La familia nuclear ye la familia conviviente formada polos miembros d'un únicu nucleu familiar, el grupu formáu polos padres y los sos fíos. Les definiciones más amplies consideren nun nucleu familiar tanto a los grupos formaos por dos adultos empareyaos, con o ensin fíos, como a los formaos por un adultu con unu o dellos fíos.[1] Delles definiciones más restrictives amenorgar a los casos nos que tán presentes los dos proxenitores.

Una persona nun puede pertenecer a dos nucleos familiares al empar. Si los fíos formen parte d'otru nucleu (si tán casaos o si tienen fíos) nun formen parte del nucleu inicial, con independencia de que convivan o non.

Acordies con el Diccionariu Cambrigde, el términu data de 1947, y polo tanto ye relativamente nuevu, anque les estructures sociales que designa nun lo sían.[2][3] El cambéu de les estructures familiares estenses a les nucleares en munches sociedaes non occidentales obedez en munches ocasiones al espardimientu de los valores y civilización occidentales.

Variaciones nel emplegu del términu editar

Na so acepción más común, el términu familia nuclear referir a un grupu domésticu conformáu por un padre y una madre, padre y padre o madre y madre y los sos fíos. George Murdock bien describía la familia nestos términos:

La familia ye un grupu social carauterizáu por una residencia común, la cooperación económica y la reproducción. Contién adultos de dambos sexos, que caltienen una rellación sexual socialmente aprobada. Tamién inclúi unu o más fíos, propios o adoptaos, de los adultos que cohabitan sexualmente.

En delles ocasiones, emplégase'l términu pa describir los llares monoparentales y aquelles families nes cualos los padres nun constitúin una pareya conxugal.

Diferencies cola familia estensa editar

Alredor del mundu, les normes sobre la estructura familiar son distintes. Les representaciones alrodiu de lo que constitúi una familia camuden acordies cola cultura, la movilidá, la salú, la tradición. En munches sociedaes, la necesidá de ser sofitáu socialmente ye un fechu bien común, especialmente naquellos sitios onde los costos económicos pa la formación d'un patrimoniu son bien elevaos. Nesos contestos, la familia nuclear vuélvese una torga más qu'una oportunidá, y por ello surden formes familiares distintes, como aquella que n'Occidente se llama familia estendida.

Cambeos na formación de la familia nuclear editar

L'antropoloxía y la socioloxía estudien les families y la so conformanza, intentando definir les diferencies ente los tipos d'elles. Sicasí, ente que l'antropoloxía históricamente foi más receptiva al analís de tolos tipos de familia esistentes, la socioloxía poques vegaes contempla a la familia nuclear como una estructura. Bittman preguntar por qué los sociólogos promueven la idea de familia nuclear cuando "bien poques socidades amuesen un apegu a esi tipu de familia".

El descensu de la familia nuclear ye aniciada, según la hipótesis del mesmu Bittman, por:[4]

  • El relativu aumentu de la edá permediu al momentu de casase nes sociedaes industrializaes.
  • La cayida na tasa de fertilidá y el retardo de les primeres nacencies nes nueves pareyes.
  • El patrón históricu de la fertilidá inestable: va d'un boom a una depresión, dependiendo d'otros factores sociu-económicos y culturales.
  • L'avieyamientu de la población y l'enclín a la medría de la esperanza de vida.
  • L'aumentu de la tasa de divorcios y de persones que nun deseyen contraer matrimoniu.

A pesar d'ello, en países como Estaos Xuníos, la familia nuclear apaez como la estructura más estendida con al respective de otres alternatives. Nesi país, les families nucleares representen el 73 % de los llares con neños, acordies col censu del añu 2000.[5]

Divorciu Temporal editar

L'aumentu nel númberu de families monoparentales nes sociedaes occidentales representa un desafíu pa los defensores de la familia nuclear. El divorciu dio llugar a nueves formes d'establecer rellaciones parentales ente cónyuges, según ente estos y los sos fíos. Whitehead (1996) describe estes families pos nucleares como estructures "rotes na midida na que el llazu marital foi rotu"[6]

Les rotures de pareya, según les families monu parentales, aumenten el riesgu de probeza. L'aumentu de la ocupación femenina y la mayor inmigración tamién inciden nel riesgu d'esclusión social, según la comparecencia de la consellera de Bienestar Social i Familia' de la Xeneralidá de Cataluña nel Parllamentu de Cataluña.[7]

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. INE-España (2000). . Censo de población 2001. Definiciones censales básiques. Consultáu'l 18 de xunu de 2013.
  2. Greif, Avner (2005). "Family Structure, Institutions, and Growth: The Origin and Implications of Western Corporatism"
  3. Ontario Consultants on Religious Tolerance (2006). "Types of marriages in the Bible, and today"
  4. Ibid., Bittman (1997)
  5. Blankenhorn, David (2002). "The Reappearing Nuclear Family".
  6. Whitehead (1996).
  7. "-yos ruptures de parella disparen el risc de pobresa a Catalunya". En: Qué! Barcelona, 9 de payares de 2005, p. 6

Enllaces esternos editar