Festival de cine de Tribeca

El Festival de Cine de TriBeCa (n'idioma inglés, TriBeCa Film Festival) foi creáu nel añu 2002 pol productor cinematográficu Jane Rosenthal y pol actor Robert De Niro en respuesta a los ataques del 11 de setiembre de 2001 y la consecuente perda de vitalidá que sufrió'l barriu neoyorquín de TriBeCa.

Festival de cine de Tribeca

Llocalización TriBeCa (es) Traducir
Historia
Primer entrega 2002
Sitiu oficial
[editar datos en Wikidata]
El gobernador de Nueva York, David Peterson, inaugurando'l Festival de Cine de TriBeCa 2008.

La misión del festival ye "dexa-y a la comunidá fílmica internacional, y al públicu polo xeneral, esperimentar el poder del cine al redefinir la esperiencia del festival". El Festival de Cine de TriBeCa foi fundáu pa celebrar a la ciudá de Nueva York como un importante centru fílmico y pa contribuyir cola recuperación al llargu plazu de la zona de Lower Manhattan.

Con más de 250 películes y más de 1.000 proyeiciones en 2006 y 2007, el de TriBeCa convirtióse n'unu de los más prominentes festivales nel mundu. El so programa ufierta a los asistentes una gran variedá de filmes independientes, incluyendo documentales, curtiumetraxes y llargumetraxes narrativos, y un programa de películes aptes pa tola familia. El festival tamién cunta con meses redondes, onde alderiquen diverses personalidaes del mundu del entretenimientu, y un salón musical, producíu en xunto con ASCAP, pa dexar la exhibición d'artistes consagraos y novatos. Unu de los componentes más distintivos del festival son los sos premios Artists Awards, colos qu'artistes emerxentes y de sonadía otorgar obres d'arte orixinal a los ganadores de la competencia. Dellos artistes que collaboraron con estos premios son Chuck Close, Alex Katz y Julian Schnabel.

Dellos críticos aseguren que'l Festival de Cine de TriBeCa ye namái una plataforma de llanzamientu pa grandes producciones de Hollywood y vanidosos proyeutos empobinaos por celebridaes, y que nun se cumple coles mires d'ayudar a los cineastes o a la comunidá independiente de Nueva York.

Historia editar

La edición inaugural del festival foi llevada a cabu exitosamente namái 120 díes dempués de ser entamada y cola ayuda de más de 1.300 voluntarios. Nél participaron diversos cineastes prometedores y allegaron más de 150.000 persones, xenerando más de 10,4 millones de dólares en ganancies pa los comerciantes de TriBeCa. El festival cuntó con competencies de películes narratives, documentales y curtiumetraxes, amás d'una serie de filmes "Clásicos restauraos", otra serie con "Lo meyor de Nueva York" (curada por Martin Scorsese), trece paneles de discutiniu, un festival familiar d'un día de duración y los estrenos de Star wars episodiu II, About a boy, Insomnia, Divine secrets of the Ya-Ya sisterhood y A league of ordinary gentlemen.

La segunda versión del Festival de TriBeCa atraxo a más de 300.000 espectadores y produció cerca de 50 millones de dólares pa la economía llocal. Realizáu en mayu de 2003, el festival exhibió un estensu grupu de películes independientes, documentales y curtiumetraxes provenientes de diversos llugares del mundu. Tamién incluyó estrenos de filmes d'estudiu, paneles de discutiniu, conciertos de música y comedia, un festival familiar, actividaes deportives y proyeiciones de películes nel esterior, a lo llargo del ríu Hudson. El festival familiar, lleváu a cabu mientres dos fines de selmana, foi onde s'amosaron películes pa neños, lleéronse cuentos, hubo paneles familiares, talleres y xuegos interactivos que remataron con un feria caleyera a la que s'envalora asistieron 250.000 persones.

Nun esfuerciu por llevar les películes independientes a la mayor cantidá de públicu posible, nel añu 2006 el festival espandió'l so algame na ciudá de Nueva York y internacionalmente. En dicha ciudá, TriBeCa proyeutó más de 1.000 películes al traviés de Manhattan. Internacionalmente, TriBeCa traxo filmes de primer Festival de Cine de Roma. Como parte de les celebraciones na capital italiana, al Festival de TriBeCa dióse-y per primer vegada'l premiu Steps and Stars, presentáu na Plaza d'España.

Nel añu 2007, el Festival de Cine de TriBeCa aumentó'l valor de les sos entraes a 18 dólares, una maniobra necesaria pa sofitar l'ambiciosu programa, pero decepcionante pa dellos fanáticos del festival.

Doḥa, capital de Qatar, celebró, en payares de 2009, el primer Doha Tribeca Film Festival (Festival de Cine de Doha Tribeca), franquicia del neoyorquín.[1]

Referencies editar

  1. Toni García (2 de payares de 2009). «Manhattan camudar a Qatar». El País. Consultáu'l 2 de payares de 2009.

Enllaces esternos editar