La fluidodinámica ye una subdisciplina de la mecánica de los fluyíos (entiéndase por fluyíos tanto líquidos como gases). Ramificar n'otres disciplines como la son: l'aerodinámica y la hidrodinámica. La mecánica de fluyíos tien un gran rangu d'aplicaciones, incluyendo'l cálculu de les fuercies y los momentos que causen el movimientu de los fluyíos en problemes dende los más cotidianos hasta los más complexos. La pallabra fluyíu inclúi a l'agua, al aire, a les suspensiones (que ye la forma como se presenten delles melecines), y tamién al petroleu y los sos derivaos. Coles mesmes, la pallabra dinámica inclúi'l movimientu xunto a les fuercies causantes del mesmu.[1]

L'estudiu de la dinámica de los fluyíos ufierta una estructura sistemática pal so estudiu basándose en lleis empíriques y semi-empíriques. Estes lleis envolubren propiedaes de los fluyíos como lo son : temperatura, presión, densidá y velocidá y tamién funciones d'espaciu y tiempu.

Oxetivos editar

Los oxetivos del estudiu de la fluidodinámica dependen del problema en concretu que se precise resolver. Por casu, cuando s'analiza'l fluxu qu'asocede al anubrir el papel, unu de los oxetivos puede ser el de determinar les condiciones nes cualos la espesura de la película de recubrimientu que se formó ye uniforme. Tamién na recuperación de petroleu, un problema puede ser la predicción de barriles de petroleu que pueden ser estrayíos d'un xacimientu. L'estudiu de los fluyíos ye bien estensu y ye por ellos que cañes como la fluidodinámica tien razón de ser.

Ecuaciones de la Fluidodinámica editar

Los principales axomes de la fluidodinámica son: les lleis de caltenimientu, específicamente, llei del caltenimientu de la masa, ley del caltenimientu del momentu llinial (tamién conocida como segunda llei de Newton) y la llei del caltenimientu de la enerxía (tamién conocida como primer llei de la termodinámica). toes elles son basaes na mecánica clásica y fueron tresformaes a la mecánica cuántica amás esprésense según los Teoremas de tresporte de Reynolds

Na fluidodinámica supónse que los fluyíos obedecen a la hipótesis de continuidá a pesar de que los fluyíos tán compuestos por molécules que topeten ente si y con oxetos sólidos. Poro, les propiedaes como la densidá, presión, temperatura y velocidá son vistes como propiedaes que contienen puntos infinitesimalmente pequeños que varien d'un puntu a otru. D'esta forma'l fechu de que los fluyíos tean conformaos por molécules discretes, ignórase.

Terminoloxía de la fluidodinámica editar

El conceutu de presión ye esencial nel estudiu de la fluidodinámica, tantu na estática como na dinámica. La presión puede ser conocida en cualquier puntu del fluyíu, independientemente si'l fluyíu atópase en movimientu o non. Pa midir la presión pueden utilizase: columnes de mercuriu, el tubu de Bourdon, plaques de furu, según munchos otros métodos.

Referencies editar

  1. «Fluidodinámica». Consultáu'l 2009.

Enllaces esternos editar