Fresno de la Ribera

Fresnu de la Ribera ye un conceyu y llocalidá española de la provincia de Zamora perteneciente a la comunidá autónoma de Castiella y Lleón.

Fresno de la Ribera
Alministración
País España
Autonomía Castiella y Lleón
Provincia provincia de Zamora
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de Fresno de la Ribera Emilio Fernández Bartolomé (es) Traducir
Nome oficial Fresno de la Ribera (es)[1]
Códigu postal 49590
Xeografía
Coordenaes 41°31′42″N 5°34′10″W / 41.528333333333°N 5.5694444444444°O / 41.528333333333; -5.5694444444444
Fresno de la Ribera alcuéntrase n'España
Fresno de la Ribera
Fresno de la Ribera
Fresno de la Ribera (España)
Superficie 13.34 km²
Altitú 664 m[2]
Llenda con Coreses, Toro y Villalazán
Demografía
Población 342 hab. (2023)
- 193 homes (2020)

- 182 muyeres (2020)
Porcentaxe 0% de provincia de Zamora
0.01% de Castiella y Lleón
0% de España
Densidá 25,64 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
fresnodelaribera.sedelectronica.es
Cambiar los datos en Wikidata

Símbolos editar

Escudo Escudu partíu y

mediu cortáu. 1º De plata, árbol fresnu arrincáu de sinople. 2º De gules, una espada y un alfanxe de gules, puestos en sotuer. 3º De plata, dos ondes d'azur. Al timbre, corona real zarrada.

Bandera Compuesta con

trés colores del so escudu d'armes. El sinople, color de los sos Fresnos, que simboliza, la esperanza, l'amistá y la cortesía, dones que Fresnu de la Ribera ostenta. La plata, simboliza la pureza, la que tienen los sos paisaxes. Gules, simboliza, la caridá, l'honor y la valentía, valores que Fresnu de la Ribera demuestra. Lleva nel so centru escudu d'armes y de proporción cuadrada.

Fecha de B.O.C. y L.: Xueves, 20 de febreru de 2003 B.O.C. y L. nᵘ 35

Xeografía editar

Pol so términu municipal escurre'l ríu Duero, encontándose asitiada a unos 653 msnm. El Tesu de la Geroma ye'l puntu más altu del términu municipal, a 778 msnm. Tamién destaca la Portiella, a 700 msnm. El puntu más baxu del pueblu ta xunto al ríu, na zona de la cascajera, a 620 msnm.

Clima editar

Fresnu de la Ribera tien un clima continental daqué mediterreanealizado, onde les mínimes añales ronden los -7 °C y les máximes añales los 36 °C. El réxime de precipitación muévese en redol a los 320-400 mm/añu, siendo los meses más lluviosos avientu y mayu. El fenómenu meteorolóxicu más significativu son les borrines, acompañaes dacuando de cencelladas. Pel hibiernu suelen haber munchos díes de xelada,siendo les precipitaciones abondoses n'avientu, y menos cuantiosas en xineru y febreru. En primavera inda pueden haber xelaes qu'echen a perder dellos cultivos, les precipitaciones suelen ser igual d'abondoses que pel hibiernu, pero de calter convectivo. Pel branu, les precipitaciones son cuasi nules, rexistrándose sobremanera en xunu y a finales d'agostu, les temperatures suelen ser altes con máximes de 28 °C y mínimes de 12-14 °C. Na seronda, cola llegada de frentes pol atlánticu suel ser la dómina más lluviosa, con precipitaciones medies redolada a 100-120 mm.

Economía editar

Agricultura, industries lácteas y de grebos y movimientos de tierres. Tamién la planta de residuos urbanes allugada nel Tesu de la Geroma.

Historia editar

 
Alfonsu VII de Lleón donó Fresnu a la ilesia de Santa María de Toro y al obispu de Zamora en 1139

La so fundación remontar a la Edá Media, enmarcándose dientro del procesu repoblador entamáu polos reis lleoneses na alfoz toresano. Asina, el 14 d'agostu de 1139 el rei Alfonsu VII de Lleón donó la villa de Fresnu a la ilesia de Santa María de Toro y al obispu Bernardo de Zamora.[3][4]

Per otru llau, dende les Cortes lleoneses de 1188, Fresnu de la Ribera foi una de les llocalidaes representaes pela ciudá de Toro en Cortes, siendo una de les qu'integró darréu la provincia de Toro.[5] Coles mesmes, na Edá Moderna cabo señalar la importancia que tuvo'l pasu de señoríu llaicu a señoríu de abadengo.[6]

Finalmente, yá na Edá Contemporánea, al crease les actuales provincies na división provincial de 1833, Fresnu de la Ribera quedó encuadráu na provincia de Zamora, dientro de la Rexón Lleonesa.[7]

Monumentos y llugares d'interés editar

La ilesia de La nuesa Señora de l'Asunción tien un retablu mayor con cuatro columnes del sieglu XVII, coronáu por un calvariu de la mesma dómina. Amás, cuenta con un crucifixu románicu del sieglu XIV. L'historiador Jaime Nuño González afirmó que'l pótico de la parroquial tien paralelismos na rexón.[8]

Demografía editar

Gráfica d'evolución demográfica de Fresno de la Ribera ente 1900 y 2017
Fonte Institutu Nacional d'Estadística d'España - Ellaboración gráfica por Wikipedia.

Folclor y costumes editar

Antroxos, Fiestes de los quintos, Grupu de Dances del Fresnu de la Ribera, ...

Fiestes llocales editar

El 15 de mayo San Isidro, Antroxos y "branu cultural" nos meses de xunetu/agostu.

Gastronomía editar

Ente los platos típicos atópase'l Arroz a la zamorana, les sopes d'ayu, el bacaláu al ayu arrieru,

Referencies editar

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.
  2. URL de la referencia: https://www.aemet.es/es/eltiempo/prediccion/municipios/fresno-de-la-ribera-id49076.
  3. Vidales Pérez, Cecilio. Fresnu de la Ribera Señoríu de la Mitra (en castellanu). «L'emperador Alfonsu VII y la so muyer Dª. Berenguela donen la villa de realengu de Fresnu -qu'entós atestaba cola villes de Choresios, Santus Pelagius y María Alba- a la ilesia de Santa María de Toro y al obispu Bernardo de Zamora. Esta donación ye realizada en Toledo'l 14 d'agostu de 1139.»
  4. http://www.zamora24hores.com/provincia/05-03-2016-fresnu-de-la ribera-municipio-león-del mes-de-marzu
  5. Salgado Fuentes, Carlos Javier (2016). Universidá de Salamanca: La evolución de la identidad regional en los territorios del antiguo Reino de León (Salamanca, Zamora y León) (en castellanu), páx. 152.
  6. Vidales Pérez, Cecilio (2006). Una mirada al pasáu: Fresnu de la Ribera (en castellanu). Fresno de la Ribera: Conceyu de Fresnu de la Ribera. ISBN 84-606-4108-2. «El datu más relevante de la Edá Moderna pa Fresnu de la Ribera va ser el cambéu de xurídicu del señoríu que va pasar primero por una venta del pueblu y depués por una concesión regia que lo convertirá en señoríu de abadengo, anque nunca perdería la so vinculación cola Mitra de Zamora.»
  7. «Real Decretu de 30 de payares de 1833 sobre la división civil de territoriu español na Península ya islles axacentes en 49 provincies» (castellanu). Gaceta de Madrid.
  8. Seminariu, Alfonsu VIII y la so dómina: II Cursu de Cultura Medieval, Aguilar de Campoo. Aguilar de Campoo: Santa María la Real, 1992, p. 94. Nesti sentíu, l'autor menta'l casu del pótico de la parroquial de Vega de Doña Olimpa (Palencia).