Fiesta Nacional de Suiza

La Fiesta Nacional Suiza (n'alemán Schweizer Bundesfeiertag; en francés Jour de la fête nationale suisse; n'italianu Giorno della festa nazionale svizzera; en romanche Di da la festa naziunala Svizra) ye'l Día Nacional Suizu, oficial en toa Suiza dende l'añu 1994.

Fiesta Nacional de Suiza
Xeneral
País Suiza
Otros datos
Cambiar los datos en Wikidata

La fiesta celebrar por primer vegada nel añu 1891, como conmemoración del 600 aniversariu del Pactu Federal de 1291, escoyíu como mitu fundador, en llugar del Xuramentu de Rütli que se festexaba enantes. La fecha del 1º d'Agostu determinar igualmente por esti pactu, que foi robláu a principios d'agostu, anque nun se conoz la fecha exacta.

Historia editar

La fiesta nacional suiza referir al Pactu Federal de 1291 de la Confederación de 1291[n 1] alcordáu polos representantes de los trés cantones primitivos:Uri, Schwyz y Nidwalden.[1][2]

Na Edá Media nun esistía una fiesta nacional, nun se conmemoraba nengún acontecimientu común suizu, festexábense fiestes llocales.[m 1]

Cola creación del Estáu Federal y col fin de consolidar los llazos ente los distintos cantones, los partíos, y los enclinos confesionales, fíxose necesaria la creación d'un eventu común. Otros países teníen fiestes naciones; amás los suizos nel estranxeru precisaben una fiesta pa caltener los enllaces cola madre patria y poder demostrar la esistencia de Suiza nos sos países d'acoyida.

El 14 d'avientu 1889 el Conseyu Federal Suizu propunxo la organización d'una gran fiesta en tolos cantones, y especialmente en Berna onde la fiesta de la confederación sería combinada col 700 Aniversariu de la Ciudá de Berna. Pero los suizos piensen que la fiesta principal tien de realizase en Brunnen, el llugar onde, según ellos, tuvo llugar la firma del pactu de 1291. L'asamblea federal aceptó y decidió dexar a los suizos la organización de la fiesta na Suiza primitiva.[m 2]

La primer fiesta duró dos díes (el 1 y el 2 d'agostu de 1891). Les autoridaes de Suiza axunten el 1 d'agostu pa una gran representación teatral en Schwyz con 960 figurantes que representaron tola historia de Suiza por aciu cuadros vivientes y cantares patrióticos. La segunda parte, el 2 d'agostu, en Rütli yera una parte más emotiva, colos cantares de Guillermo Tell, paseos en barcu y el llume de los cumes qu'arrodien la ciudá. Per otra parte, pa les fiestes cantonales y locales de los suizos nel estranxeru dictó un programa común mínimu: el 1 d'agostu badayada de toles campanes a les 7 de la tarde, y fogueres nes llombes; pal 2 d'agostu serviciu divín de calter patrióticu; cualesquier otru eventu dexar a l'apreciación de los cantones y comuñes.[m 3] La colonia suiza de París entamó una fiesta grandiosa, que la so fecha foi adelantrada al de de xunetu de 1891.[m 4]

La fiesta nacional de 1891 foi prevista como un eventu únicu. So la presión de los suizos nel estranxeros provocó qu'a partir del añu 1899 celébrese añalmente.

El 1 d'agostu nun día festivu oficial en toa Suiza dende 1994. Hasta entós, el 1 d'agostu yera un día ordinariu; dellos cantones (Zúrich, Schaffhausen y el Tesino) consideraben esti día como una fiesta llegal, los demás cantones considerar namái como un día semi-festivu.[f 1] Llanzóse una iniciativa popular en 1991 col fin de consiguir que fora festivu en toa Suiza. La iniciativa foi aceptada'l 26 de setiembre de 1993 por votación.[3]

Festividaes editar

 
Bailles tradicionales del 1º d'agostu en Reinach, 2005.

El 1 d'agostu, cada comuña suiza entama a la cayida de la nueche, fogueres, desfiles de farolucos y fueos artificiales. Les fogueres remembren les señales usaes enantes como un mediu visual de tresmisión.[f 1] Dende 1993 celébrense xintes nel campu o nes places de les ciudaes.

Les fiestes son responsabilidá esclusiva de los conceyos, nun hai fiesta nacional federal. Sicasí, el presidente de la Confederación Suiza pronuncia un discursu espublizáu per radio y televisión.

Notes y referencies editar

  • Notes:
  1. L'actu fundador de la Confederación de 1291 nun correspuende a la independencia de la Confederación Suiza que sigue formando parte integrante del Sacru Imperiu Romanu Xermánicu, de fechu hasta'l Tratáu de Basilea en 1499 y de derechu hasta la firma de la Paz de Westfalia en 1648.
  • Referencies texto de Éric

Schwabe (1985). éditions Avanti: Fêtes et traditions de Suisse, tomu 2.

  1. 1,0 1,1 p. 76.
  • Referencies Catherine Santschi (1991). La mémoire des suisses – Histoire des fêtes nationales du XIIIe siècle au XXe siècle. .
  1. p. 22 – 26.
  2. p. 46 – 60.
  3. p. 68 – 74.
  4. p. 80 – 81.
  • Otres referencies:

Enllaces esternos editar