Final de la Lliga de Campeones de la UEFA 2005-06

La final de la Lliga de Campeones de la UEFA 2005-06[1] apostóse'l día 17 de mayu de 2006 nel Stade de France de París, Francia. Foi la 51ra edición de la final na que se conmemoraba'l 50 aniversariu de la competición y los equipos que lu apostaron fueron el Barcelona y l'Arsenal con resultancia de 2-1 pa los azulgranas, que llograron la so segunda Copa d'Europa.[2]

Final de la Lliga de Campeones de la UEFA 2005-06
Lliga de Campeones de la UEFA 2005-06
Xeneral
Deporte fútbol
Sede Stade de France
Estáu Francia
Ganador Futbol Club Barcelona
Estadístiques
Participantes Futbol Club Barcelona (2)
Arsenal Football Club (1)
Asistencia total 79 610
Árbitru Terje Hauge
Cronoloxía
Final de la Lliga de Campeones de la UEFA 2004-05 Final de la Lliga de Campeones de la UEFA 2005-06 Final de la Lliga de Campeones de la UEFA 2006-07
Cambiar los datos en Wikidata

Desarrollu editar

Pa la final, apostada nel Stade de France en París, el Barcelona partía como favoritu nes encuestes: apoderara na so lliga doméstica, esanició a otros grandes contendientes como Milan o Chelsea nes pasaes eliminatories, y amás cuntaba col ganador del Balón d'Oru del añu 2006, el brasilanu Ronaldinho. Pela so parte, l'Arsenal confiaba en dar la sorpresa por cuenta de la so bien trabayáu equipu, con una defensa sólida y entamada qu'encaxara bien pocos goles mientres les fases eliminatories y, sobremanera, cola capacidá atacante del so capitán, Thierry Henry, que cargara con cuasi tola responsabilidá ofensiva del equipu xunto col mozu Cesc Fàbregas. Pa esi partíu, el Barcelona cuntaba cola baxa de Xavi Hernández, que venía d'una grave mancadura, y de Lionel Messi, con molesties físiques, ente que l'Arsenal nun podía cuntar col so llateral derechu titular, el camerunés Lauren.

El Barcelona dispunxo una formación 4-2-3-1; Víctor Valdés ocupaba la portería, la defensa encargar a Oleguer Preses, Carles Puyol, el mexicanu Rafael Márquez y el neerlandés Giovanni van Bronckhorst. Nel centru del campu, Frank Rijkaard dispunxo dos mediocentros de corte defensivu que la so responsabilidá yera detener al ofensivu centru del campu gunner; estos yeren l'holandés Mark van Bommel y el brasilanu Edmílson. A los xugadores Deco y Ludovic Giuly dábase-yos más responsabilidá ofensiva, sobremanera al francés Giuly, que tenía de realizar llabores d'internada como yá fixera na pasada eliminatoria contra'l Milan. Lo meyor del Barcelona quedaba acutáu pal planu atacante: la maxa del brasilanu Ronaldinho y les capacidaes como killer de Samuel Eto'o.

L'Arsenal dispunxo una formación 4-4-1-1; el porteru Jens Lehmann (que fuera consideráu'l meyor porteru del añu na Champions League) cubría la portería, la defensa ocupar los marfileños Emmanuel Eboué y Kolo Touré, xunto a los dos únicos ingleses del equipu, Sol Campbell y Ashley Cole. Nel centru del campu, Gilberto Silva asumía los llabores de contención, ente que Robert Pirès, Aliaksandr Hleb y Cesc Fàbregas asumíen un llabor más ofensivu. El capitán y figura del equipu, Thierry Henry, quedaba como atacante más adelantráu, col suecu Fredrik Ljungberg como escuderu.

El partíu empezó con un Arsenal bien ofensivo; a los pocos minutos, Thierry Henry dispunxo d'un mano a mano con Víctor Valdés que foi refugáu col pie pol porteru catalán. Sicasí, cuasi nel minutu 20 de partíu, producióse un fechu determinante: el porteru Jens Lehmann baltaba a Samuel Eto'o cuando ésti topábase nun mano a mano col alemán, darréu Giuly coyó'l refugue y anotó gol. Lehmann foi espulsáu por colorada direuta y l'árbitru nun concedió la llei de la ventaya, de cuenta que'l tantu nun xubió al marcador. Manuel Almunia entraba por Pirès, y los gunners encaraben la mayor parte del partíu con unu menos. La espulsión de Lehmann foi la primera que se produció nuna final de Champions League.

Tres la espulsión, el Barcelona convertir en señor de la pelota y el xuegu, ante un Arsenal bien replegáu, pero ye incapaz de xugar con fluidez y de xenerar ocasiones de peligru. Nel minutu 37, l'árbitru cobraba una falta inesistente de Puyol sobre Eboué. Sol Campbell remata de cabeza la falta botada por Henry y establez el 0-1 pal Arsenal. Los ingleses, como yera de prever, echáronse escontra tras pa caltener la resultancia. El Barça dispunxo del so más clara ocasión de gol cuando Eto'o remata al palu tres un disparu. Llegar al descansu con 0-1 y col Barça lloñe del so meyor nivel, con un Ronaldinho desapaecíu y ensin ser capaces los azulgranas de coneutar bien.

Tres el descansu, Rijkaard fai unu de los cambeos que van revertir el xuegu del Barcelona: sale Edmílson pa dar entrada a Andrés Iniesta, 15 minutos dempués va entrar el suecu Henrik Larsson por Van Bommel, y nel minutu 71 entra'l llateral Xulianu Belletti por Oleguer. El Barça sale a la ofensiva y consigue un xuegu más fluyíu gracies a les nueves entraes de xugadores. Sicasí, l'Arsenal va disponer de dos oportunidad clares: Valdés primero pa un mano a mano a Ljungberg y dempués otru a Henry a la salida d'un contraataque. Nel minutu 76, Eto'o recibía un pase de Larsson y batía a Almunia pol palu derechu, estableciendo'l 1-1. Tan solo 5 minutos dempués, Larsson, en xugada personal, llibrar del marcaje de Campbell y dexa el balón a Belletti que llegaba en carrera, batiendo, con fortuna, a Almunia ente les piernes y poniendo el 2-1 definitivu. Con unu menos, y ensin apenes tiempu pa reaccionar, l'Arsenal nun consiguió crear nenguna ocasión clara de peligru y el partíu llegó al so fin. El Barcelona consiguía la segunda Champions de la so historia, y l'Arsenal dir coles manes vacíes n'apostando la so primer final d'una Copa d'Europa.

Nel postpartido, dellos xugadores del Arsenal como Henry, Campbell, Lehmann o'l mesmu entrenador Arsène Wenger acusaron al árbitru de favorecer en delles ocasiones al FC Barcelona. Wenger afirmó que'l primer gol de Eto'o fuera en fora de xuegu y Lehmann reclamó que la so espulsión fuera inxusta. Sicasí, el más duru nes sos declaraciones foi Thierry Henry, qu'afirmó «nun saber si l'árbitru vistía una camiseta del Barcelona». Periodistes deportivos como Michael Robinson allabaron el xuegu de los azulgranas, sobremanera na segunda parte, afirmando que l'Arsenal pudo llevase'l partíu si aprovechara les sos ocasiones de gol y afirmando que l'árbitru tamién cometió falles favorables a los gunners, como la falta inesistente que se convirtió nel 0-1 o'l gol que nun xubió al marcador anotáu pol Barcelona tres la colorada a Lehmann.[3]

Trayeutoria de los finalistes editar

F. C. Barcelona editar

El Barcelona empieza la so andadura encuadráu nel Grupu C, xunto al Werder Bremen alemán, l'Udinese italianu y los griegos del Panathinaikos. Nun, a priori, grupu pocu competitivu, los azulgranas terminen en primer posición, ganando tolos partíos salvu un empate n'Atenes ante'l Panathinaikos.

N'octavos de final mide ante unu de los sos tradicionales rivales nes eliminatories: el Chelsea. Los azulgranas tómense vengación de asoceder na pasada temporada y superen la eliminatoria al vencer na ida por 1-2 y un empate 1-1 en casa.

En cuartos de final mide ante'l Benfica portugués, que n'octavos esanició al vixente campeón, el Liverpool. Na ida, el Barça empata 0-0 en Lisboa dempués de desperdiciar ensame de clares ocasiones de gol, pero na vuelta nel Camp Nou consigue ganar 2-0 con goles de los dos principales estrelles del equipu, Ronaldinho y Samuel Eto'o.

Nes semifinales, el Barça mídese ante'l Milan, finalista na anterior edición. Nuna apostada eliminatoria, un solitariu gol de Ludovic Giuly na segunda parte de la ida dexó al Barcelona aportar a la final. Na vuelta, el Barcelona caltién el 0-0 y consigue el so primer pase a la final de la Copa d'Europa dende faía 12 años.

Arsenal F. C. editar

Los gunners empiecen nel Grupu B, xunto al Ajax d'Ámsterdam, el Sparta Praga checu y los suizos del Thun. Nun grupu que nun se prevía que causara munchos problemes a los londinenses, l'Arsenal remata en primer posición, ganando tolos partíos quitando un empate concedíu nel postreru partíu ante'l Ajax.

N'Octavos de final, l'Arsenal fai frente al Real Madrid. Na ida, l'Arsenal da la sorpresa y vence 0-1 con un gol del capitán Thierry Henry tres una gran xugada personal onde se desfacer de Roberto Carlos, Pablo García, Guti y Álvaro Mejía antes de bater a Iker Casillas. Na vuelta, los madridistes vense incapaces de superar el treme defensivu del Arsenal, que consigue'l pase a la siguiente ronda.

En Cuartos de final miden ante la Juventus de Turín. Na ida, los gunners vencen 2-0 con goles de Cesc Fàbregas tres un contraataque y de Henry. Al igual que fixeron na eliminatoria contra'l Madrid, el conxuntu d'Arsène Wenger caltién el 0-0 y consigue el pase a les semifinales.

Nes Semifinales atopar con otru conxuntu español, esta vegada'l sorprendente Villarreal. Na ida, en Highbury, l'Arsenal consigue la victoria con un solitariu gol de Kolo Touré tres un mecigayu de xugadores nel área del Submarín mariellu. Na vuelta, los gunners pretendieron faer lo mesmo que nes anteriores eliminatories: caltener el 0-0. Pocos minutos primero qu'acabara el partíu, Juan Román Riquelme falla un penalti pal Villarreal que supondría l'empate y darréu l'allargue. El partíu remataría 0-0 y l'Arsenal llega a la primer final d'una Copa d'Europa en tola so hestoria.

Partíu editar

 
Barcelona
2
 
Arsenal
1
17 de mayu de 2006, 20:45 CET
Stade de France, París — 77.000 espectadores
  1 POR   Víctor Valdés
23 DEF   Oleguer Preses   71'
  5 DEF   Carles Puyol  
  4 DEF   Rafael Márquez
12 DEF   Giovanni van Bronckhorst
  8 MED   Ludovic Giuly
17 MED   Mark van Bommel   61'
20 MED   Deco
15 MED   Edmílson   46'
10 DEL   Ronaldinho
  9 DEL   Samuel Eto'o  
Entrenador   Frank Rijkaard
  1 POR   Jens Lehmann
27 DEF   Emmanuel Eboué
28 DEF   Kolo Touré
23 DEF   Sol Campbell
  3 DEF   Ashley Cole
  7 MED   Robert Pirès   18'
19 MED   Gilberto Silva
15 MED   Cesc Fàbregas   74'
13 MED   Aliaksandr Hleb   85'
  8 DEL   Fredrik Ljungberg
14 DEL   Thierry Henry  
Entrenador   Arsène Wenger
Sustituciones
24 MED   Andrés Iniesta   46'
  7 DEL   Henrik Larsson   61'
  2 DEF   Xulianu Belletti   71'
24 POR   Manuel Almunia   18'
16 MED   Mathieu Flamini   74'
  9 MED   José Antonio Reyes   85'
Goles
  76' Samuel Eto'o 1–1
  81' Xulianu Belletti 2–1
  37' Sol Campbell 0–1
Amonestaciones
  69' Oleguer Preses
  90+3' Henrik Larsson
  29' Emmanuel Eboué
  51' Thierry Henry
Espulsiones
Plantía:Sent off 18' Jens Lehmann
align=left| 

Terje Hauge

Árbitros asistentes   Arild Sunde|align=left|  Steinar Holvik
  
 
 
Campeón
Barcelona

2ᵘ títulu

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar


Predecesor:
2004/05
Final de la Lliga de Campeones de la UEFA
2005/06
Socesor:
2006/07