Final de la Lliga de Campeones de la UEFA 2001-02

La final de la Lliga de Campeones de la UEFA 2001-02 apostóse'l día 15 de mayu de 2002 nel Hampden Park de Glasgow, Escocia. Foi la 47ª edición de la final de la Copa d'Europa y la 10ª nel actual formatu de Lliga de Campeones, apostada por Real Madrid CF y Bayer Leverkusen.[1][2]

Final de la Lliga de Campeones de la UEFA 2001-02
Lliga de Campeones de la UEFA 2001-02
Xeneral
Deporte fútbol
Sede Hampden Park
Estáu Reinu Xuníu
Ganador FC Bayern München
Estadístiques
Participantes Real Madrid Club de Fútbol
FC Bayern München (5)
Valencia Club de Fútbol (4)
Asistencia total 50 499
Árbitru Urs Meier
Cronoloxía
Final de la Lliga de Campeones de la UEFA 2000-01 Final de la Lliga de Campeones de la UEFA 2001-02 Final de la Lliga de Campeones de la UEFA 2002-03
Cambiar los datos en Wikidata

Los españoles imponer a los alemanes con goles de Raúl y el consideráu pola UEFA, meyor gol de la historia de la competición,[3] el de «la volea» de Zidane,[4] que punxo la resultancia definitiva de 2–1 a favor de «Los Merengues», que s'alzaron col so tercer títulu en cinco años y el so «Novena» Copa d'Europa de la historia, siguiendo la so hexemonía como'l club más gallardoniáu del continente.[5][6]

Desarrollu editar

Pa la final de Hampden Park, dambos equipos llegaben con necesidaes de ganar; el Real Madrid llograra un tercer llugar na so lliga doméstica y perdiera na final de Copa del Rei por 1-2 ante'l Deportivo de La Coruña nel famosu «Centenariazo», por ello, una victoria nesta final yera la única manera de compensar un añu de decepciones. Per otru llau, el Bayer Leverkusen llegaba con un estáu similar; había quedáu subcampeón de la Bundesliga detrás del Borussia Dortmund y perdió la final de la Copa d'Alemaña frente al Schalke 04 por una derrota abuitada, por tou esto, foi moteyáu Neverkusen pelos medios ingleses (n'alusión a que siempres se quedaba a les puertes de ser campeón). Los siguidores merengues sumaben unos 18.000 siguidores en Glasgow, por unos 9.000 alemanes nel duelu de les necesidaes.

Con un equipu llaráu de figures, col pesu de la so historia, y habiendo derrotáu a dos xigantes europeos como'l FC Bayern München o'l FC Barcelona n'anteriores rondes, el Madrid tenía los cartelu de favoritu. El Leverkusen tuviera un bon desempeñu mientres la competición, pero sufriera pa vencer al Liverpool y al Manchester United nes rondes preliminares, amás sufría la baxa de dos de los sos xugadores más importantes: el brasilanu Zé Roberto y Jens Nowotny.

El Madrid saltó cola so formación habitual 4-4-2; César Sánchez na portería, los defenses Míchel Salgado, Fernando Hierro, Iván Helguera y el brasilanu Roberto Carlos; el centru del campu tenía una vocación ofensiva con Luís Figo, Zinedine Zidane y Santiago Solari, con Claude Makélélé nel so clásicu rol de contención; na delantrera formaben Raúl González y Fernando Morientes. El Leverkusen confiaba nun grupu sólidu lideráu por unu de los xugadores más cotizaos d'Europa nel so momentu, Michael Ballack.

El partíu empezó bien pareyu, con dambos equipos tantiguándose ensin arriesgar demasiáu, salvu aisllaes xugaes ensayaes. Foi nuna d'estes xugaes, cuando nel minutu 8, Raúl desmarcar de Lúcio y recibía un saque de banda de Roberto Carlos, batiendo'l madrilanu con precisión a un asoráu Butt. El Leverkusen reaccionó de momentu buscando llevar la iniciativa; nel minutu 13, Makélélé cometía falta al zancadillear a Ballack, Bernd Schneider botar y Lúcio anotó'l 1-1 de cabeza en ganándo-y la posición a Fierro. El partíu taba destacando pola so eficacia: dos disparos, dos goles.

El Leverkusen llevaba la batuta del partíu gracies al so fútbol de toque, mientres el Madrid intentaba crear ocasiones por aciu contraataques y rápides conexones. Nel minutu 21, el Leverkusen disponía d'una bona oportunidá de manes de Thomas Brdarić, que falló nun mano a mano con César. Les faltes siguíen siendo momentos de tensión pal Madrid, que tenía problemes pa detener les internaes de Ballack y Schneider. Nel minutu 38, Brdarić sale sustituyíu pol búlgaru Dimitar Berbatov. Cuando la primer parte tocaba al so fin, Zidane remataba de volea cola pierna izquierda un balón aereu que ponía los balón na escuadra y el 2-1 definitivu, gol que sería reconocíu a lo postrero pola FIFA como'l meyor na historia de la competición.

Partíu editar

 
Bayer Leverkusen
1
 
Real Madrid C. F.
2
15 de mayu de 2002, 20:45 CET
Hampden Park, Glasgow — 51.456 espectadores
  1 POR   Jörg Butt
26 DEF   Zoltán Sebescen   65'
  6 DEF   Boris Živković
19 DEF   Lúcio   90+1'
35 DEF   Diego Placente
28 MED   Carsten Ramelow  
25 MED   Bernd Schneider
13 MED   Michael Ballack
23 MED   Thomas Brdarić   39'
10 DEL   Yıldıray Baştürk
27 DEL   Oliver Neuville
Entrenador   Klaus Toppmöller
13 POR   César Sánchez Domínguez   68'
  2 DEF   Míchel Salgado
  4 DEF   Fernando Hierro  
  6 DEF   Iván Helguera
  3 DEF   Roberto Carlos
24 MED   Claude Makélélé   73'
10 MED   Luís Figo   61'
21 MED   Santiago Solari
  5 MED   Zinedine Zidane  
  7 DEL   Raúl González
  9 DEL   Fernando Morientes
Entrenador   Vicente del Bosque
Sustituciones
12 DEL   Dimitar Berbatov   39'
  9 DEL   Ulf Kirsten   65'
  3 DEF   Marko Babić   90+1'
  8 MED   Steve McManaman   61'
  1 POR   Iker Casillas   68'
16 MED   Flávio Conceição   73'
Goles
  13' Lúcio 1–1
    8' Raúl González 1–0
  45' Zinedine Zidane 2–1
Amonestaciones
  47'+ Míchel Salgado
  89' Roberto Carlos
align=left| 

Urs Meier

Árbitros asistentes   Felix Zueger
  Francesco Buragina
align=left| 

Massimo Busacca

Estadístiques    
Tiros 7 13
Tiros a puerta 4 6
Faltes 31 17
Saques d'esquina 0 6
Penaltis 0 0
Fores de xuegu 2 3
Tarxetes marielles 2 0
Tarxetes coloraes 0 0
Posesión del balón 48% 52%
 
Onces iniciales
 
 
Campeón
Real Madrid

9° títulu
Panorámica de Hampden Park

Ver tamién editar

Filmografía editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar


Predecesor:
2000/01
Final de la Lliga de Campeones de la UEFA
2001/02
Socesor:
2002/03