Fiesta de la Virxe de la Guía

La Fiesta de la Virxe de la Guía celebrar na llocalidá asturiana de Llanes. La fiesta celebra'l día 8 de setiembre. El 15 d'ochobre de 2016, la imaxe de la Virxe de Guía, foi Coronada Canónicamente pol Arzobispu d'Uviéu, Don Jesús Sanz Montes, na Basílica de Santa María de l'Asunción de Llanes.

Trátase d'una fiesta declarada como d'interés turísticu nacional.[1]

Lleenda editar

Según cuenta la lleenda popular la fiesta empecípiase cuando una embarcación pesquera que taba afaenando vese sorprendida por una galerna. La situación na embarcación va faciéndose más difícil y los marineros encamentar a la Virxe por que -yos de proteición. Una vegada pidida la proteición acolumbraron un oxetu que llexaba nel mar y decidieron arreyar a la barca, una vegada asocedíu esto apaecióse-yos un palombu que los condució a tierra firme. En tierra firme abrieron la caxa, afayando la imaxe de la Virxe.

La imaxe foi depositada na ilesia de San Antón pero la imaxe apaeció n'otru llugar, los marineros volvieron averala a la capiya de San Antón, pero vuelve sumir volviendo al mesmu sitiu asocediendo lo mesmo en trés causes. Tres esto créese que la Virxe quier tar nesi llugar y constrúyese-y una pequeña capiya p'allugar a la imaxe.

Fiesta editar

La celebración empieza na selmana anterior cola celebración de la novena qu'acaba coincidiendo nel día ocho.

Hasta l'añu 1929 celebrábase namái'l día ocho pero dende esi añu los eventos estremar en dos díes, el siete y l'ocho.

La fiesta empieza con una procesión nocherniega'l día siete nel que se tresllada la imaxe dende la capiya del so mesmu nome hasta la ilesia n'ónde se va celebrar a otru día la misa solemne de la fiesta.

El día ocho empieza col disparu de cohetes, tres la misa empecipia la procesión del día ocho. Nesta procesión van gaiteros, llanisques y neños faciendo la danza de los arcos. La procesión tien como finalidá tornar la imaxe a la capiya. Una vegada que se llega a la capiya ufiértense-y los ramos y realícense distintes dances delantre de la capiya.

Referencies editar

Ver tamién editar