Fortunato de Selgas Albuerne

historiador, escritor y empresariu asturianu (1838-1921)

Fortunato Selgas Albuerne (27 de setiembre de 1838Cuideiru – 7 de payares de 1921) foi un empresariu, historiador, escritor y mecenes asturianu.

Fortunato de Selgas Albuerne
Vida
Nacimientu Cuideiru27 de setiembre de 1838
Nacionalidá España
Muerte 7 de payares de 1921 (83 años)
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu empresariu, escritorhistoriador
Cambiar los datos en Wikidata

Vida editar

Nació en Cuideiru, nel senu d'una familia con bona posición económica. Foi'l penúltimu fíu de los siete que tuvieron Juan Selgas Campo (1790-1871) y Josefa Albuerne García (1800-1861).

El so hermanu mayor Ezequiel de Selgas Albuerne aumentó la fortuna familiar al establecese en Madrid: entamó diversos negocios con gran sagacidad, xugó en bolsa y foi unu de los inversores del nuevu barriu de Salamanca, una de les mayores operaciones inmobiliaries de la capital. Ezequiel trabó amistá con otros importantes empresarios de la dómina como José de Salamanca, el revesosu marqués de Salamanca, y el marqués de Urquijo, Estanislao de Urquijo y Landaluce.

Gracies al sofitu económicu de Ezequiel, Fortunato estudió bachilleratu n'Uviéu llicenciándose en 1856 ya ingresando na Universidá d'Uviéu pa estudiar Derechu Civil y Canónicu llicenciándose en 1864.

Estableció la so residencia ente Madrid y Cuideiru, y gracies a la fortuna familiar dedicar a la hestoria, l'arqueoloxía y les Belles Artes. Casóse con María Marín Gisbert cola que tuvo trés fíos: Ezequiel, José y Juan Selgas Marín, finando'l segundu a temprana edá.

En 1883 Fortunato de Selgas empecipió la construcción de la residencia de la familia denominada La Quinta de Selgas nunos terrenes heredaos de los sos proxenitores, propiedá a la que-y fueron añadiendo otros terrenes onde la familia impulsó construcciones tales como la ilesia de Jesús Nazarenu, les Escueles Selgas, la Casa Rectoral y casar cuartel de la Guardia Civil; toes elles n'El Pito, nel conceyu de Cuideiru.

Fortunato dirixó xunto col so hermanu tantu la construcción como la decoración del palaciu, dientro d'un estilu eclécticu d'influencia mayormente francesa. Asina mesmu entamó l'adquisición de numberoses obres d'arte empecipiando d'esta forma la impresionante coleición d'arte de la familia, que contién obres de Goya, El Greco, Ticianu, Rubens o Picasso hasta un total de cuasi 200 cuadros de les escueles italiana, francesa, flamenca y Escuela española de pintura española de los sieglos XV al XVIII. Anguaño la Quinta de Selgas ta abierta como muséu y llegó a recibir 24.000 visites añales, magar suel cerrar en determinaos meses. Cabría señalar tamién que Fortunato fíxose construyir otra segunda residencia na ciudá de Xàtiva con gran xardín, tou ello a imitación del so palaciu de Cuideiru. Les razones d'esti treslláu son debíes a que n'unu de los sos diversos viaxes per España en busca de monumentos mediavales quedó impresionáu pola antigua Catedral visigoda de Sant Feliu, y pol abondosu patrimoniu históricu-artísticu de la ciudá. Por tou ello, influyó na creación d'un Muséu Municipal, inesistente hasta la so iniciativa. A partir d'entós partía les sos estancies regulares ente Madrid, Asturies Y Xàtiva. Tres el so fallecimientu, la so vilba colos sos fíos Ezequiel y Juan afitaron la so residencia en Xàtiva, onde coles sos inversiones realizaron importantes negocios, como un gran hotel, un concesionariu d'automóviles, con taller,gasolinera y garaxe. Tamién favorecieron la instalación del Bancu d'España na ciudá ensin ser Capital de provincia, como yera'l requisitu habitual. Por tou ello la ciudá alzó en 1962 un gran xardín con monumentu en memoria de la familia Selgas-Marín, xunto a la denominación d'una de les principales aveníes de Xàtiva col so nome, Avenida de Selgas.

Ente 1912 y 1915 Fortunato sufragó col so patrimoniu la restauración de la ilesia prerrománica de Santuyano, n'Uviéu.

Foi direutor del Muséu Nacional de Reproducciones Artístiques, miembru de la Real Academia de la Historia (dende 1885), de la de Real Academia de Belles Artes de San Fernando (dende 1906) y la de Ciencies Históriques de Toledo. Arrenunció al títulu de conde de Selgas, propuestu pola Diputación d'Asturies, Conceyu de Cuideiru, d'Uviéu y Murios del Nalón.

Finó en Madrid en 1921 siendo'l so cuerpu treslladáu al panteón familiar asitiáu na cripta de la Ilesia de Jesús Nazarenu.

Referencies editar

Bibliografía editar

  • Xovellanos, consideráu como críticu de belles artes', (1883).
  • La primitiva basílica de Santianes de Molenes de Pravia (Uviéu) y el so panteón regio, (1902).
  • Orixe, fueru y monumentos d'Avilés, (1907).
  • Monumentos uvieínos del sieglu IX, (1908).
  • La basílica de San Julián de los Prados (Santullano) en Oviedo, (1916).

Enllaces esternos editar

http://www.bibliotecadefamilias.com/Les%20grandes%20inversiones%20de%20los%20Selgas.html