Francisco Sebastián Carvajal y Gual (9 d'avientu de 1870San Francisco de Campeche – 20 de setiembre de 1932Ciudá de Méxicu) foi un políticu mexicanu nacíu en San Francisco de Campeche, Campeche el 9 d'avientu de 1870, fináu na Ciudá de Méxicu el 30 de setiembre de 1932. Foi presidente interín de Méxicu en 1914 tres la cayida del golpista Victoriano Huerta.[1]

Francisco Carvajal
36. Presidente de Méxicu

15 xunetu 1914 - 13 agostu 1914
Victoriano Huerta - Venustiano Carranza
ministru de Rellaciones Esteriores de Méxicu


ministru de Rellaciones Esteriores

Vida
Nacimientu San Francisco de Campeche9 d'avientu de 1870
Nacionalidá Bandera de Méxicu Méxicu
Muerte Ciudá de Méxicu20 de setiembre de 1932 (61 años)
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu políticu, diplomáticu, xuezabogáu
Creencies
Partíu políticu políticu independiente
Cambiar los datos en Wikidata

Estudió na so ciudá natal y foise a la Ciudá de Méxicu onde llogró la llicenciatura en Derechu. Ocupó puestos de dalguna importancia na alministración porfirista, como foi ser maxistráu de la Suprema Corte de Xusticia. Antes de la firma de los trataos de paz, na so calidá de maxistráu, allegó en mayu de 1911 a Ciudad Juárez pa entrevistase con Francisco I. Madero, xefe de la revolución mexicana. Del llau maderista, la solicitú concreta foi la dimisión del xeneral Porfirio Díaz pero, como él nun tenía facultaes pa decidir sobre'l particular, la so xestión foi infructuosa.[2]

Mientres el gobiernu del xeneral usurpador Victoriano Huerta siguió como ministru de la Suprema Corte de Xusticia y secretariu de Rellaciones Esteriores; por eso, cuando Huerta arrenunció en 1914, recayó sobre él de manera interina la presidencia de Méxicu.

El so gobiernu entró en tratos colos constitucionalistas triunfantes y nomó una comisión presidida pol xeneral José Refugio Velasco, instituyida en Teoloyucan, Estáu de Méxicu, el 13 d'agostu de 1914. Colos Trataos de Teoloyucan llicenciar al exércitu federal. El llicenciáu Carvajal coló a los Estaos Xuníos y tornó al país en 1922 pa dedicase al exerciciu del so oficiu. Morrió na Ciudá de Méxicu el 30 de setiembre de 1932.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Francisco S. Carvajal en "Bicentenariu de la Independencia de Méxicu".
  2. Fernández Güell, Rogelio (1914). Episodio de la revolución mexicana (en castellanu). San José de Costa Rica: Imprenta Trejo Hermanos, páx. 72.

Enllaces esternos editar


Predecesor:
Victoriano Huerta
 
Presidente de Méxicu

1914
Socesor:
Venustiano Carranza
(de facto)
Eulalio Gutiérrez Ortiz
(pola Convención d'Aguascalientes)