 1.8 llitros y cuatro válvules por cilindru, que más tarde dieron pasu a los Duratec de 1.6 llitros. Una Fórmula Ford desenvuelve una potencia máxima d'ente 115 y 140 CV, pesa unos 415 kg, acelera de 0 a 100 km/h en menos de cinco segundos y puede superar los 220 km en rectes llargues.

Como categoría automovilística de baxu costu, gran parte de les pieces (tales como caxes de cambeos, motores y neumáticos) provienen d'automóviles de cai de Ford. Pa evitar diferencies mecániques ente los pilotos, ye habitual qu'en cada fecha sortéense los motores, caxes de cambeos o inclusive los xasis enteros que conducen los pilotos. Los únicos cambeos dexaos amenorgar al balance na potencia de frenáu y a parámetros de la suspensión.

A diferencia de gran parte de les monoplaces, les Fórmula Ford tienen xasis tubulares. Coles mesmes, polo xeneral escarecen d'alerones, lo que xenera una velocidá en curva inferior a la d'otres categoríes y una ausencia de turbulencias cuando dellos vehículos circulen n'espacios amenorgaos. Mientres 20 años, dende 1982, la construcción d'estos xasis taba al cargu de la firma inglesa Van Diemen International Ltd., que producía los xasis de Fórmula Ford pa toles competencies que se realizaren alredor del mundu. En 2002, Van Diemen foi adquirida pol empresariu norteamericanu Don Panoz, pasando a formar parte del Élan Motorsport Technologies Group.

Campeonatu Fórmula Ford Europa editar

Otros Campeonatos Fórmula Ford editar

Categoríes similares editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar