Frente del Sureste d'Asia na Segunda Guerra Mundial

Plantía:Campaña Frentes de la Guerra del PacíficuPlantía:Campaña Frente Sureste d'Asia

Frente del Sureste d'Asia na Segunda Guerra Mundial
Parte de Guerra del Pacíficu
Fecha 8 avientu 1941 → 9 setiembre 1945
Llugar Birmania, Camboya, India, Laos, Madagascar, Malasia, Singapur, Sri Lanka, Tailandia y Vietnam
Resultáu Victoria Aliada
Belixerantes
Aliaos:
Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu

Bandera de Taiwán República de China
Bandera de India India (colonia)
Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Otros
Exa:
Bandera de Xapón Xapón
Bandera de Tailandia Tailandia
Bandera de Myanmar Birmania (nacionalistes)
[[Archivu:{{{bandera alies-llibre}}}|20x20px|border|link=|Bandera de India]] India (nacionalistes)
Otros
Comandantes
Bandera de Taiwán Chiang Kai-shek
Bandera de Taiwán Wei Lihuang
Bandera de Estaos Xuníos d'América Joseph Stilwell
Bandera del Reinu Xuníu Louis Mountbatten
Bandera del Reinu Xuníu Arthur Percival
Bandera del Reinu Xuníu William Slim
Bandera del Reinu Xuníu James Somerville
Bandera de Myanmar Aung San
[[Archivu:{{{bandera alies-llibre}}}|20x20px|border|link=|Bandera de India]] Subhas Chandra Bose
Bandera de Xapón Masakazu Kawabe
Bandera de Xapón Hyotaro Kimura
Bandera de Xapón Chuichi Nagumo
Bandera de Xapón Tomoyuki Yamashita
Bandera de Tailandia Plaek Phibunsongkhram
[editar datos en Wikidata]

El Frente del Sureste d'Asia engloba a les múltiples campañes y operaciones militares llevaes a cabu mientres la II Guerra Mundial ente Xapón y les potencies coloniales de la rexón, ente les que destaca'l Reinu Xuníu. Foi abiertu cuando Xapón invadió Tailandia y Malasia dende les sos bases na Indochina francesa. La facilidá con que les fuercies de la Exa apoderar de munches colonies europees, amosaría-yos la debilidá de les potencies coloniales abriendo'l camín a la independencia de munches naciones asiátiques.

Les lluches llibraes nel sureste d'Asia mientres la Segunda Guerra Mundial pueden estremase en cuatro etapes:

  • Campaña xaponesa nel Sureste d'Asia
  • Operaciones nel Océanu Índicu
  • Campañes en Birmania ya India

Los países qu'unviaron cantidaes importantes de los sos exércitos a esti frente fueron: República de China China, Estaos Xuníos, Gran Bretaña, India, Xapón, Tailandia y Vietnam (Vietminh). Tropes de Birmania, Francia (Francia de Vichy), Madagascar, Malasia, Nepal y otros países de la Mancomunidá de Naciones tamién participaron, magar les sos contribuciones nun fueron determinantes. Anque parte de la llucha llevar a cabu en Camboya, Laos, Maldives, Singapur y Sri Lanka, les tropes d'estos países nun combatieron o'l so sofitu foi esporádicu o incontinuo.

Ocupación xaponesa d'Indochina editar

L'agresiva política internacional del Imperiu de Xapón lo llevara a buscar nuevos territorios pa espandise. China, somorguiada nuna guerra civil, fuera'l campu de xuegu de los exércitos xaponeses, anque los resultaos d'esta campaña nun fueren bien granibles (vease Segunda Guerra Sino-Xaponesa). La victoria soviética na batalla de Khalkhin Gol emburriara al Imperiu de Xapón a abandonar les aspiraciones del Exércitu Guangdong en Mongolia y Siberia, y a intentar espandise nel sur.

Dempués de la derrota aliada na batalla de Francia en xunu de 1940, les miraes de los líderes xaponeses enfocar nes desarimaes colonies franceses y holandeses.

Deseyando evitar que lleguen recursos al Kuomintang dende Indochina, Xapón primió al gobiernu colonial de Vichy por que dexara utilizar los aeropuertos del área de Tonkín. Los franceses de Vichy negáronse, pero nun pudieron detener la entrada nipona en setiembre de 1940. Sicasí, los franceses siguieron alministrando'l país yá la presencia xaponesa llindar a les zones al norte del actual Vietnam.

Esmolecíos pol rápidu crecedera de la zona d'influencia xaponesa n'Asia, los Estaos Xuníos, el Reinu Xuníu y los Países Baxos impunxeron un bloquéu económicu a la nación nipona. Amás de bloquiar la entrada de metal y otres materies primes a Xapón, les naciones occidentales bloquiaron la entrada de petroleu y prohibieron el pasu de navíos xaponeses pela Canal de Panamá. D'esta manera'l comerciu esterior xaponés cayó nun 79% y el volume de les importaciones de petroleu cayeron nun 89%. Tando Xapón en guerra con China, la escasez de combustible podía debilitar considerablemente la so posición recién adquirida de potencia mundial.

Los militares xaponeses decidiéronse entós a acabar colos trés potencies que los bloquiaren. Planióse un ataque cuasi simultáneu contra les Indies Orientales Holandeses, el Ḥong Kong británicu, la Mancomunidá de Filipines, Malasia británica, Borneo Septentrional, Colonies del Estrechu (Singapur) y Pearl Harbor n'avientu de 1941 y xineru de 1942. D'esta manera, Xapón entró oficialmente a la Segunda Guerra Mundial, y los conflictos n'Europa y Asia pasaron a ser consideraos teatros d'un gran conflictu global.

Mientres esti tiempu, los nacionalista asiáticos vieron la derrota francesa n'Europa como un síntoma de debilidá colonial. Los xaponeses sofitaron de callao a estos grupos independentistes, sicasí, dos alzamientos d'esti tipu en Vietnam en 1940 fueron entartallaos poles fuercies franceses. Sicasí, en mayu de 1941 nació un movimientu esitosu llamáu Viet Minh, encabezáu por Nguyen Ai Quoc, más tarde conocíu como Ho Chi Minh.

Guerra francu-tailandesa editar

L'Imperiu del Xapón nun foi la única nación asiática que se decató de la debilidá colonial na rexón. El primer ministru de Tailandia, Plaek Phibunsongkhram, aprovechó la debilidá del gobiernu francés de Vichy pa volver a entamar reclamos territoriales al este, cola Indochina Francesa.

En xineru de 1941, fuercies tailandeses entraron a les actuales Laos y Camboya, tomando la primera rápido. Anque les fuercies terrestres franceses sufrieron derrotes, l'Almirante francés Jean Decoux unvió los sos buques de guerra al Golfu de Tailandia, onde se llibró la batalla de Koh Chang. La batalla naval foi ganada polos franceses y la meyora tailandesa en tierra enllancóse. El 28 de xineru, Tailandia y el gobiernu francés d'Indochina roblaron un armisticiu, por aciu xaponesa, y les hostilidaes suspendiéronse. El 9 de mayu roblóse un tratáu de paz en Tokiu, y el tailandeses recibieron los territorios reclamaos.

Anque'l pueblu tailandés entendió esta ganancia de territorios como un ésitu del so gobiernu, nun se decataron que'l Xapón reemplazara a Francia como la potencia dominante na rexón. N'efeutu, el gobiernu nipón pidió-y a Plaek Phibunsongkhram la garantía de que los sofitara na próxima campaña de Malasia.

Desastre británicu en Malasia editar

 
Los acorazaos HMS Repulse y HMS Prince of Wales son atacaos por bombarderos xaponeses.

El 5 d'avientu de 1941, dos díes antes del ataque a Pearl Harbor, un convói xaponés, conformáu por tresportes y buques d'escolta y sol mandu del famosu xeneral Tomoyuki Yamashita, zarpó de Saigón, aldu al sur de Tailandia. El 8 d'avientu empecipióse'l desembarcu al norte de Malasia y dellos puntos claves de Tailandia fueron sometíos polos xaponeses, inclusive nel norte, en Samut Prakan.

La resistencia británica, comandanda pol Xeneral Arthur Ernest Percival, foi mayor a la esperada, y el desembarcu xaponés viose amenaciáu. Sicasí, una vegada que los nipones reorganizáronse, les posiciones britániques fueron asaltaes y prindóse l'importante aeródromu de Singora. La RAF del Sureste d'Asia foi entós destruyida polos caces xaponeses, una y bones los primeres namái cuntaben colos antiguos Brewster Buffalo pa defendese, al haber subestimado a encomalo aérea enemiga.

Col control del aire, los xaponeses consiguieron el control del mar. N'efeutu, la llamada Fuercia Z británica zarpó'l 8 d'avientu p'atacar a los buques de guerra que sofitaben el desembarcu xaponés. Na batalla del golfu de Siam, la Fuercia Z foi atacada por bombarderos xaponeses, y los acorazaos HMS Repulse y HMS Prince of Wales fueron fundíos. Mientres les próximes selmanes los británicos dexaron territoriu fácilmente en Malasia, y los xaponeses avanzaron rápido pola península.

El 31 de xineru, toles fuercies britániques atrincherar en Singapur, que s'había consideráu inexpugnable. Esto yera ciertu, si considerábase un ataque naval, pero l'asaltu terrestre xaponés crució con facilidá l'estrechu de Johore y el Xeneral Percival rindióse 15 de febreru, siendo prindaos 130.000 soldaos británicos, la mayor cantidá de prisioneros de guerra del Reinu Xuníu na so hestoria.

Operaciones nel Océanu Índicu editar

Incursión xaponesa nel Océanu Índicu editar

 
El portaviones HMS Hermes fúndese cerca de Ceilán el 9 d'abril de 1942.

Dempués de destruyir la mayor parte de les fuercies navales aliaes nel Sureste d'Asia, na batalla del Mar de Java, la flota xaponesa, al mandu del Almirante Chuichi Nagumo, zarpó'l 26 de febreru escontra l'océanu Índicu, coles mires de destruyir la flota británica na rexón, y asina asegurar les agües pa la campaña de Myanmar.

Ente que la flota xaponesa cuntaba con 6 portaviones, 4 acorazaos, 7 cruceros, 19 destructores y 5 submarinos; la flota rival, comandada pol Almirante James Sommerville, tenía trés portaviones, cinco acorazaos, 7 cruceros y 15 destructores. A pesar de que l'Almirante Sommerville conocía la esistencia d'una flota xaponesa camín de Ceilán, el 2 d'abril tuvo que retirase cola mayoría de los sos buques a les islles Maldives, pa recargar. El portaviones HMS Hermes tuvo qu'unviase a Trincomalee, Ceilán, p'arreglu y foi escoltáu por dos cruceros pesaos y un destructor.

El 5 d'abril de 1942, una fuercia de 125 aviones xaponeses, comandados pol Capitán Mitsuo Fuchida del portaviones Akagi, sobrevolaron Ceilán per una hora y media hasta atopar la base naval británica en Colombu. Dempués de fundir dos buques de guerra, l'escuadrón nipón tornó a los sos portaviones, pero los dos cruceros pesaos qu'escoltaben el HMS Hermes fueron avistaos y fundíos al sur de Ceilán.

La flota del Almirante Sommerville aportó a la zona'l 6 d'abril ya intentó algamar a la flota xaponesa, pero ésta alloñóse fácilmente. La flota británica tuvo que tornar a otru día a les Maldives pa recargar, y la flota del almirante Nagumo quedó fora de peligru de nuevu. El 9 d'abril, Trincomalee foi atacada por aviones xaponeses, y de regresu a los sos portaviones atoparon al HMS Hermes, que foi atacáu y fundíu, xunto col so escolta.

Depués de la derrota británica, quedó claro que tanto la RAF como la Royal Navy habíen subestimado el peligru xaponés. Anque esta sería la única incursión xaponesa nel Índicu, los británicos tuvieron que retirase a Kenia, onde dexaron de ser una amenaza pa Xapón mientres la mayor parte de la guerra.

Batalla de Madagascar editar

Depués de la incursión nel Océanu Índicu, los británicos esmoleciéronse que Xapón intentara apoderase de Madagascar, en control de la Francia de Vichy. Dalgunos submarinos nipones teníen un rangu d'autonomía de 16.000 km, polo que podíen operar lloñe de les sos bases nel sureste d'Asia. Planióse entós un desembarcu anfibiu en Madagascar, sol nome d'operación Ironclad. Pal desembarcu designar a los portaviones HMS Illustrious (R87) y HMS Indomitable (92), xunto con otros 40 navíos.

El desembarcu, cerca de Diego Suárez, atopó unes defenses franceses débiles, y les tropes de Vichy, na so mayoría áfricanos reclutados, rindir tres una curtia llucha'l 7 de mayu. Sicasí, la mayor parte de les tropes enemigues retirar al sur.

Trés submarinos xaponeses atopar na rexón y estropiaron seriamente al HMS Ramillies. Esta foi la principal aición naval en Madagascar mientres la guerra.

La campaña terrestre de Madagascar duró dellos meses, pero los Aliaos llograron prindar Antananarivu, la capital. Dempués de la captura de Diego Suárez, solamente morrieron 30 soldaos aliaos. La batalla concluyó'l 5 de payares, cuando'l comandante francés de Vichy rindir al sur de la isla.

Campaña de Birmania editar

Conquista de Birmania editar

 
Xaponeses disparen en Birmania, cerca de la frontera con China.

Dempués de comprobase'l bon aldu de les operaciones en Malasia, los xaponeses empecipiaron el 15 de xineru de 1942 l'asaltu contra Birmania, ocupada polos británicu. Birmania yera una fonte segura de petroleu, amás, l'Exércitu Nacional Revolucionariu de China llograba suministros dende la carretera de Myanmar. Primeramente les fuercies xaponeses fueron pequeñes, una y bones l'oxetivu inicial yera la captura d'aeródromos importantes, d'onde se bombardearía Yangon.

El 22 de xineru los xaponeses llanzaron l'ataque principal dende la provincia Tak en Tailandia, y enfrentáronse a la mal entrenada 17º División India en Moulmein, que se retiró, pa formar una llinia defensiva detrás del ríu Sittang. La defensa d'esti ríu foi mal entamada, y entá primero que'l gruesu de les tropes britániques cruciaren, los xaponeses yá taben ocupando zones próximes a la única ponte esistente na rexón. El 22 de febreru, tomóse la decisión de volar la ponte, ensin importar que más de la metá de la 17º División India quedara atrapada del otru llau. Eventualmente, la mayoría d'estes tropes cruciaron el ríu nadando o n'improvisaes balses, pero dexaron tras tol equipu y armamentu.

Por cuenta de la inferioridá numbérica y al mal entrenamientu, les tropes britániques nun pudieron contener a los xaponeses na llinia de Sittang, y el 7 de marzu sacupóse Rangún, non ensin antes destruyir les instalaciones portuariu y petrolíferu. Anque munchos soldaos británicos fueron sacupaos per mar, la mayor parte escapó per tierra, quebrando nel norte'l frente enemigu, dexando l'escape de munchos oficiales, ente los que s'atopaba'l Xeneral Harold Alexander.

 
El Xeneral Joseph Stilwell abandona Birmania coles sos tropes.

Los británicos recibieron refuerzos chinos na so meyora pel norte, onde intentaron detener la meyora xaponesa. El so intentó fracasó, una y bones la llegada de refuerzos xaponeses dende Singapur y la captura de tresportes británicos aceleró la meyora xaponesa. Los soldaos aliaos tuvieron que retirase penosamente, yá empecipiara la temporada de monzones, a Manipur, India o a Yunnan en China. La conocida carretera de Myanmar, qu'abastecía a los chinos del Kuomintang, foi cortada cola captura de Birmania, y los británicos tuvieron que tender una ponte aérea sobre los Himalayas conocíu como "La Gorrumba".

Depués de la captura de Birmania, les islles Andamán y Nicobar fueron sacupaes polos británicu'l 10 de marzu, y el 23 de marzu los xaponeses ocupar. El 29 de marzu de 1943, les islles fueron gobernaes nominalmente pol Xeneral A. D. Loganathan, del Gobierno Provisional de la India llibre, lideráu por Subhas Chandra Bose.

Siguiendo un alcuerdu previu, robláu'l 21 d'avientu de 1941, el 10 de mayu de 1942, tropes tailandeses ocuparon la parte norte de la provincia Shan y ayudaron a espulsar a los chinos.

Operaciones en Birmania editar

 
Los Chindits crucien un ríu en Birmania en 1943.

Ocupaos nel Oriente Mediu y nel norte d'África, los británicos nun intentaron recuperar Birmania hasta entamos de 1944. Sicasí, empecipiáronse los preparativos pa la eventual ofensiva final na rexón.

La primer incursión británica realizar n'Arakán ente avientu de 1942 y abril de 1943. La campaña foi un fracasu, y los xaponeses defendiéronse perbién en bunkers y movilizáronse rápido pola xungla.

 
La Carretera de Ledo.

Antes de la derrota en Arakán, el Brigadier Orde Wingate tuviera entrenando a la 77ª Brigada India, más conocida como "los Chindits". Dicha unidá tendría d'internase fondamente detrás de les llinies enemigues y causaríen caos nes llinies de comunicación, siendo abastecíes per aire. Les operaciones de los Chindits, empecipiaes en febreru de 1943, refundiaron iniciales ésitos, pero cuando Wingate ordenó-yos cruciar el ríu Irawadi, la so meyora foi deteníu. Los chindits tuvieron que retirase, sufriendo 30% de baxes. Mientres la campaña, los Tigres Voladores emprestaron sofitu aereu.

A pesar de que la primer campaña de los Chindits foi un fracasu, el so inicial ésitu foi utilizáu polos Aliaos como propaganda. Por esta razón, cuando'l Xeneral d'Estaos Xuníos Joseph Stilwell empezó a planiar una ofensiva conxunta col Exércitu Nacional Revolucionariu de China pa ocupar el norte de Birmania, escoyó a los Chindits, agora una división, por que cortaren les víes de suministru xaponeses.

Nun bon exemplu de guerra na xungla, les fuercies chines de los Xenerales Sun Li-jen y Wei Lihuang avanzaron contra los xaponeses, sofitaes por comandos d'Estaos Xuníos, ente qu'inxenieros y obreros construyíen la carretera de Ledo detrás de la llinia del frente. Pa mayu de 1944, los aliaos apoderaben el norte de Birmania, pero la llegada de la temporada de monzones detuvo la ofensiva.

Mentanto, nel sur, en xineru de 1944 empecipióse otra ofensiva nel Arakán, y anque les baxes en dambos bandos fueron alzaes, los xaponeses fueron incapaces d'espulsar a los atacantes, qu'anque nun consiguieron tolos oxetivos, ganaron terrén.

Reconquista Aliada del Sureste d'Asia editar

 
Tripulantes hindús d'un tanque británicu cerca de Meiktila.

Decidíos a nun pasar a la defensiva, los xaponeses llanzaron una ofensiva'l 8 de marzu de 1944 escontra Kohima, Nagaland y Imfal, Manipur, na India. El so oxetivu yera abrir el camín pal Exércitu Nacional Indiu, que tendría d'intentar llevantar al pueblu hindú contra los británicos. El 15º exércitu Xaponés, al mandu del Teniente Xeneral Renya Mutaguchi, llevó a cabu l'ataque, y anque llogró aisllar a les guarniciones enemigues nes ciudaes fronterices de Kohima y Imfal, nun llogró tomales, yá que fueron abastecíes por aciu pontes aérees. La llegada de refuerzos aliaos acabó colos sitios xaponeses, y estos tuvieron que batese en retirada, dempués de sufrir 30 mil muertos. Dempués de recuperar el norte de Birmania, debilitar les defenses del centro frente a Imfal, y de consolidar les sos posiciones en Arakán al sur, los aliaos taben llistos pa reconquistar toa Birmania.

N'efeutu, una ofensiva dende'l centru y el sur del 14º exércitu del Teniente Xeneral William Slim llegó hasta'l ríu Irawadi en xineru de 1945, y darréu empezaron a realizase les cruces, devasando a los defensores xaponeses, que fueron engañaos por tresmisiones radiales falses. El 20 de marzu, Mandalay foi abandonada pol gruesu de les fuercies del Xapón, pero una guarnición nipona abellugar na ciudadela de Mandalay per una selmana. El combate en Mandalay destruyó dellos edificios históricos, incluyendo al antiguu Palaciu Real, que foi quemáu. Derrotaos, los defensores xaponeses del norte y del centru empezar a retirar al este, al estáu Shan.

 
El Teniente Xeneral Takehara, comandante de la 49ª División Xaponesa, ríndese ante'l Mayor Xeneral Crowther, comandante de la 17ª División India.

Pa la primavera de 1945, l'Exércitu Independiente Birmanu, al mandu d'Aung San, remontárase contra los nipones y los postreros enfrentaben una rebelión detrás de les sos llinies enemigues. Los xenerales aliaos decidieron sofitar esti movimientu, amás, decatáronse que la llegada de los monzones anubriría les carreteres de suministru de la India, y la necesidá de prindar un puertu (Rangún), fíxose urxente.

La 17ª División India lideró l'ataque escontra Yangon, deteniéndose momentáneamente en Pegu, onde la resistencia xaponesa entretener hasta que Rangún foi sacupada'l 30 d'abril. El 1 de mayu la 26ª División India realizó un asaltu anfibio y aerotresportao a Rangún, llamáu Operación Drácula. Dichu asalto namái sirvió pa motivos propagandísticos, una y bones los británicos afayaríen que la capital de Birmania yá fuera sacupada. El 6 de mayu, les divisiones indies 17ª y 26ª atopar a 45 km al norte de Rangún.

Anque nominalmente Birmania taba en manes britániques de nuevu, miles de soldaos xaponeses siguíen escondíos nes xungles del país, especialmente ente los ríos Irawadai y Sittang. Empecipióse entós una campaña de llimpieza, que'l so oxetivu yera evitar qu'estos soldaos escaparen a Malasia.

Tamién s'empezar a preparar la operación Zipper, un desembarcu anfibiu nel oeste de Malasia. Los bombardeos atómicos sobre Hiroshima y Nagasaki detuvieron esta operación, que depués foi executada de toes formes, al consideráse-y la manera más rápida d'ocupar Malasia de nuevu. Al esbaratase la cadena de mandu xaponesa en tolos frentes, el Comandante Supremu de les Fuercies Aliaes nel Sureste d'Asia, Lord Louis Mountbatten, viaxó a Singapur el 12 de setiembre pa forzar la rindición xaponesa, que foi inmediata.

Consecuencies editar

 
El 22 de xineru de 1946, dellos soldaos xaponeses fueron xulgaos y condergaos pola masacre de 637 civiles na villa de Kalagon.
  • El Reinu Xuníu nun ganó nada dempués de la guerra, y anque recuperó les sos colonies nel Sureste d'Asia, agora'l control yera más fráxil. El fechu de que perdiera toles sos colonies nes siguientes dos décades demuestra l'estáu de debilidá en que la Segunda Guerra Mundial dexó al Imperiu Británicu.
  • Dempués de la guerra, Malasia foi convertida polos británicu na Unión de Malasia, que'l so oxetivu yera simplificar l'alministración de los distintos estaos malayos. En 1948, la Unión de Malasia foi eslleida pola oposición malaya, que consideraba que los estranxeros, chinos étnicos, taben siendo beneficiaos pol sistema vixente. Nel so llugar surdió la Federación de Malasia, qu'en 1957 algamó la so independencia del Reinu Xuníu. En 1963 creóse l'actual estáu de Malasia, qu'incluyía a Singapur, que se volvió independiente dos años dempués.
  • Singapur siguió so dominiu británicu hasta 1959, cuando se convirtió nun estáu independiente. Depués de xunise a Malasia en 1963, foi espulsada al competir políticamente col gobiernu de Kuala Lumpur, n'agostu de 1965.
  • Antes de rematar la guerra, el primer ministru de Tailandia, Plaek Phibunsongkhram tuvo qu'arrenunciar por haber sío'l forxador de l'alianza con Xapón. Asoceder un gobiernu civil y el nome del país foi revertíu a Siam. Tailandia tamién tuvo qu'apurrir los territorios ganaos a la Indochina francesa na guerra francu-tailandesa. En 1947, el gobiernu civil tailandés foi derrocáu y Plaek Phibunsongkhram tornó del exiliu, gobernando hasta 1957, cuando foi derrocáu por un collaciu so. Phibunsongkhram partió de nuevu al exiliu, esta vegada pa siempres.
  • Birmania, volvió ser una colonia británica (Birmania británica) dientro de la India británica dempués de la guerra. Debíu al cambéu de bandu del Exércitu Independiente Birmanu, Aung San llogró incorporar a los sos soldaos nel Exércitu Nacional. Amás, Aung San llogró evitar ser xulgáu por unos asesinatos ordenaos por él mientres la guerra y tamién consiguió formar una coalición política llamada Lliga Popular Anti-fascista de Llibertá, que se convirtió na voz independentista predominante en Birmania. El 27 de xineru de 1947, Aung San axustó exitosamente col Premier británicu Clement Attlee la independencia del so país, que se declararía los 4 de xineru de 1948. Aung San nun llegó a ver aquel día, una y bones él y el so gabinete fueron asesinaos por una faición opositora. La Birmania independiente veríase acosada por movimientos armaos socialistes, que eventualmente apoderaríen el país.
  • La entrada de la India na Segunda Guerra Mundial estremó a la población india, yá que dicha resolución nun foi consultada colos representantes escoyíos polos indios. Depués de la guerra, y de la derrota del Exércitu Nacional Indiu, el Partíu del Congresu que nun sofitara a esti exércitu nel usu de la violencia, consideró a los que morrieron na guerra formando parte del ENI como mártires y a los sobrevivientes como héroes. Mientres la guerra, Mahatma Gandhi y el so movimientu non-violentu Bharat Chhodo Andolan (Abandonen India) algamó'l sofitu popular, y el 8 d'agostu de 1942, fíxose un llamáu a la desobediencia civil. Los británicos respondieron con arrestos masivos, pero la post-guerra debilitó en tolos aspeutos a los británicos, que calcularon correutamente que nun podríen siguir controlando a la India ensin invertir grandes recursos. A principios de 1946 tolos deteníos políticos fueren lliberaos y los británicos adoptaron una política de negociación col Partíu Nacional del Congresu pa la independencia de la India, que llogróse'l 15 d'agostu de 1947.
  • Sri Lanka llogró la so independencia'l 4 de febreru de 1948, tres la retirada de los británicos de la India.
  • Francia probablemente foi la potencia colonial europea que perdió más qu'otres na guerra. Pal final de la guerra, el so control de la Indochina francesa yera débil, y diversos movimientos nacionalistes aprovecharon esta debilidá.
  • Dempués de declarar ensin ésitu la so independencia en 1945, Laos foi sometida de nuevu per Francia. Un movimientu llamáu Pathet Lao atacó a los franceses hasta que la derrota francesa en Vietnam imposibilitó el control francés de la rexón. Na Conferencia de Xinebra de 1954, Francia reconoció la independencia de Laos.
  • Dempués de gociar d'un curtiu periodu d'independencia en 1945, Camboya foi gobernada de nuevu per Francia. El Rei Norodom Sihanouk empecipió una serie de negociaciones colos franceses, qu'en 1954 reconoceríen la independencia de Camboya xunto cola de Laos na Conferencia de Xinebra de 1954.
  • En 1943, los británicos devolvieron Madagascar a los franceses, estos de la Francia llibre. En 1947, una revuelta nacionalista sería estrapada brutalmente polos franceses produciéndose 8 mil muertos. El 26 de xunu de 1960, Madagascar algamó finalmente la so independencia.
  • Los Estaos Xuníos nun llograríen estender la so influencia sobre'l sureste d'Asia, y la so alianza cola República de China, resultaría más beneficiosa pa esta postrera.


Referencies editar

Enllaces esternos editar