Francis Harry Compton Crick (8 de xunu de 1916Northampton – 28 de xunetu de 2004La Jolla) foi un físicu, biólogu molecular y neurocientíficu británicu, conocíu sobremanera por ser unu de los dos descubridores de la estructura molecular del ADN en 1953, xunto con James Dewey Watson.

Francis Crick
Vida
Nacimientu Northampton[1]8 de xunu de 1916[2]
Nacionalidá Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu [1]
Muerte La Jolla[1]28 de xunetu de 2004[3] (88 años)
Causa de la muerte cáncanu colorreutal[4]
Familia
Casáu con Odile Crick (es) Traducir
Estudios
Estudios University College London
Universidá de Cambridge
Mill Hill School (en) Traducir
Gonville and Caius College
Northampton School for Boys (en) Traducir
Direutor de tesis Max Perutz (es) Traducir
Llingües falaes inglés[5]
Alumnu de Max Perutz (es) Traducir
Edward Collingwood
Oficiu biólogu, xenetista, físicu, neurocientíficu, bioquímicu, biólogu molecular, profesor universitariu, biofísicuescritor
Emplegadores Universidá de Cambridge
Instituto Salk (es) Traducir
Universidad de Nueva York, Escuela Tandon de Ingeniería (es) Traducir
Trabayos destacaos Life Itself: Its Origin and Nature (en) Traducir
Premios
Nominaciones
Miembru de Royal Society[1]
Academia Alemana de les Ciencies Naturales Leopoldina[1]
Academia Francesa de les Ciencies[1]
Academia de les Artes y les Ciencies d'Estaos Xuníos[1]
Organización Europea de Bioloxía Molecular[1]
Academia Nacional de Ciencies de los Estaos Xuníos
Creencies
Relixón ateísmu
Cambiar los datos en Wikidata

Recibió, xunto a James Dewey Watson y Maurice Wilkins el Premiu Nobel en Fisioloxía o Medicina en 1962 "polos sos descubrimientos tocantes a la estructura molecular de los ácidos desoxirribonucleicos (ADN) y la so importancia pa la tresferencia d'información na materia vivo".[11]

Asina mesmu, recibió tamién les medayes Royal y Copley de la Royal Society de Londres (1972 y 1975), y tamién la Orde del Méritu (27 de payares de 1991).

Biografía editar

Francis, el fíu mayor de Harry Crick y Anne Elizabeth Wilkins, nació y crióse en Weston Favell, un pequeñu pueblu cercanu a Northampton onde'l so padre y el so tíu trabayaben nuna fábrica de zapatos. Dende pequeñu tuvo interés na ciencia y aprendió tou lo que podía de los llibros. De neñu los sos padres llevar a la ilesia Congregacionalista y a la edá de 12 años díxo-y a la so madre que yá nun quería asistir. Prefirió la investigación científica a les creencies de cualquier dogma. Asistió a la escuela Northampton Grammar School (güei Escuela Northampton pa Neños) y dempués de los 14 años recibió una beca pa estudiar Matemátiques, Física y Química na Mill Hill School de Londres. Estudió Física nel University College London, dempués de ser refugáu pola Universidá de Cambridge, y llicencióse en ciencies en 1937 a los 21 años. Los sos contemporáneos n'investigación sobre'l ADN, o ácidu desoxirribonucleico Rosalind Franklin y Maurice Wilkins asistieron a la Universidá de Cambridge, en Newnham y St. Johns, respeutivamente.

 
Obra en vidriu conmemorando a Francis Crick
 
Modelu d'ADN realizáu por Francis Crick, Watson y Franklin

Asina, pal so doctoráu trabayó nun proyeutu pa midir la mafa de l'agua a altes temperatures, al que depués describió como aburríu, nel llaboratoriu del físicu Edward Neville da Costa Andrade, pero col entamu de la Segunda Guerra Mundial, un incidente nel qu'una bomba cayó sobre'l techu del llaboratoriu, destruyendo'l so aparatu esperimental, atayó la so carrera de físicu.

Na Segunda Guerra Mundial, incorporar en 1939 a les investigaciones sobre mines submarines magnétiques y acústiques per encargu de la Marina Real Británica. Trabayó nel diseñu d'una nueva mina, que foi efectiva contra los rastreadores de mines alemanes. Al terminar la guerra, interesar pola bioloxía y la química.

Dempués de la guerra, en 1947, Crick empezó a estudiar Bioloxía y formó parte d'una migración importante de científicos del área de la Física a la investigación biolóxica. Esta migración foi posible por cuenta de la influencia de físicos como John Randall, qu'ayudó a ganar la guerra con inventos como'l radar. Crick tuvo que pasar de la elegancia y fonda simplicidá» de la Física, a los «ellaboraos mecanismos químicos en que la seleición natural evolucionó a lo llargo de miles de millones d'años». Describió esta transición «cuasi como si unu naciera otra vegada». Acordies con Crick, la esperiencia d'aprender Física enseñó-y coses importantes, y el convencimientu de que como la Física yera yá un ésitu, tamién podríen llograse grandes meyores n'otres ciencies como la bioloxía. Crick sintió qu'esta actitú animar a ser más atrevíu que los biólogos típicos, que tendíen a esmolecese de los problemes de la bioloxía, ensin poner atención a los llogros llograos en Física.

Mientres cuasi dos años, Crick trabayó estudiando les propiedaes físiques del citoplasma nel Cambridge Strangeways Laboratory, encabezáu por Honor Bridget Fell, hasta que se xunió a Max Perutz y John Kendrew nel Llaboratoriu Cavendish en Cambridge. Esti llaboratoriu taba so la direición xeneral de Lawrence Bragg, un ganador de Premiu Nobel en 1915 a la edá de 25 años. Bragg foi una influencia importante nel esfuerciu de gana-y al químicu americanu, Linus Pauling, n'afayar la estructura del ADN, dempués de qu'esti determinó la estructura alfa-héliz de les proteínes. Coles mesmes, tamién competía col llaboratoriu de John Randall, que refugó a Crick nel so llaboratoriu. En 1951 empieza a trabayar con James Watson y consagra tol so tiempu a la estructura de la molécula ADN, yá identificada polos biólogos como llave pal entamu de la comprensión de la xenética.

Basándose n'analises cristalográficos por rayos X de Rosalind Franklin, sobre les competencies específiques en xenética y en procesos biolóxicos de Crick y en cristalografía de Watson, proponen la estructura en doble héliz de la molécula d'ADN, publicada'l 25 d'abril de 1953 na revista Nature.

La estructura de la molécula en doble héliz que ye l'ADN dio al mundu la llave pa entender tolos secretos de la vida: tola vida na tierra esiste namái gracies a esti omnipresente ADN, dende la bacteria más pequeña hasta l'home. Esti descubrimientu valió-y el premiu Nobel de Medicina en 1962 xunto a James Dewey Watson y al británicu d'orixe neozelandés Maurice Wilkins, que los sos trabayos sirvieron de base.A pesar de la importante contribución de la física Rosalind Franklin, ella nun llogró esta reconocencia.

Mientres numberosos equipos de científicos faíen esfuercios, baldíos por escarecer de microscopios lo suficientemente potentes, pa tratar de lleer la estructura de la molécula, Crick y Watson afayaron que faciendo cristalizar la molécula y sometiéndola a fexes de rayos X de los que s'estudiaba de siguío les distintes maneres de difracción yera posible discernir pistes alrodiu de la estructura de doble héliz del ADN. La estructura nun foi determinada de forma clásica, como otres estructures determinaes por aciu la cristalografía de rayos X, más bien, foi propuesta como'l modelu que meyor afacer a les imáxenes de difracción de rayos X llograes por Rosalind Franklin, ensin ser de manera dalguna una "estructura" con resolución determináu.

Cada parte de la molécula lleva cuatro bases químiques engarraes dos a dos: l'adenina cola timina, y la citosina cola guanina. Estos cuatro bases químiques embrivíes como A, T, C y G, constitúin l'alfabetu pol que s'escriben los xenes a lo llargo de les cadenes d'ADN. Espliquen tamién que cada parte d'ADN ye un doble espeyu del que tien enfrente, lo qu'esplica por qué l'ADN pue copiase y reproducise. Crick y Watson empiecen a estudiar el cifráu del ADN, que va rematar en 1966.

Llogró la Royal Medal en 1972.

En 1973, entró nel Salk Institute for Biological Studies de la Universidá de San Diego para llevara a cabo investigaciones en neurociencies. Dedicó los sos esfuercios a la comprensión del celebru, y apurrió a la comunidá científica numberoses idees ya hipótesis sobre la consciencia, y la demostración esperimental de la tresmisión d'imáxenes fixes a 50 Hz pola retina al celebru, lo que ye una aportación fundamental pal futuru de les teoríes de la perceición visual.

En 1976, acepta un puestu de profesor na Universidá de San Diego, ya instálase en La Jolla frente al Océanu Pacíficu.

En 1995, dexa'l so puestu de Presidente del Salk Institute for Biological Studies por razones de salú. Al traviés d'estos estudios llegaron a la formulación d'un modelu que reconstruyía les propiedaes físiques y químiques del ADN, compuestu por cuatro bases orgániques que se combinaben en pares de manera definida pa formar un doble héliz, lo cual determinaba una estructura helicoidal.[12]

Morrió'l 28 de xunetu de 2004 nel Hospital de la Universidá de San Diego, a los 88 años, de resultes d'un cáncer de colon.

Obra editar

Crick estableció'l llamáu «dogma central» de la bioloxía:

The Central Dogma. This states that once ‘information' has passed into protein it cannot get out again. In more detail, the transfer of information from nucleic acid to nucleic acid, or from nucleic acid to protein may be possible, but transfer from protein to protein, or from protein to nucleic acid is impossible. Information means here the precise determination of sequence, either of bases in the nucleic acid or of amino acid residues in the protein
Crick, 1958, p. 153
El Dogma Central. Ésti plantega qu'una vegada la "información" pasó a la proteína nun puede volver salir. En más detalle, la tresferencia d'información d'ácidu nucleico a ácidu nucleico, o d'ácidu nucleico a proteína ye posible, pero la tresferencia de proteína a proteína, o de proteína a ácidu nucleico ye imposible. Información significa equí la determinación precisa de la secuencia, de bases nel ácidu nucleico o de residuos d'aminoácidos na proteína.
Crick, 1958, p. 153

Llibros escritos por Crick editar

  • Of Molecules and Men (Prometheus Books, 2004; edición orixinal 1967) ISBN 1-59102-185-5
  • Life Itself (Simon & Schuster, 1981) ISBN 0-671-25562-2
  • What Mad Pursuit: A Personal View of Scientific Discovery (reimpresión, 1990) ISBN 0-465-09138-5. Edición n'español: Qué llocu propósitu. (1989) 1a. ed. Metatemas; 19: Tusquets, Barcelona. ISBN 84-7223-137-2
  • The Astonishing Hypothesis: The Scientific Search For The Soul (reimpresión, 1995) ISBN 0-684-80158-2. Edición n'español: La busca científica de l'alma : una revolucionaria hipótesis pal sieglu XXI. (1994) Alderique, Madrid. ISBN 84-7444-824-7
Nun comentariu sobre esti llibru, publicáu na revista Science en febreru de 1994, John J. Hopfield concluyía lo siguiente: "...un elocuente intentu d'asitiar la conciencia, la esencia de la nuesa humanidá, nel reinu de la ciencia, que tendría de ser lleíu por tou científicu que s'aprecie."

Llibros alrodiu de Crick editar

  • James Dewey Watson, The Double Helix: A Personal Account of the Discovery of the Structure of DNA, Atheneum, 1980, ISBN 0-689-70602-2. primer ed. n'español: 1970, El doble héliz. Plaza y Janés, Esplugues de Llobregat, Barcelona. Una edición recién y algamadizo: El doble héliz : rellatu personal del descubrimientu del ADN. 2000, Llibru del bolsu (Alianza Editorial). Ciencia y Téunica ; 2752 Bioloxía. Alianza Editorial, Madrid. ISBN 84-206-3570-7
Publicáu per primer vegada en 1968, esti llibru ye un bon acercamientu a la investigación de Crick y Watson y sirvió como base del gallardoniáu documental televisivu Life Story, de la BBC Horizon.
  • Francis Crick and James Watson: Pioneers in DNA Research por John Bankston, Francis Crick and James Dewey Watson (Mitchell Lane Publishers, Inc., 2002) ISBN 1-58415-122-6

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 1,7 URL de la referencia: https://www.biography.com/people/francis-crick-9261484. Data de consulta: 26 agostu 2018.
  2. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 26 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. «DNA Scientist Francis Crick Dies at 88». Associated Press (29 xunetu 2004).
  4. URL de la referencia: https://www.biography.com/people/francis-crick-9261484. Data de consulta: 26 agostu 2017.
  5. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  6. 6,00 6,01 6,02 6,03 6,04 6,05 6,06 6,07 6,08 6,09 6,10 «Francis Crick Biography». Consultáu'l 26 agostu 2018.
  7. «1960 Winners». Lasker Foundation.
  8. «The Nobel Prize in Physiology or Medicine 1962».
  9. URL de la referencia: https://genetics.org.uk/medals-and-prizes/genetics-society-medals-and-lectures/mendel-medal/.
  10. 10,0 10,1 «Nomination Database».
  11. The Nobel Prize in Physiology or Medicine 1962. Web del Premiu Nobel en Fisioloxía y Medicina 1962.
  12. Biografíes y Vides. «Francis Crick». Consultáu'l 27 de xunu de 2010.

Enllaces esternos editar


Predecesor:
Georg von Békésy
 
Premiu Nobel de Fisioloxía o Medicina

1962
Socesor:
John Carew Eccles
Alan Lloyd Hodgkin
Andrew Fielding Huxley