Ferula assafoetida

especie de planta

Ferula assafoetida, conocida tamién de forma embrivida como assafoetida (en hindi ye hing) y en castellán denomada dacuando como asafétida ye una especie de la familia de les apiacees.

Ferula assafoetida
Clasificación científica
Reinu: Plantae
División: Magnoliophyta
Clas: Magnoliopsida
Orde: Apiales
Familia: Apiaceae
Subfamilia: Apioideae
Tribu: Scandiceae
Subtribu: Ferulinae
Xéneru: Ferula
Especie: F. assafoetida
L.
Consultes
Royal Botanic Gardens, Kew Royal Botanic Gardens, Kew
World Flora Online World Flora online
[editar datos en Wikidata]

Descripción editar

Trátase d'una planta yerbácea y perenne que llega a crecer 2 m d'altor, el tueru ye de 5-8 cm de diámetru na base de la planta. Les fueyes son de 30-40 cm de llargor. La flor ye mariella y la planta producir en grandes cantidaes.

Esta planta tien un golor pungente que causó que se denomine de formes bien interesaes nos distintos idiomes, en castellán denominar tamién como "cuchu del diañu" y de esta forma en francés conocer (ente otros nomes) como Merde du Diable; en dellos dialeutos ingleses apaez como Devil's Dung, n'alemán como Teufelsdreck. En turcu conózse-y como Şeytantersi ó Şeytan bökösu ya inclusive Şeytanotu (yerba del diañu).

Usos editar

 
Envases de Asafoetida en polvu na distribución comercial de los mesmos.

Gastronomía editar

Como especie de la asafétida emplégase la resina de la planta qu'ensugada y pulverizada resulta ser un condimento típicu de la cocina del Oriente Mediu, emplegáu sobremanera en curries vexetarianos, mueyos, aderezos y platos de pexe. La especie débese freir yá que nel so estáu natural en crudu produz estomagaes y vultures.

Emplégase como ayuda dixestiva, na comida considérase un condimento debíu al conteníu d'acedu ferúlico que tien propiedad conservantes. El so golor ye bien fuerte y tien d'almacenase en recipientes perbién zarraos y herméticos amás de lloñe d'otres especies, de lo contrario la so arume, que ye cheirientu en ciertes cantidaes, podría contaminar les carauterístiques de les otres especies.

El so golor y sabor cuando se cocina ye como un amiestu de cebolla y ayu. Na gastronomía de la India emplégase fundamentalmente pola casta de los comerciantes, según polos jainistas, que nun comen cebolles nin ayos. Esti tipu de especie crez fundamentalamente n'Irán, Afganistán y Caxmir.

Medicina natural editar

La medicina tradicional de la India emplega'l asafétida en diversos remedios pal tratamientu de la histeria según otres enfermedaes nervioses, los problemes dixestivos y emplégase como expectorante nes enfermedaes bronquiales. Tien propiedaes antiespasmódicas. Tanto la Medicina tradicional china como l'Ayurvédica coinciden na so utilidá pal tratamientu de los parásitos intestinales y les merucos.

Na medicina tradicional ye usada como antiespasmódico, cardiotónico, expectorante, sedante, emenagogo, carminativo, diuréticu, antihelmíntico y afrodisiacu.

Principios activos

Contién asarresinotanol, acedu ferúlico, esencia de exenilo, disulfuro de exenilo, vainilla.[1]

Taxonomía editar

Ferula assafoetida describióse por Carlos Linneo y espublizóse en Species Plantarum 1: 248, nel añu 1753. (1 May 1753)[2]

Etimoloxía

El nome científicu de la planta provién d'un amiestu del persa indicando la pallabra resina (rusti) y del llatín foetida que fai referencia al so fuerte arume sulfuroso.

Sinonimia

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. «Ferula assafoetida». Plantes útiles: Linneo. Consultáu'l 13 de marzu de 2014.
  2. Ferula assafoetida en Trópicos
  3. Ferula assafoetida en PlantList

Bibliografía editar

  • PAMPANINI, R. (1931). Prodromo della Flora Cirenaica. 577p., 6pl. [p.34]
  • ALI, S. I., S. M. H. JAFRI & A. EL GADI (ed.) (1976). Flora of Libya. Al Faateh University. Tripoli. [p.97]
  • Nasir, E. & S. I. Ali (eds). 1980-2005. Fl. Pakistan Univ. of Karachi, Karachi.

Enllaces esternos editar